Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mario010
Dat de ene softsampler beter klinkt als de andere heeft dus niet alleen met de kwaliteit van de geluidskaart
te maken maar ook zeker met de gebruikte sampletechnieken,.codering,..enz.,..en ook t host-programma en
t os zoals al eerder in deze thread werd geopperd.

Origineel geplaatst door r.5
En nu terug on topic...![]()
Ik las net op Gearjunkies dat Akai opgekocht is door Alesis, dat van de rack samplers alleen de Z4 nog gemaakt zal worden en
dat er een nieuwe MPC zal uitkomen!
Origineel geplaatst door DJ Fuse
klank hangt toch niet van mac of pc af, maar van je kaart?

Bedankt om je gefundeerde mening over het verdere bestaan van Akai...Origineel geplaatst door Jazper
In combinatie met de gebruikte software.. zo klinkt reason ruk... en fruityloops en SX stukken beter.. (persoonlijke mening..)![]()

Origineel geplaatst door mikemix
Ik denk dat er hele boze donkere wolken boven het bestaan van een HW
sampler hangen, qua produktie dan, niet qua toepassing.
Als je nog een mooie sampler in je bezit hebt en je bent nog steeds gecharmeerd
van zijn geluid en functie wees er dan maar goed zuinig op.
Support was altijd al ver te zoeken, wordt alleen maar moeilijker/duurder.
1 ding is wel een vast gegeven (en dat mag ik toch wel zeggen als je er 15 in bezit hebt gehad)
het zijn zeer stabiele en betrouwbare machines, spreek uit ervaring.
Toppers uit de S-serie zijn toch wel:
S950 mooie machine, lekkere 12bit sound,degelijke (zware) kast.
S1100 sound.
S3000 (niet XL)sound, uitbreidingen, vind zelf de S3200XL helemaal top.
S5/6000 top in sound in mogelijkheden in uitbreidingen en eenvoudige bediening.
Origineel geplaatst door Toon
Bij een sampler kan je dat hostprogramma bezien als de DSP, floating point of fixed point veronderstel ik. De software die hierop draait is ook verschillend van sampler tot sampler, evenals de summing, filtertypes ...
Dat kan dus evenzeer zo verschillend zijn als bij een computer!
Het OS van een computer heeft geen invloed op de klank.
Manier van opnemen is nog altijd dmv. PCM, zowel bij samplers als computers. [/B]
Straks ga je nog beweren dat een Fairlight geen sampler was[/B]

Origineel geplaatst door triple_xxx
iemand nog iets gehoord over de geruchten dat er een mpc 500 op komst is?
Alleen... je screenshot is van de site van de Amerikaanse distributeur, en niet die van de fabriek. In Japan heeft Akai HQ ze gewoon nog op de site staan: www.akaipro.jp. En die is toch ook "last updated 12 April 2005", dus niet echt out-of-date.Mmm...geen hardware samplers meer vanaf nu....

Origineel geplaatst door MadDonna Dus conclusie, het gaat niet om timing, strakker of niet strakker, heftiger of niet, het gaat om lol. Leuk om zo iets te gebruiken, dan gebruik je er één en anders niet. [/B]