Hoe zit het met Cubase enzo..?

Hoe zit het met Cubase enzo..?

• Cubase

Stemmen: 69 52,3%
  • Logic

Stemmen: 10 7,6%
  • Nuendo

Stemmen: 3 2,3%
  • Ableton

Stemmen: 12 9,1%
  • een soort Trackersoft (oud of nieuwerwets)

Stemmen: 6 4,5%
  • Fruityloops

Stemmen: 12 9,1%
  • Hardwaresequencer(mpc,rs,mc...)

Stemmen: 11 8,3%
  • een ander bekend pakket

Stemmen: 9 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    132
Wegens het ontbreken van een Apple ben ik van Logic overgestapt naar Cubase. In het begin baalde ik van Cubase maar dat was voornamelijk op omdat ik Logic op mijn duimpje kende en Cubase natuurlijk niet. In middels ben ik erachter dat het allemaal niet zo veel uitmaakt. Logic beviel goed en Cubase bevalt ook goed.

Deze jongen gebruikt nog steeds Ztracker.......
jawel een midi uitvoering van Impulse tracker.

Niet het meest uitgebreide en meest moderne programma maar het werkt voor mij echt enorm snel. Ik dnek dat Ztracker nog het beste te vergelijken is met een hardware sequencer.

idd Sonar vergeten te vermelden en Cakewalk.....sorry
Maar zie het als bij de andere bekende pakketten button in de poll. Sonar is ook een geweldig goed pakket naar het schijnt, mij leek het wel iets minder open en had het gevoel dat ik weer van 0 moest beginnen, wat me een beetje afschrikte. Misschien een vooroordeel...

Toch nog trackers gebruikers ook zie ik.

Ik begon bij Acid, daarna Cubase, maar sinds Live 4 ben ik om. Alsof het voor mij op maat is gemaakt. Het werkt zo soepel, snel en efficiënt. Ik hoef al die snufjes bij SX en Sonar 4 niet. Live voldoet aan alles wat ik nodig heb, met name de minimale interface is konings.

ik ben begonnen met fasttracker (op 486)
daarna fruity loops 3.4 (P1-2)
daarna reason 2.0 (amd k6)(efkens maar, en ik vind het sucken)
en nu cubase sx2.2 Wat een serieuse verbetering is. (amd athlon)

Ik heb in schoolverband ook nog met logic, samplitude en pro tools gewerkt. Logic vind ik wel goed, maar jammer dat het enkel voor mac is. Pro tools is goed voor recording, maar niet voor sequencing.Samplitude is wel goed, maar de midi tracking is nogal primitief (of bij sommige versies zelfs afwezig) Dus blijf ik bij cubase.

Ik heb t geleerd op Cubase VST (na wat gepiel met fasttracker). Wat een lijdensweg was dat... Nu zou ik niet meer zonder willen, al moet ik zeggen dat ik ook erg gecharmeerd ben van Logic. Ben echter (nog) een pc-man...

ik denk dat zoals ik gelezen heb in de nieuwe Renoise 1.5 final (Trackersoft) topic er wel meer zijn dan die èène vote we hier hebben. Maar ik denk dat de meeste trackerfanaten geen topic aanklikken waar Cubase in vermeld staat wegens tijdverlies omdat hun keuze gemaakt is.

Ik zal hun de link eens plaatsen daar, misschien krijgen wat voters en comments van die gasten hun kant hierzo.

:mega:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=43427

Origineel geplaatst door Prophet
idd Sonar vergeten te vermelden en Cakewalk.....sorry
Maar zie het als bij de andere bekende pakketten button in de poll. Sonar is ook een geweldig goed pakket naar het schijnt, mij leek het wel iets minder open en had het gevoel dat ik weer van 0 moest beginnen, wat me een beetje afschrikte. Misschien een vooroordeel...

Sonar heeft nog een ander probleem: de audio-engine is flut. Zodra je iets gaat editen gaat alles kraken en haperen. Dat is vooral irritant als je noten gaat verplaatsen in de piano-roll. Cakewalk heeft het probleem al toegegeven en beloofd het op te lossen in een volgende versie.

Origineel geplaatst door mindscan
Nummers maken doe ik in Cubase SE.
Daarna laad ik de midi file over in de mc 909.

Ik vind cubase gewoon lekker overzichtelijk werken, daarom doe ik dit niet op de mc.

Ik doe exact hetzelfde. Drums in de MC 909 programmeren is wel fijn, de rest doe ik in Cubase SE (studiocase pakket).
En daarna lekker freaken met de MC.

Ben begonnen met een of ander tracker, op een 286 geloof ik.

Ra

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Sonar heeft nog een ander probleem: de audio-engine is flut. Zodra je iets gaat editen gaat alles kraken en haperen. Dat is vooral irritant als je noten gaat verplaatsen in de piano-roll. Cakewalk heeft het probleem al toegegeven en beloofd het op te lossen in een volgende versie.
:confused: Teveel paaseieren gegeten misschien? :confused:

cubase sx3

-wat het niet kan heb ik ook niet nodig ! :D

Ik gebruik cubase SX1. Bevalt goed en ik kan er vrij handig mee werken. Draait ook lekker stabiel enzo.

Als ik een software sequencer gebruik, dan is het Cubase. Ik had verschillende versies, maar ben uiteindelijk weer terug gegaan naar de 1.10 versie, inderdaad, zonder die kerstsfeer...

Wout

het maken van muziek doe ik praktisch uitsluitend op hardware sequencers (mpc, md) Daarna neem ik 't op in cubase en bewerk ik het evt. nog na. Remix werk, loopjes maken, timestretchen, etc gaat met ableton. duszzzz:z

Hier nog iemand die geen afstand wil/ kan doen van VST 5.1
Gewoon superstabiel en lekker overzichtelijk...ofschoon Protools (home versie) noodzakelijk is voor de compabiliteit
met Studio's
Dus waves exporteren vanuit Cubase en importeren in Protools maar Cubase blijft mijn "ding"

Logic Pro 6

Logic Pro 6

Omdat ik daardoor voor mezelf beter kon verantwoorden waarom ik die G5 moest hebben:)

Oh ja, al mijn helden gebruikten Logic bij het ontstaan van hun parels.

Inmiddels ben ik van mening dat het geen bal uitmaakt.
Je kunt beter je tijd investeren in zaken die je muzikaliteit ontwikkelen in plaats van het geneuzel met sequencers.

Laatst gewijzigd:
maar als je sequencer/recording software niet werkt zoals je het hebben wilt, gaat je ontwikkeling een stuk minder snel. je gaat je dan namelijk ergeren aan de manier van werken, en dan is het werken aan een nummer niet meer leuk!

Je kunt beter je tijd investeren in zaken die je muzkaliteit ontwikkelen in plaats van het geneuzel met sequencers.
Dat is iets wat veel mensen over het hoofd zien. Om een of andere reden vinden veel mensen het noodzakelijk om steeds de nieuwste software op hun computer te hebben draaien. Moet iedereen voor zich weten natuurlijk, maar het kost vaak redelijk wat tijd om het je eigen te maken en het voegt niet altijd wat toe.

Back