Akai stopt met samplers? Of...

Origineel geplaatst door mario010
Maar goed,..ik heb zelf sinds een half jaar een s6000,..omdat ik daar vroeger in de studio ook mee werkte,..
Ik vind t een heerlijke bak,.
Ikzelf hou ervan om buiten de pc op te nemen en af te mixen ,..dan wordt volgens mijn mening je geluid veel breder.
Door verschillende apparaten met elk hun eigen converters en versterking te gebruiken wordt t geheel niet zo'n papperige massa zoals zo vaak gebeurd als alles door 1 geluidskaart moet.

Zo is dat. 16 outputs van de 6000 aan een analoge mixer van enige kwaliteit klinkt oneindig veel beter dan 16 parts van een softsampler die je door een stereo uitgang duwt. Dat hoeft geen uitleg meer.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Hoewel offtopic, maar toch gerelateerd : Wat de timing betreft weet ik ook dat er een verschil is ttsn de midi-timing en de timing van audio samples in de computer. Djeezes.
Het enige dat ik kan vaststellen is dat zodra ik een 4 maten shuffle pop groove programmeer (en dus geen 4/4 basdrum met 16" hihats house beatje) in bijvoorbeeld Groove Agent (toch ook een sample player) en Logic, en deze in "loop" zet, de diverse instrumenten in verhouding, dus timing niet steeds exact hetzelfde qua feel zitten. Zeker als je 3 minuten zeer geconcentreerd naar diezelfde loop gaat zitten luisteren. Op PC wel te verstaan. Op Mac manifesteert dit euvel zich totaal niet.
Ik weet niet hoe dat werkt met Groove Agent en Logic. Het enige wat ik weet, is dat als je VST-i instrumenten gebruikt in een moderne host (bijvoorbeeld Cubase of Ableton Live) dat die VST dan sample-accuraat wordt aangestuurd en dat die timingverschillen niet kunnen bestaan. Echt niet! Dat heeft niets, maar dan ook niets met je OS of processor te maken. Zou je anders, om dit kracht bij te zetten twee audioclips kunnen posten waarin dit verschil te horen is? Het zou namelijk ook makkelijk te analyseren zijn in een sample-editor. Ik ben inmiddels namelijk erg nieuwsgierig geworden.

Ook via midi met een HW-sampler doet dit probleem zich niet voor. Het gaat om minuscule verschillen die de meeste mensen niet eens opmerken, het gaat om feel & groove en triggering van de samples. Gek toch dat een aantal collega technici / programmeurs waarmee ik werk die mening ook delen...moet ik nu ook nog namen gaan noemen ?
De "delay" functie verhelpt dit probleem helaas niet.
Dus jij krijgt strakkere timing met midi naar een externe sampler? Dan is er echt iets helemaal mis met je setup. Midi kan namelijk nooit zo strak zijn door de manier waarop noten naar instrumenten worden gestuurd. Noten die 'tegelijk' in je seqencer staan, worden na elkaar naar een apparaat gestuurd (bv sampler). Omdat midi een zeer lage bitrate heeft, gaat dit altijd hoorbare timingvariaties geven. Het is niet veel, maar het is aanwezig, dat is gewoon de manier waarop dat protocol werkt.

Verder kan ik niet anders dan vaststellen dat bijvoorbeeld Halion totaal mank en absoluut niet strak loopt in Logic. Het spreekt voor zich dat je dit veel moeilijker hoort met strings en synth klanken met bv langere release en of reverb effects er over heen.
Zou je hier misschien een audio voorbeeld van willen plaatsen? Je hebt namelijk een bijzonder probleem.

Het zou dan nog aan mijn pc kunnen liggen - betere en meer memory latjes bijvoorbeeld, maar ik heb dit al op meerdere PC georiënteerde platformen kunnen vastellen.
Wat bedoel je precies met PC georiënteerde platformen?
Beter memory zorgt ervoor dat je hoger kan klokken en lagere memory latencies kan gebruiken. Dit zorgt voor betere prestaties van je pc, maar zal je zeker geen betere timing kunnen geven.

Dan ligt het waarschijnlijk aan m'n brein. Het probleem waarover ik het heb is ook niet steeds zo. Het doet zich voor in een aantal gevallen, afhankelijk van een aantal factoren, gebruikte sounds, enz... Ik weet niet hoe het met sommigen hier zit, maar ik ben een muzikant. Sorry dat ik het zo arrogant stel, maar velen zijn niet eens met "groove" en "swing" bezig. Ik begrijp dan ook dat veel mensen niet eens snappen waarover ik het heb.
Ik begrijp prima waar je het over hebt, ik ben namelijk ook muzikant, net zoals de meesten hier. Ik snap dus wel wat je bedoelt, maar ik ben het er gewoon helemaal niet mee eens.

Als je zoals ik al 20 jaar met die spullen bezig bent, dan hoor je dat heus wel. Ik had al een Hybrid Arts HD-recording systeem op Atari toen vele SF'ers hier nog moesten geboren worden. Dus ja, ik durf wel een hartig woordje meepraten, ja. En als andere mensen het timing probleem niet hebben of herkennen, fijn voor hun. Het enige dat ik weet is dat mijn PC er uit gaat zodra ik centen heb voor een G5 omdat het probleem daar nagenoeg niet bestaat.
Ik ben ook al even bezig hoor en ik hoor die timing problemen toch niet. Toch ben ik erg gevoelig voor allerlei timing problemen. Ik vind de VST-i juist een uitkomst. Het is eigenlijk het enige systeem waarbij ik geen timing problemen hoor.

Het heeft alles te maken met de manier waarop instructies door de CPU worden verwerkt.
Dat heeft het niet. Zo werkt het gewoon niet. Ik snap echt niet waar je dat vandaan hebt. Heb je misschien een bron?

En voor ik nu weer arrogant ga genoemd worden - iets waar ik overigens geen enkel probleem mee heb - ik vond een fijn artikel in Sound on sound (wellicht ook een hoop arrogante betweters) waarin het probleem van midi-timing én audio-timing uitgelegd wordt. Dus niet Midi vs audio. Het artikel is van 2000, dus kom nou niet af met het argument van dat dit probleem niet meer bestaat.
Dit probleem bestaat niet meer.
Ik heb het artikel niet kunnen vinden dus ik kan niet over het artikel zelf oordelen. Heb je misschien een link?
Die quotes die je aanhaalt hebben ooit wel gespeeld hoor. Ik heb daar ooit ook een hoop aan gehad, maar sinds ASIO2 en VST is dat dus niet meer van toepassing.

Origineel geplaatst door SoLiS
Dit probleem bestaat niet meer.

Je hebt volkomen gelijk. Tevreden ? Want ik geef het op.
Je hebt zelf internet, je kan zelf googelen dus zoek het zelf op, dan leer je misschien nog wat.
Je kan toch Sound on Sound vinden, of lukt het niet ?
Er is op het internet immers genoeg - volgens jou en een aantal anderen - "onzin" over timing problemen geschreven.
Alsof Asio 2, Win XP, en wat weet ik nog allemaal de alles helende, volledig omvattende oplossing voor dat timing probleem was... tjonge, ik kom haast niet bij.

Stel je verder gewoon de vraag hoe het komt dat in 90% van de gevallen in professionele studio's Mac's terug te vinden zijn ?
Trend ? Mode verschijnsel ? Te veel geld ? Half gaar ? Arrogantie tav PC-users ? Onwetendheid ?
Misschien kan jij nog wat verzinnen ?

Hoe dan ook, ik heb niks tegen PC want ik werk er zelf mee. Verder ga ik hier geen audiotrack posten met een loop van 4 maten die 10 miuten duurt. Anders wordt ik straks nog beschuldigt van vals spelerij. Kom graag eens naar de studio.

Laatst gewijzigd:
Je hebt volkomen gelijk. Tevreden ? Want ik geef het op.
Je hebt zelf internet, je kan zelf googelen dus zoek het zelf op, dan leer je nog wat. Je kan toch Sound on Sound vinden, niet ? Je kan alles vinden over CISC en RISC processors.
Er is op het internet immers genoeg - volgens jou - "onzin" over timing problemen geschreven.
Ik lees inderdaad veel op internet en google ook een hoop zaken hierover op. Het eerste wat ik deed toen ik die quotes van SOS van je las, was proberen dat artikel te zoeken op de SOS site. Dat heb ik helaas niet kunnen vinden. Daarom vroeg ik je om een link.
Ik kan inderdaad van alles vinden over het verschil tussen RISC en CISC processors. Ik houd die ontwikkelingen zelfs vrij aardig bij. Ik kan alleen helemaal niets vinden over het effect daarvan op timingproblemen met VST-i. Volgens mij is dat er ook niet, maar als je een artikel, met link, kan vinden waarin dat staat uitgelegd, zou ik het graag zien. Ik sta namelijk open voor tegenargumenten. Maar zolang ik geen bronnen heb gezien en geen audiovoorbeelden heb gehoord ben ik niet overtuigd.

Alsof Asio 2, Win XP, en wat weet ik nog allemaal de alles helende, volledig omvattende oplossing voor dat timing probleem was... tjonge, ik kom haast niet bij.
Er zijn timing problemen en daar zijn technieken voor bedacht die daar geen last van hebben, wat is daar zo vreemd aan? Die technieken hebben wel weer andere problemen, zoals het minder karakteristieke geluid, maar timing-problemen hebben ze niet.

Het gaat me dus om de extra hardware outputs die op een hw-sampler zitten. Maw, als je over "slechts" 16 outputs beschikt, en je moet zoals ik drums, bass, vocals,backings, keyboards, percussie enz opnemen in een "studio", dan wordt het al heel erg krap. Ik gebruik dan desnoods extra outputs van de sampler om audio over te streamen.
Het ging me dus niet om de klank kwaliteit, want dat is een keuze die je maakt, afhankelijk van het budget waarover je beschikt.

Als ik dit zo lees zit jij nog heel erg met je kennis niveau in de 'oude' sfeer. Op zich niets mis mee , maar de afgelopen 5 jaar is de techniek heel erg snel vooruit gegaan. Tegenwoordig kun je als je echte high end kaarten gebruikt zoveel asiosporen definieren als je wilt. al deze asiosporen kun je intern routen naar externe outputs. Dus of ik nu 4 of 32 outputs in een een of meerdere samplers wil, dat maakt helemaal niets meer uit.

Als je bijkomend tussen de 64 en 128 stemmen uit een software sampler zou gebruiken (bv bij een klassiek orkest met flink wat Miroslav strijkers, hoorn, piano, ...), hoeveel "bijkomende" CPU-vretende softsynths die je flink polyfoon gaat gebruiken kan je dan nog activeren op een doorsnee computer ( +/- 2Ghz)... ?

Als je zware samplecd's met hoge kwaliteit gaat gebruiken kun je je zoiezo afvragen of je nog wel met hardware samplers moet werken, zeker met diskstreaming tegenwoordig van softsamplers kun je vele malen meer samples afspelen als via hardware die toch gerelateerd is aan het aantal mb's in een sampler. Als je bijvoorbeeld een samplecd gebruikt van galaxy steinway dan kan dat echt niet meer op een hardware sampler die is 25 gigabyte aan samples voor volledig surround geluid. Het mooie is van deze techniek dat dit helemaal niet zo'n aanslag maakt op je cpu. Dus er blijft ruimte genoeg over voor andere softsynths. Het gaat trouwens nog veel verder, tegenwoordig kun je heel simpel een pc bijprikken om extra cpu tot je beschikking te hebben mocht je door je cpu op je main daw heenzijn. Ikzelf heb bijvoorbeeld 3 2.7 ghz machines die ik naar believen aanschakel om meer power te hebben, de main daw blijft dan leading en de overige 2 fungeren puur als render farm naar de rest toe. In deze tijden zijn jouw argumenten dus echt een non issue geworden voor mensen die er serieus mee bezig zijn.

Hoewel offtopic, maar toch gerelateerd : Wat de timing betreft weet ik ook dat er een verschil is ttsn de midi-timing en de timing van audio samples in de computer. Djeezes.:gaap:
Het enige dat ik kan vaststellen is dat zodra ik een 4 maten shuffle pop groove programmeer (en dus geen 4/4 basdrum met 16" hihats house beatje) in bijvoorbeeld Groove Agent (toch ook een sample player) en Logic, en deze in "loop" zet, de diverse instrumenten in verhouding, dus timing niet steeds exact hetzelfde qua feel zitten. Zeker als je 3 minuten zeer geconcentreerd naar diezelfde loop gaat zitten luisteren. Op PC wel te verstaan. Op Mac manifesteert dit euvel zich veel minder, of het is nauwelijks vast te stellen.

ik had al een vermoeden dat zoiets als dit je referentiekader was. Zoals Solis terecht opmerkte is dit geen miditiming probleem, maar een jitter probleem, zie mijn eerdere post waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe op te lossen. Daar komt bij dat je wel met een heel oude versie van logic op de pc werkt, die absoluut niet 100 procent aansluit op de huidige vsti eisen en protocollen die ook verder doorontwikkeld zijn in de afgelopen 3 jaar.

Ook via midi met een HW-sampler doet dit probleem zich niet voor. Het gaat om minuscule verschillen die de meeste mensen niet eens opmerken! Het gaat om feel & groove en triggering van de samples. Gek toch dat een aantal collega technici / programmeurs waarmee ik werk die mening ook delen...moet ik nu ook nog namen gaan noemen ?
De "delay" functie verhelpt dit probleem helaas niet.

Namen noemen vind ik een teken van zwakte en maakt je verhaal niet sterker in mijn ogen, je kan beter met feiten komen, inplaats van vage eigen constateringen.

Ik weet niet hoe het met sommigen hier zit, maar ik ben een muzikant en ik hoor dat. Sorry dat ik het zo arrogant stel, maar velen zijn niet eens met "groove" en "swing" bezig. Ik begrijp dan ook dat veel mensen niet eens snappen waarover ik het heb. Als je zoals ik al 20 jaar met die spullen bezig bent, dan hoor je dat heus wel. Ik had al een Hybrid Arts ADAP http://tamw.atari-users.net/hyart.htm HD-recording systeem op Atari toen vele SF'ers hier nog moesten geboren worden. Dus ja, ik durf wel een hartig woordje meepraten, ja. En als andere mensen het timing probleem niet hebben of herkennen, fijn voor hun.

ik ben ook muzikant net zoals praktisch iedereen op het synthforum alleen ieder zit er op zijn eigen niveau, en dat maakt het forum juist een mooi geheel omdat met van elkaar kan leren. Als jij echt zo goed was als je ons hier probeert wijs te maken dan zou je wat inhoudelijker op de materie ingaan, inplaats van het blijven verwijzen naar hoe goed jij dingen wel niet hoort met het hebben van vele jaren ervaring in studio's. Je schiet de plank compleet mis door steeds te doen in je posts (bewust of onbewust) dat we geen idee hebben waar je het over hebt of dat wij de ervaring missen. Ik weet heel goed waar je het over hebt bijvoorbeeld, ik werk continu met groove en swing en hoor direct wanneer iets niet in timing klopt. Aantal jaren dat je ermee bezig bent zegt me ook niets, sommige mensen zijn 30 jaar bezig en zitten nog steeds op een beginnersniveau (maar wel met heel veel plezier aan hun hobby), en andere mensen zijn in 5 jaar al verschrikkelijk ver op het gebied van muziekmaken. Daar kun je echt niets aan afmeten.

Het heeft alles te maken met de manier waarop instructies door de CPU worden verwerkt.

klopt voor geen meter.

En voor ik nu weer arrogant ga genoemd worden - iets waar ik overigens geen enkel probleem mee heb - ik vond een aantal fijne artikels in Sound on sound (wellicht ook een hoop arrogante betweters) waarin het probleem van midi-timing én audio-timing uitgelegd wordt. Dus niet Midi vs audio. Alvast een aantal citaten :

1/"Both MIDI and AUDIO timing can be optimised by ensuring that your computer isn't doing any unnecessary tasks in the background."

Mag ik nu eens heel hard lachen ?

Van mij mag je lachen, maar je referentiemateriaal is oud, heel oud. Wat betreft de arrogantie, ik schat zo in dat je de nodige successen hebt geboekt met het releasen van materiaal. Dat vind ik heel erg mooi voor je, alleen heb ik het idee dat je toch weer eens 'down to earth' moet komen met je beeldvorming over andere mensen die ook muziek maken.

http://www.soundonsound.com/sos/mar00/articles/miditime.htm

En nu kan jij blijven beweren dat het probleem is opgelost. Je doet maar. Ik heb er nu genoeg tijd aan verspeeld.:doei:
Is inderdaad een interessant artikel. Ik heb die Sound-On-Sound hier zelfs nog liggen. Er staat heel goed uitgelegd waarom midi-timing nooit helemaal strak kan zijn. Staan ook wel interessante tips om daar zo min mogelijk last van te hebben.

Er staan ook een aantal zaken over audio-timing, maar die zijn inderdaad behoorlijk achterhaald. Het artikel is dan ook al meer dan 5 jaar oud. Er staat bijvoorbeeld dat audio-timing problemen veroorzaakt kunnen worden doordat de playback latency kan varieëren tijdens het afspelen. Ik weet niet precies wat voor geluidskaart/driver je dan hebt, maar dat is wel heel beroerd. Dat komt tegenwoordig met een normale geluidskaart echt niet meer voor.

Bovendien wordt in het artikel de situatie met VST-i's genoemd.
Ook wordt nergens uitgelegd waarom MAC's strakker zouden timen.

http://www.soundonsound.com/sos/mar00/articles/miditime.htm

En nu kan jij blijven beweren dat het probleem is opgelost. Je doet maar. Ik heb er nu genoeg tijd aan verspeeld.:doei:

Artikel is van maart 2000.

We zijn nu 5 jaar verder ;)

Ontwikkelingen staan niet stil :) Zou jij ook niet moeten doen denk ik, sta eens open voor de nieuwe technieken en verdiep je daar eens in.

Dat aangehaalde artikel van Martin Walker is onvolledig of misschien zelfs wel slecht. Hij is zeker een kundig man maar in dit geval (een artikel van 4 jaar oud) is het artikel niet volledig. Hij haalt wel aan dat er interfaces aan midi buffering doen maar hij diept dat niet verder uit.
En juist dat is het meest interessante aspect van het hele artikel. Het is namelijk de enige manier om strakke midi te krijgen. Ik herhaal maar weer, op een pre-emptive OS (Windows, OSX) is nooit een strakke midi te krijgen zonder bufferingsmechanisme. Gebruik je dat niet dan kom je op de alternatieven terrecht waar het artikel eigenlijk over gaat.

En Skeletvm, je kennis van technische details in deze is niet volledig. En ik durf ook te beweren dat je daarom hier geen juiste conclusies kan onderbouwen met technische argumenten omdat bij jouw die kennis ontbreekt. (Mijn conclusie uit jouw replies gedestileerd) En als je bronnen aanhaalt die ook niet jouw argumenten onderbouwen zou ik idd maar ophouden met proberen want het lukt je nooit mensen te overtuigen met punten die geen hout snijden.
En ik zou je computer maar eens goed nakijken of hij wel optimaal geconfigureerd is want de problemen die je hier opnoemt zijn dusdanig zorgwekkend dat je eigenlijk geen goede produkies kunt maken.

Zo is dat. 16 outputs van de 6000 aan een analoge mixer van enige kwaliteit klinkt oneindig veel beter dan 16 parts van een softsampler die je door een stereo uitgang duwt. Dat hoeft geen uitleg meer.
Idd ja mee eens, maar dit is een geforceerd geval.
Stel van je softsampler route je die 16 outputs naar (goede) DA converters en mix je analoog.
Hoe gaat dan je vergelijking met een hardware sampler op?

Ben ik wel benieuwd wat je uitspraak is over wat eventueel beter zou klinken.

Origineel geplaatst door quifster
Ontwikkelingen staan niet stil :) Zou jij ook niet moeten doen denk ik, sta eens open voor de nieuwe technieken en verdiep je daar eens in.

Omdat het artikel 5 jaar "oud" is , is het probleem opgelost ? Jaja.

Ja beste vrienden, ik ben hopeloos achterop geraakt.
Even een technische opsomming van :

P4@2.6 met hypersnelle HD's, memories, en zonder al het overbodige.
RME HDSP 9652, met Wrd Clk sync (net gekocht omdat ik dacht dat mijn M-audio het prob was)
O2R met 2x Adat cards
LOGIC 5.5.1 (legal version)
AMT8 V2
S6000 full option en nog VEEL MEER.

Redelijk oud materiaal allemaal.

Waarschijnlijk heb ik heel de handel fout in elkaar gezet en ken ik er geen bal van. Ik snap ook niet wat die 5-polige DIN stekkers nou eigenlijk zijn.
De timing problemen spelen zich omwille van een delay probleem tussen de input van mijn oren en de verwerking door mijn brein. De technici die hetzelfde probleem herkennen zijn allemaal loosers die al meer dan 30 jaar achterop zijn geraakt en teveel hard drugs gebruiken en teveel naar gabber heben geluisterd.
Sommigen demonstreren wel Pro Tools maar verder zijn ze hopeloos achterop.

Verder heb ik niks echt niks meer toe te voegen en laat deze thread voor wat hij is.
Smakelijk.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Stel van je softsampler route je die 16 outputs naar (goede) DA converters en mix je analoog.
Hoe gaat dan je vergelijking met een hardware sampler op?

Ben ik wel benieuwd wat je uitspraak is over wat eventueel beter zou klinken.

Is wat voor te zeggen, ik miks de zwik dan door naar 4 kanaals via mijn analoge mengerd door een grommende buizenversterker en weer terug de computer in, en dat klinkt echt wel ok hoor:)

Zeg me nu nog dat ik de enige ben... LOL }:| :duivels:

6/ "Another culprit is the auto-insert notification for CD-ROM drives. This polls the drive every few seconds to check whether a new CD has been inserted, which means it may interrupt more important activities."

Dat laatste is de reden waarom ik geen CDR in m'n workstation heb zitten.

je kunt inderdaad je CDrom drives eruit halen, maar de auto-insert notification uitschakelen
is toch wel een stukje makkelijker en lost dit probleem ook op. Op elke windows2000/xp
audio tuning website kun je lezen hoe dit te doen....

Voor veel van de andere problemen die je opnoemt (voor zover ze nog bestaan) zijn vergelijkbare oplossingen
te vinden. Een goed geconfigureerde pc, met goede drivers is nu eenmaal belangrijk.
Het lijkt mij volstrekt logisch dat als je een slechte driver voor je geluidskaart hebt
dat je ook slecht geluid (kunt) krijgen. Als je het besturingssysteem van je hardware sampler
zou optimaliseren voor het invullen van excel bestanden verwacht je toch ook geen optimale
audio performance meer?

Digitale uitgang is geen analoge uitgang. Dus geen DA's van je Akai maar van iets anders.
Stel je hangt hem aan een RME via ADAT of AES/EBU.
Hoe vergelijk je de sound dan met die van een bijv Kontakt?
Beide gebruiken dan dezelfde DA converter.

Heb je hem door?

dus je hebt ook een Akai s6000 staan..:okdan:

Origineel geplaatst door Digimod
dus je hebt ook een Akai s6000 staan..:okdan:

Zie jij een S6000 bij m'n gearlijst staan dan? (verbazingwekkend hoe in de praktijk het toch moeilijk blijkt te zijn om je ogen een paar centimeter naar beneden te richten en even verder dan je neus lang is te kijken)

Maar krijg ik nog een (zinnig) antwoord op m'n vraag of zie je daar het nut niet van?
Zelf zie ik in deze discussie hier nl. wel degelijk het nut van in en het zou een goede aanvulling van het onderwerp kunnen zijn.
Niet dat het moet of zo, maar was wel benieuwd. Maar goed, geen antwoord is ook een antwoord.

Vooruitgang is niet altijd verbetering maar ja, je verwacht inderdaad dat een apparaat
uit 2005 beter zal klinken dan 1 uit bijvoorbeeld 1999 en op papier is dit ook zo
maar in de praktijk kan dit ook anders zijn.
En luisteren doe je met je oren en niet met je ogen , je kunt niet alleen van technische
gegevens uitgaan of een Akai S6000 goed klinkt of niet.
De meeste hebben nooit een Akai s6000 gehad maar kunnen er alles oververtellen hoe
slecht deze is dit vind ik heel knap.

En kennis van zaken is wat anders dan arrogantie maar dit is voor sommige moeilijk
uit elkaar te houden.
Je moet nog wel de internetwereld en de echte wereld uit elkaar houden want mensen
gaan helemaal op in hun eigen wereld en gaan dan nog geloven dat het zo is.
Wandel gewoon een keer een studio binnen ga met mensen praten die al
jaren met muziek bezig zijn en leer daarvan dan op het forum maar onzin te vertellen.
En net wat sKeLeTvM aangeeft google gebruiken en je hebt de meest antwoorden op je
vragen maar ik kan me voorstellen dat sommige deze antwoorden niet leuk vinden.

Zie jij een S6000 bij m'n gearlijst staan dan? (verbazingwekkend hoe in de praktijk het toch moeilijk blijkt te zijn om je ogen een paar centimeter naar beneden te richten en even verder dan je neus lang is te kijken)

Maar krijg ik nog een (zinnig) antwoord op m'n vraag of zie je daar het nut niet van?
Zelf zie ik in deze discussie hier nl. wel degelijk het nut van in en het zou een goede aanvulling van het onderwerp kunnen zijn.
Niet dat het moet of zo, maar was wel benieuwd. Maar goed, geen antwoord is ook een antwoord.

idd vreemd geen S6000 in je setup , je kunt er zoveel over vertellen ik
denk die heeft wel een S6000 staan.:)

Vooraf: ik niet wil pretenderen deskundig te zijn op dit terrein.
Ik lees deze discussie vrij objectief, en er valt me een bepaald patroon op:

Digi en Skelet, ik lees helemaal geen "antwoorden" van jullie kant. Alleen maar stellige beweringen.
En een mening is nog steeds wat anders dan een feit. Wie beweert, bewijst. Zo gaat het in de wetenschap.
Ik stel voor dat jullie komen met een paar voorbeelden ("bewijzen") van de eerder aangehaalde "problemen" of overduidelijke "verschillen" tussen A en B.
Dan weten we waar we het over hebben, en kunnen we tenminste verder.

Dus: audiovoorbeeldjes. Moet geen moeite zijn voor mensen die zo vaak in de studio zitten.
Mijns inziens voegt borstklopperij helemaal niets toe aan deze discussie.

idd vreemd geen S6000 in je setup , je kunt er zoveel over vertellen ik
denk die heeft wel een S6000 staan.:)

Volgens mij beweert Fuse helemaal niets in deze... hij stelt een vraag.

Digitale uitgang is geen analoge uitgang. Dus geen DA's van je Akai maar van iets anders.
Stel je hangt hem aan een RME via ADAT of AES/EBU.
Hoe vergelijk je de sound dan met die van een bijv Kontakt?
Beide gebruiken dan dezelfde DA converter.

En ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar het antwoord.
Waarom zo'n hele heisa daaromheen?

Origineel geplaatst door Hanz
Volgens mij beweert Fuse helemaal niets in deze... hij stelt een vraag.

En ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar het antwoord.
Waarom zo'n hele heisa daaromheen?

Hardwaresamplers hebben hun eigen klank en eigenschappen.
Softwaresamplers hebben hun eigen klank en eigenschappen.

Het ging hierover en mijn antwoordt hierop...over een eigen klank

Hardwaresamplers hebben hun eigen klank en eigenschappen.
Softwaresamplers hebben hun eigen klank en eigenschappen.

ho-ren! ho-ren! ho-ren!

Back