[track] To Battle!

klinkt inderdaad wat afwijkend van het geheel maar misschien is dit
wel de bedoeling van VanHeckis maar ik denk dat hij dit het beste zelf kan beantwoorden.

Het is ook de bedoeiling maar klinkt iets te veel "niet in toon"

Voor de rest is de track prima.

Origineel geplaatst door chosenminder
Die synthline in het begin klinkt vals. begint om 0.22 tot 0.40.

:)

gelukkig dat je DAT bedoelt want dat is inderdaad bewust vals (dissonant) t.o.v de rest.

in dat eerste stukje probeerde ik een soort "ten aanval" gevoel uit te beelden met zowel muziek en geluiden uit de (fictieve) film zelf. ik heb op internet wat voetbalstadion geluiden (bij gebrek aan beter) gedownload om stemming te kweken. vervolgens vond ik dat er ook een soortement van macedonische toeter bij zou moeten. geen idee of zoiets bestaat of bestaan heeft maar ik heb de cs80 gebruikt en mbv de ribbon controller een lelijke toeter gemaakt waarvan ik dacht, dat is een leuke lelijke toeter van heel lang geleden. that's it.

BTW: sommige filmmuziek maakt gebruik van diegetische geluiden: dwz geluiden die door de personages in het verhaal zelf worden geproduceerd en non-diegetische geluiden zijn de geluiden van het orkest/ de synths etc (neem bijvoorbeeld een bel of een gong of zo die zowel onderdeel is van de muziek maar zogenaamd door een personage wordt aangeslagen. alzo, op die manier moet je het zien dus...........mocht hier ooit eens een film bij komen :dubbel:

Origineel geplaatst door VanHeckis
:)

gelukkig dat je DAT bedoelt want dat is inderdaad bewust vals (dissonant) t.o.v de rest.

in dat eerste stukje probeerde ik een soort "ten aanval" gevoel uit te beelden met zowel muziek en geluiden uit de (fictieve) film zelf. ik heb op internet wat voetbalstadion geluiden (bij gebrek aan beter) gedownload om stemming te kweken. vervolgens vond ik dat er ook een soortement van macedonische toeter bij zou moeten. geen idee of zoiets bestaat of bestaan heeft maar ik heb de cs80 gebruikt en mbv de ribbon controller een lelijke toeter gemaakt waarvan ik dacht, dat is een leuke lelijke toeter van heel lang geleden. that's it.

BTW: sommige filmmuziek maakt gebruik van diegetische geluiden: dwz geluiden die door de personages in het verhaal zelf worden geproduceerd en non-diegetische geluiden zijn de geluiden van het orkest/ de synths etc (neem bijvoorbeeld een bel of een gong of zo die zowel onderdeel is van de muziek maar zogenaamd door een personage wordt aangeslagen. alzo, op die manier moet je het zien dus...........mocht hier ooit eens een film bij komen :dubbel:

VanHeckis denkt al als een filmcomponist :okdan:

Hallo Vanheckis!

Het is duidelijk dat je talent hebt, en je beheerst je apparatuur duidelijk ook in grote mate. Dat gezegd hebbende, heb ik een paar kanntekeningen (daar is een forum als dit voor tenslotte he).

1: De percussie in het begin komt er niet erg lekker uit/ is te rommelig. Human feel is aan te raden, maar hier werkt het niet echt.

Dan lijk je een soort thema neer te willen zetten met die horn, en tegen de tijd dat die wat zoden aan de dijk kan gaan zetten komt dat choir-achtige pad, wat op zich een erg mooi geluid is, maar wat eigenlijk nergens naar toe gaat. En zo gaat het een beetje door.. er begint steeds iets, maar het komt nooit echt los, het gaat steeds net niet echt werken. Tegen het einde van het nummer lijk je een thema te hebben gevonden, maar dan werkt het niet echt met de rest van de track. De chemie is er net niet.

Overigens ben ik wel gek op die CS-80 geluiden (maak er zelf ook graag gebruik van, zie frogtears thread).

Dat je talent hebt is wel duidelijk, wat mij betreft, alleen een duidelijke lijn zou wel een berg schelen.

Origineel geplaatst door payt
er begint steeds iets, maar het komt nooit echt los, het gaat steeds net niet echt werken.

hehe...story of my life :dubbel:

maar potverdorie, ....je hebt nog gelijk ook.

ik ga d'r rekening mee houden.

:okdan:

Origineel geplaatst door payt

een duidelijke lijn zou wel een berg schelen.

geen drugszaken bespreken dank u:D

Origineel geplaatst door VanHeckis
inderdaad sorry.

wel fijn zo'n moderator... en je bent nu weer een turtl ipv van bolke de beer. jij blijft ook bezig!

ja die schildpad past het beste bij me , maar als die plaatjes een beetje leuk zijn , dat is veel leuker
ik ga hem weer veranderen in een beer

Back