V50/SY77 -diskdrive

mstsfreak

Ouwe rot
Hallo, ik heb sinds kort een Yamaha V50 synth, met het bekende Yamaha diskdrive probleem. Even het aandrijfriempje vervangen!! Maar waar kan ik die kopen, eigenlijk??

:confused:

Probeer eens in een audio zaak. Het schijnt zo te zijn dat deze riempjes ook in dat spul worden gebruikt. (meer werden gebruikt, ben ik bang)

Ik heb overigens op internet ook een document gevonden wat beschrijft hoe je een "normale" diskdrive kunt gebruiken in een SY77. Je moet dan een soort converter maken. Ik weet niet of dit ook werkt voor een V50.

Elastiek zou ook werken, maar ik vraag me af hoe snel die uitdroogt. Ik gebruik om die reden nooit elastiek in m'n pc's om dingen bijeen te houden.

Dat hierboven heb ik op een engels Yamaha forum gevonden, ben ff de naam (en de link) kwijt.

Succes!

L56 Out...

Bij mij werkt elastiek niet zo goed. De ene keer leest hij de diskettes wél goed en de andere keer krijg ik de melding:
Bad disk.

Ik ga eens kijken in een onderdelenwinkel of zo

Thanx!!

Heb zojuist de diskette-drive van m'n SY77 gerepareerd. De rubberen band was te slap en glad geworden. Bij een electronica-onderdelen speciaalzaak heb ik een nieuwe rubberen band gehaald en nu loopt de drive weer. De truc is dat de band niet te strak zit, maar ook niet te los.
De kosten waren 2 euro en de synth is makkelijk open te schroeven, al met al hooguit een uurtje werk.

Back