God dobbelt niet?

je gitzwart blinkend haar past perfect bij de diepzwart glimmende yammytoetsen*D

(je kunt 'zo' meedoen in de jaarlijkse Elizabethwedstrijd in Antwerpen.... ;) )

suc6! :okdan:

Ik hoop voor je dat je niet al te snel weer gaat verhuizen... Ik geloof niet dat er veel van je vriendjes je zullen helpen :D

Maar iig: veel plezier ermee! :okdan:

maar wat was nou de prijs die je er voor hebt betaalt??
als ik er eentje tegenkom gebruik ik dat als adviesprijs! :D
natuurlijk is de prijs ook afhankelijk van de staat waarin hij verkeerd.

beroemde cp 70 of 80 spelers;
tony banks (genesis)
eddie jobson (uk)
ronald rucksuhl (flamedream)
patricia dallo (art zoyd)
jim gilmour (saga)
clemens van de ven
reinhold heil (spliff)

shit, wie hadden we allemaal nog meer...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cirkelzaag
he man te gek voor je...op de foto heb je de perfecte houding en haardracht voor zo'n instrument:okdan: :okdan:

is me not ;)

Is mijn muziekmaatje en maatje in het algemeen ;). Hij heeft igg de looks voor zo'n cp70 :P

Origineel geplaatst door bliepertronic
beroemde cp 70 of 80 spelers;
tony banks (genesis)
eddie jobson (uk)
ronald rucksuhl (flamedream)

shit, wie hadden we allemaal nog meer...

Ja wie speelt eigelijk zo'n ding?

Pink floyd
Led zeppelin
Simply Red (met die clip ook, supercool)
U2
Keane

Wie weet er nog meer?

Origineel geplaatst door maxdox

Wie weet er nog meer?

maxdox uit maastricht

Wie weet er nog meer?

vangelis uiteraard

camel (nog voor de ton scherpenzeel tijd)

kate bush denk ik diverse malen

en de cp80 is in honderden popliedjes van de jaren 80 te horen geen beginnen aan om op te noemen

ik denk even aan een bekend nummer van janet jackson met een hakkende cp80 in de groove.

kan aan mij liggen maar waarom breng je hem in 1 geheel naa rboven en niet zoals iedere roady on tour met weet ik veel wie dat ding allemaal hebben gebruikt (waaronder marillion, ub40, u2, collins, gabriel en genesis) gewoon in de 2 delen waaruit je de piano kan maken.

spaart gewicht en is makkelijk met ze 2en te doen schijnt...

Gefeliciteerd! Dergelijke instrumenten blijven zowel hun emtionele waarde als hun economische waarde wel houden gedurende de jaren, dus in beide opzichten geen miskoop. Maar dat wist je vast al :D

Als je een CP80 uit elkaar haalt, dan heb je inderdaad 2 delen. Een deel met de toetsen, en een deel met de snaren. Neem van mij aan: dat deel met de snaren is ZWAAAAAR. Ikzelf heb dus een CP70 en dat is net te tillen met ze'n tweeen. Als je het dan over een CP80 hebt, 2 personen en een trap...dan vrees ik dat ikzelf als vriend ook na 1 verdieping zou zeggen: "dikke lul met je CP80 Maxdox.

Een CP70 weegt ongeveer 150 kilo. En als je hem splitst heb je niet 2 delen van 75 kilo. Maar ik gok 1 deel van 85 en 1 deel van 65 kilo ofzo. Een CP80 is dus nog zwaarder. Maar goed hij is dan ook zwaar OK.

Pink floyd
Led zeppelin
Simply Red (met die clip ook, supercool)
U2
Keane

Is de CP gebruikt in New Years Day?? Dat is zooooo mooi!

jullie hebben zeker nog nooit een concertvleugel verplaatst? :D Nouja ik ook niet echt, t waren maar 7 treden ofzo. maar godchristus...

maar toch, nothing beats my bechsteins :D

Origineel geplaatst door Lacertus
Is de CP gebruikt in New Years Day?? Dat is zooooo mooi!

jups dat is de cp70. Op de live @ redrocks live video is dit ook goed te zien. Zie je the edge op de piano met de gitaar om ze nek en dan telkens switchen tussen gitaar en piano.

ANdere bekende cp70 nummers zijn against all odds, that's all, throwing it all away, a groovy kinda love (waar je echt het karakteristieke chorus geluid hoort), dat bekende nummer van keane van vorig jaar, do you remember?, another day in paradise, one more night, colours, turn it on again.

Geloof dat vangelis er ook eentje had?

Live is de piano ook door veel artiesten gebruikt zoals tijdens live aid etc. Dit omdat het een hele goede grand piano gaf en hij makkelijk op de console kon worden aangesloten zonder 20 microfoons te gaan plaatsen zoals bij een echte vleugel.

Origineel geplaatst door Slipperman
kan aan mij liggen maar waarom breng je hem in 1 geheel naa rboven en niet zoals iedere roady on tour met weet ik veel wie dat ding allemaal hebben gebruikt (waaronder marillion, ub40, u2, collins, gabriel en genesis) gewoon in de 2 delen waaruit je de piano kan maken.

spaart gewicht en is makkelijk met ze 2en te doen schijnt...

Tuurlijk sleep ik hem in 2 delen. Maar het deel met de zgnm "harp" (frame met snaren), is bijna niet de trap op te tillen met 2 man. (misschien met 2 sterke mannen wél :D )
Het steekwagentje idee werkte ook niet. Dus ik ga 4 man ofzo regelen...

is er trouwens misschien iemand in de buurt van Maastricht die een fles wijn wilt verdienen..... :engel: :biertje:

Back