[track]0319:Quengeln

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
En weer een track van mij. Onder welke style ik dit moet scharen durf ik zo niet te zeggen. Zoals wel vaker vond ik het ook nu moeilijk om de sequence echt spannend te krijgen. Het zijn vooral de tweaks die het spannend moeten houden. Graag jullie reactie :).

http://planetunknown.goddeloos.nl/tracks/PH-0319-Quengeln.mp3

Ik zal binnenkort nog eens kijken of ik nog wat kan knutselen aan de mixdown.

Heerlijke groove, erg goede geluiden en de mix klinkt ook al best ok.

Waar dit nummer om schreeuwt is meer variatie! tot aan de eerste break is't lekker spannend, dan komt de break, en dan gaat het weer verder waar het gebleven was. Het zou een perfect moment zien om iets nieuws te introduceren.. ga voluit funken metdie bas ofzo, gooi er wat ritmische stabs van een of ander instrument in.. whatever, maar er moet iets gebeuren..hehe.

Misschien is er een kleinigheid voor nodig.. het moet nog net ff afgemaakt worden. Je kan er nog allerlei kanten mee op, maak er wat moois van :)

Origineel geplaatst door payt
Heerlijke groove, erg goede geluiden en de mix klinkt ook al best ok.

Waar dit nummer om schreeuwt is meer variatie! tot aan de eerste break is't lekker spannend, dan komt de break, en dan gaat het weer verder waar het gebleven was. Het zou een perfect moment zien om iets nieuws te introduceren.. ga voluit funken metdie bas ofzo, gooi er wat ritmische stabs van een of ander instrument in.. whatever, maar er moet iets gebeuren..hehe.

Misschien is er een kleinigheid voor nodig.. het moet nog net ff afgemaakt worden. Je kan er nog allerlei kanten mee op, maak er wat moois van :)
Bedankt voor je commentaar. Je weet ook meteen het belangrijkste probleem in deze track aan te stippen. Het lukt me nauwelijks om naar een hoogtepunt te werken of het geheel tot aan het einde toe interessant te houden. Halverwege een nieuw geluid introduceren zou een optie kunnen zijn. Maar een probleem is dat ik de mix nu al behoorlijk vol vind: er is nauwelijks meer ruimte voor nog meer. Het zal iig even flink puzzlen worden. Als een een weekend vrij heb ga ik er zeker weer mee aan de slag.

Ja ik ben het wel eens met de opmerkingen van Payt. Al vind ik het ritme wel aanstekelijk. Het baslijntje zou ik anders gekozen hebben.. Probeer er eens een songstructuur in te gooien?

R

Origineel geplaatst door demian
ik kan hem niet downloaden .. =(
Ik vrees dat de Heer ons tijdelijk verlaten heeft. herejezus.nl is ook niet bereikbaar. Probeer het later nog eens....

Origineel geplaatst door Arv
Ja ik ben het wel eens met de opmerkingen van Payt. Al vind ik het ritme wel aanstekelijk. Het baslijntje zou ik anders gekozen hebben.. Probeer er eens een songstructuur in te gooien?

R
Wat bedoel je met een songstructuur: meer richting couplet-refrein oid?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Wat bedoel je met een songstructuur: meer richting couplet-refrein oid?

Uhm, ja misschien. Of in ieder geval een soort herkenbare structuur ofzo, iets wat blijft hangen in de hoofdjes.. Niet eenvoudig, ik weet t.

R

Zondagochtend review:

Mooi begin (door phaser? gemalen paarden.?? :))
Synthlijntje lekker donker
OPtimistisch baslijntje
Mooie beat (verrekt muh body jackt)
Subtiele percussie
Haa lekker vaag geluidje erbij (soort duif die van de verkeerde cake heeft gegeten)

Gehele nummer doet mij een beetje denken aan Speedy J (oil spot)...

Lekker nummer, van mij hoeft er niet persƩ een hoogtepunt te zijn. Bijv. als er tijdens een Live of DJ-set continu "gepeakt" wordt, is de spanning er snel af.
Ook laat je op deze manier ruimte voor jezelf (bijv. als je dit nummer in een live-set gaat gebruiken) om bijvoorbeeld hierna een meer hoogtepuntnummer (komt dan beter uit de verf) in te mixen...

De hele mix zit strak in elkaar. Zelf vind ik het geheel (beats uitgezonderd) net te schel/helder/(digitaal?), maar goed ik heb de gewoonte alles te dof/ sompig laten klinken ;)

ff een nog een :koffie:

Jahoor dit nummer is echt goeie Shizzle :dj: :dj: :okdan: :okdan: :kroon: :kroon:

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Zondagochtend review:

Mooi begin (door phaser? gemalen paarden.?? :))
Synthlijntje lekker donker
OPtimistisch baslijntje
Mooie beat (verrekt muh body jackt)
Subtiele percussie
Haa lekker vaag geluidje erbij (soort duif die van de verkeerde cake heeft gegeten)

Gehele nummer doet mij een beetje denken aan Speedy J (oil spot)...

Lekker nummer, van mij hoeft er niet persƩ een hoogtepunt te zijn. Bijv. als er tijdens een Live of DJ-set continu "gepeakt" wordt, is de spanning er snel af.
Ook laat je op deze manier ruimte voor jezelf (bijv. als je dit nummer in een live-set gaat gebruiken) om bijvoorbeeld hierna een meer hoogtepuntnummer (komt dan beter uit de verf) in te mixen...

De hele mix zit strak in elkaar. Zelf vind ik het geheel (beats uitgezonderd) net te schel/helder/(digitaal?), maar goed ik heb de gewoonte alles te dof/ sompig laten klinken ;)

Yo M0n0, bedankt voor je reactie :).
Dat geluidje in het begin komt uit de Nord Modular. Ik heb ruis door een BandPassFilter gejaagd (met flink reso :P), waarbij de ruis zelf ook als FM voor de filter frequentie wordt gebruikt. Vervolgens een lekker laagje overdrive er overheen, waarna ie door m'n behringer compressor/gate gaat. Ik heb de threshold van de gate zo ingesteld dat ie regelmatig open en dicht klappert, waardoor je een soort "gapper" krijgt. Tenslotte alles nog ff lekker opkietelen met wat delay en reverb :).

Ik heb nu de track na een tijdje weer eens gehoord, en ik ben over de opbouw toch aardig tevreden, zeker over de eerste 3.30 min. Daarna mag er misschien nog iets veranderen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat. Als ik er nog wat aan ga doen, komt dat op z'n vroegst volgende week, ik ben nu eerst met een andere track bezig (ja sorry, ik moest ff wat inspiratie aftanken :D). Mocht er wat veranderen, dan horen jullie 't natuurlijk meteen.

heb trek in de volgende track...ik is fan aan het worden:doei:

Hij klinkt idd weer lekker Tuur.:)
Heb je zondag ook nog iets te doen? Dan wil ik je nog wel even helpen met het eventuele afronden van deze track (mits u daar van gediend bent natuurlijk).

Origineel geplaatst door Sly Dog
Hij klinkt idd weer lekker Tuur.:)
Heb je zondag ook nog iets te doen? Dan wil ik je nog wel even helpen met het eventuele afronden van deze track (mits u daar van gediend bent natuurlijk).
Like I said, ik ben eerst met een nieuwe track bezig, en daar heb ik nog wel een weekendje voor nodig. Maar misschien kun we daarna es een keer een blik op 0319 werpen :).

Fijn nummertje hoor. Zou alleen proberen de verschillende instrumenten beter bijelkaar te brengen in de mix. Maar ja, mixen en arrangeren is natuurlijk wel wat anders. Goed bezig!!!

Aparte track, lekkere beats, fijne deining zit er in deze track.

Kan er niet heel veel over zeggen omdat dit niet mijn soort style is, maar het zit netjes in elkaar.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Fijn nummertje hoor. Zou alleen proberen de verschillende instrumenten beter bijelkaar te brengen in de mix. Maar ja, mixen en arrangeren is natuurlijk wel wat anders. Goed bezig!!!
Thnx. Ik heb een groot gedeelte van de drums uit de RM1x gehaald. Om ze wat extra pit te geven heb ik amp simulation gebruikt, en die een klein beetje in de overdrive gezet. Het klinkt wel lekker, maar trekt de individuele drumgeluiden wel behoorlijk naar elkaar toe, waardoor ze wat hun eigen karakter verliezen. Bovendien nemen ze hierdoor behoorlijk veel ruimte in in de mix. Sowieso vind ik de interne geluiden van de RM1x moeilijk in de mix te krijgen. Maar als ik toch nog ff met de track bezig ga, kan ik es kijken of ik niet nog wat drums uit bijv. de R8 kan halen, zonder dat het nummer wezelijk anders wordt. Misschien kan ik dan de totale mix ook beter krijgen.
Bedankt voor de feedback iig!

Back