Welke synths zijn goed te gebruiken in een band?

Origineel geplaatst door jaccis
dat zou inderdaad ook nog kunnen...
Er zijn toch ook nog andere plg -boards?

Dan de twee die je noemde?

Ik doelde op het PLG-AN bord. dat is 1 bord met dezelfde geluiden als de AN200 en An1x van yamaha. Ik heb zelf zowel de Motif als de An1x en vind het een leuke combinatie.

Je hebt trouwens wel een hele uitgebreide synth als je zowel het AN bord als het DX bord erin stopt

Origineel geplaatst door Sjaak
Volgens mij is 1+1 = 3 als jouw redenering klopt. Ook een Triton heeft, net als de Karma, een sequencer. En een Karma is een Triton classic qua synth engine...dus.... ;)
Idd de karma is een triton classic (qua synth engine) met een uitgebreidere sequencer.
Aangezien een sequencer voor een liveband niet nodig is, zie ik het nut er niet van in om
meer geld gaan uit te geven aan iets wat niet gebruikt gaat worden. :eureka:

Origineel geplaatst door r.5
De Roland is meer voor pop deuntjes en de
Yamaha Motif klinkt voor geen meter dus...

Origineel geplaatst door Bartology
Ja, jij hebt er verstand van

Ja en Grooveboxen zijn voor wannabees, softsynths voor nerds & presets voor mietjes!
Nu alleen nog de analog-heads en de macintosh-ers voor de kop stoten :W

Rammstein achtige sounds.. Nordlead, tja rammstein gebruikt m zelf ook ;)

Maar als je trompetjes en choirs bedoeld en het is echt belangrijk dat t licht is kun je ofwel een wat oudere korg nemen of misschien yamaha S30? Is een 61 toetsen versie van de S80 en die is weer gestripped van de motiv. Dan heb je de basics en heel mobiel...

n5ex.jpg

De Korg N5ex weegt bvb minder dan 7 kilootjes :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Maar de meeste Gothic die bekend wordt zweert bij Korg

jik doe wel niet aan gorhic maar die korg vindt ik zelf ook wel prettig , ik heb een iets oudere dan die nieuwere
maar die geluiden vindt ik nog best top
de a/d gaat eem stuk lager en dieper dan de m1 , maar de m1 heeft mooie koortjes en is makkelijk te bedienen
via de afstandbediening:)

Ik ben weleens benieuwd naar het volgende; Welke synths hebben nou echt goeie choir-sounds? En dan bedoel ik ook heel specifiek choir.
Binnenkort krijg ik een Korg X5DR-module en ik ben benieuwd wat deze allemaal te bieden heeft aan choir-sounds

Waarom neem je geen Motif Rack met een kleiner midi keybord? Als lid van een band neem ik aan dat er toch niet zo vaak van preset gewisseld hoeft te worden!

Origineel geplaatst door Archaos
Ik ben weleens benieuwd naar het volgende; Welke synths hebben nou echt goeie choir-sounds? En dan bedoel ik ook heel specifiek choir.
Binnenkort krijg ik een Korg X5DR-module en ik ben benieuwd wat deze allemaal te bieden heeft aan choir-sounds

Wat versta jij onder een goed choir? Het legt eraan wat je wil; Yamaha heeft mooie koren, maar die blijven vriendelijk klinken. Op Rolands kun je superstrakke, harde, krachtige koren vinden (beter voor gothic). Korg weet ik zelf niet, maar de Korg-romplers (alle varianten vanaf de M1) worden erg veel gebruikt in gothic voor koren, dus dat zal ook wel goed zitten.

Wat versta jij onder een goed choir? Het legt eraan wat je wil; Yamaha heeft mooie koren, maar die blijven vriendelijk klinken. Op Rolands kun je superstrakke, harde, krachtige koren vinden (beter voor gothic).

Die heldere, krachtige choir-sounds vind ik geweldig. Ooit had ik een Roland gitaarsynthesizer GR-30 en daarmee kon ik ook prachtige choir-sounds maken. Ik hoop dat die Korg X5DR me niet zal teleurstellen wat dat betreft.
Verder speel ik nog wat met het idee om van die eerdergenoemde vier opties de Korg Karma eens te proberen. Ik ga vanavond zeker even op de Korg-site wat demo's bekijken en beluisteren.

ik heb wat geluidjes van de MicroKorg gehoord, die sprekend leken op die synth solo van het nummer 'Keine Lust' van Rammstein. Daar zitten ook mooie geluiden op vind ik. En het weegt practisch niks. Mwa wel moeilijke keys... Misschien is dat lastig.

rare vraag dit. hangt van je smaak af denk ik, wat voor muziek wat voor rol in die muziek of je een auto hebt of je van grote rode apparaten houdt of niet of je jezelf graag wil horen of niet

Origineel geplaatst door Archaos
Ik heb momenteel een PLG-AN-board in mijn Motif geplaatst, maar helaas kan ik daar weinig mee.

Euh, als je die PLG-AN weg doet, dan kan ik er nog wel wat mee :)

Hoorde het iemand anders ook al zeggen, maar de Korg X5 zie je ook heel vaak..
Toetsenist gebruikt live de X5 en een Triton.. Erg dikke sounds hoor!! :halleluja

Origineel geplaatst door Unregistrated
ik heb wat geluidjes van de MicroKorg gehoord, die sprekend leken op die synth solo van het nummer 'Keine Lust' van Rammstein. Daar zitten ook mooie geluiden op vind ik. En het weegt practisch niks. Mwa wel moeilijke keys... Misschien is dat lastig.

Tsja da's het nadeel met die MicroKorg; die keys. Ik vind het verder wel een heel mooi compact dingetje met mooie sounds. Een alternatief zou de Korg MS2000(B) zijn. Wellicht is de rackversie ook wel een goede optie, samen met een Yamaha S03. Maar ik heb van de Korg Karma ook een redelijk goede indruk gekregen. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Wat ik me nog afvroeg is het volgende;
Wat gebruiken metal-achtige bands over het algemeen voor synthesizers? Ik ben vooral wel benieuwd naar stylen als Nightwish en Within Temptation.

Origineel geplaatst door Unregistrated
ik gebruik 'n MK in m'n band (groovy funky stuff), maar wel met 'n midi keyboard. de kleine toesten zijn niet te doen om uren na elkaar op te jammen.

Bovendien: als je al meteen begint over choirs, dan kun je alle VA's (KSx, Nordlead x) meteen wegstrepen: je kunt wel een beetje in de buurt komen, maar een lekker vol en knallend koor, dat krijg je alleen uit romplers (wat dat specifiek betreft vind ik Roland het beste trouwens; in de Motif klinken ze voor mij in ieder geval net iets te lief).

Ik ben van mening dat vooral die Fantom-series geweldige vocal- en choir-sounds hebben. Ook vind ik dat het in de Motif allemaal wat te lief en te tam klinkt. Een Fantom zou best wel wat voor mij zijn, maar ik vind ze zeer prijzig. Ik zou wellicht een keuze kunnen maken tussen de Fantom-S en de Fantom XA. Alleen is het de vraag natuurlijk of deze twee net zulke goede vocal- en choir-sounds hebben als die X-series.....

Over de Triton hoef ik kwalitatief niks meer te zeggen, behalve wat ik altijd zeg; beter een 2e hands classic (touchscreen, meer effecten) dan een nieuwe LE. Wel denk ik dat het zonde van het geld zou zijn om een motif in te wisselen voor een Triton. Vet verlies als je het mij vraagt.
Suggestie: hang aan de motiv een Alesis QSR module, zoek er een classical en sanctuary kaart bij. Duik ook eens verder in de Motiv.

Back