Picknick Synths (op batterijen)

C738

Meubilair
Jep! Een rare vraag zo op zo'n goeie vrijdag, maar wat voor synths werken allemaal op batterijen?

Ik weet dat de TB-303 en de TR-606 op batterijen werken, maar ik ben benieuwd wat er nog meer aan batterijenspul is.
Waarom vraag ik dit? Ik was benieuwd of je kunt jammen tijdens een picknick, dus 303tje, 606je, zo'n piepklein behringer mixertje wat op batterijen kan en een paar boss pedaaltjes. Dit alles aansluiten op de aux in van een ouderwetse ghettoblaster :).

Dus! Wat zijn leuke muziekapparaatjes op batterijen?

-C-

Cool cool, en iemand nog een idee voor een sampler op batterijen?

-C-

Ah, X-station en VL-1 wilde ik ook zeggen.

In die X-station gaan trouwens 6 van die middelgrote ronde batterijen, en je kan ze zelfs heropladen via de adaptor (of USB).

Maar je kunt ook een accuadapter naar 230v ding aan een accu aansluiten en kun je zo'n beetje elke synth aansluiten.
Die dingen kunnen 150w a 300w leveren, genoeg voor een buizensynth dunkt me. ;)

Mc202

siel dk70

Verder kun je voor alles wat met een adapter werkt een batterijvoeding bouwen.
Ik heb lang in een dorp in spanje gewoond vol muzikanten en daar werkten we met zonneenergie en accu's,je kunt ook met omvormers gewone apparatuur aansluiten op een autoaccu,wel wat zwaar voor een picknick maar de meeste plaatsen zijn jammer genoeg wel met de auto te bereiken toch?

:okdan: :okdan: :koffie: :okdan:

de yamaha cs01 met breathcontroller, en heeft ook nog ingebouwde speakertjes :mexico:

yamcs103.jpg

boss sp202 phrase-sampler (verder IMHO wel een k*t ding, maar het criterium was oftie op batterijen werkt)

Deze thread is dus een aanloopje naar een synth-picknick ;).
SP-202 cool :D

Het lijkt me leuk om mensen samen te brengen die allemaal iets meenemen, zowel synths, als voer, op een lome zondagmiddag ergens in een groot park. En dan een beetje jammen. Het enige probleem wat ik nu nog zie is eigenlijk het syncen van alles :D

-C-

Roland MS-1 sampler, werkt op batterijen.
Wel een leuk ding, als je er tenminste een geheugenkaart bij hebt waar nooit meer aan valt te komen.

=(

casio sk-1. kun je je net gelaten boer van de cola meteen toepassen :D maar syncen, euh.....;)

vind het btw bij het zien van het weer van de laatste dagen wel een retegoed idee!

Origineel geplaatst door MCBasje303
Roland MS-1 sampler, werkt op batterijen.
Wel een leuk ding, als je er tenminste een geheugenkaart bij hebt waar nooit meer aan valt te komen.

=(

Die ligt bij mij ook nog op zolder, idd op batterijen.
Ik had er detijds wel een, jawel 4mb geheugenkaartje bij gekocht,
kostte destijds iig een vermogen:stupid

Gelden de accu's in een UPS ook als batterijen? :D
Op m'n werk staat er eentje van ca. 20U die drie volle racks een uur of vier in de lucht kan houden.
Als je die nou meeneemt? Klein nadeel is z'n gewicht van zo'n 300 kilo :duivels:

Back