God dobbelt niet?

Ja zo'n CP-80 is wel wat. Mooi gedaan maxdox! Hanz wees me er op dat Keane er weleens gebruik van maakt (om niet te zeggen dat dit HET geluid van hun album is). :D Air gaat er ook live mee.

Persoonlijk prefereer ik nog altijd een echte vleugel. Maar ik moet wel toegeven dat zo'n CP ook wel lekker speelt en klinkt. Maar ik zou em nooit naar boven willen dragen. :D

In een ouwe SOS nog gelezen dat het Keane geluid niet puur een CP70 is, maar gelayerd met een ouwe vleugel die ze de 'brown piano' noemen. Toch een prachtig geluid!

nog een folder gevonden in het archief .

CP 70 M

Attachments

• cp70.jpg
    cp70.jpg
    80,3 KB · Bekeken: 143
Ik zag op hollowsun.com een demo-tje van hun CP-70B sample CD
(Voor als god niet met je dobbelt)

Keane

Site met cp80 sample kit (Gigasampler)

CP80 Samples

PS: Er staat ook een kit van de wurlitzer ep200 en Hohner pianet T :koffie:

Leuk! Gratis samples! :)
Hmmm... Pianet T, staat ook op m'n verlanglijst... (damn you, MatthijsBlom! :D)

Maxdox, hoe is het verder afgelopen? Ding staat veilig in je appartement inmiddels?
En kan-ie het een beetje vinden met je Kawai? ;)

Origineel geplaatst door maxdox
Site met cp80 sample kit (Gigasampler)

CP80 Samples

PS: Er staat ook een kit van de wurlitzer ep200 en Hohner pianet T :koffie:

Een CD is altrijd nog wat lichter dan een CP70.:D
Op de soundcard Piano en clavs van de U-220 staat hij ook.

Origineel geplaatst door Hanz
Leuk! Gratis samples! :)
Hmmm... Pianet T, staat ook op m'n verlanglijst... (damn you, MatthijsBlom! :D)

Maxdox, hoe is het verder afgelopen? Ding staat veilig in je appartement inmiddels?
En kan-ie het een beetje vinden met je Kawai? ;)

Yes! Hij staat er! Mijn TV hoekje heeft mooi plaats gemaakt voor deze rakker. Ik moet zeggen dat het ook leuker is om naar te kijken :D

Morgen komt de piano-stemmer, en gaat, als het goed is, de kawai en de CP stemmen.
Nu had ik gelezen dat dit voor de laatste, de cp dus, een probleem kan gaan worden. Blijkbaar zijn de snaren van de lage toetsen zo kort, dat de harmonischen vals klinken met de fundumenta l van die snaar. De cp80 had daar minder problemen mee als de 70, maar toch.. dat zal dus nog wat gaan worden :erm:

Maar goed, als hij gestemd is, zal ik ook eens wat muziek posten. ..en als ik nou zelf fatsoendelijk kon piano spelen, dan zou het natuulk helemaal tof zijn een opname van de cp+kawai te maken...

Origineel geplaatst door Thoraval
jullie hebben zeker nog nooit een concertvleugel verplaatst? :D Nouja ik ook niet echt, t waren maar 7 treden ofzo. maar godchristus...

maar toch, nothing beats my bechsteins :D

Ooit wel eens een piano van 7 treden hoog naar beneden horen flikkeren? Lekkere bak herrie is dat.
Even om het even of het een Bechstein is.

Zeg Maxdox,

Is die CP80 van je nu gestemd?
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar vanwege die korte snaren met je de CP70/80 stemmen volgens een bepaalse "'S-Curve".
De lage toetsen moeten lager getemd worden en de hoge toetsen hoger.

Back