Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Zondagochtend review:
Mooi begin (door phaser? gemalen paarden.??
)
Synthlijntje lekker donker
OPtimistisch baslijntje
Mooie beat (verrekt muh body jackt)
Subtiele percussie
Haa lekker vaag geluidje erbij (soort duif die van de verkeerde cake heeft gegeten)
Gehele nummer doet mij een beetje denken aan Speedy J (oil spot)...
Lekker nummer, van mij hoeft er niet persƩ een hoogtepunt te zijn. Bijv. als er tijdens een Live of DJ-set continu "gepeakt" wordt, is de spanning er snel af.
Ook laat je op deze manier ruimte voor jezelf (bijv. als je dit nummer in een live-set gaat gebruiken) om bijvoorbeeld hierna een meer hoogtepuntnummer (komt dan beter uit de verf) in te mixen...
De hele mix zit strak in elkaar. Zelf vind ik het geheel (beats uitgezonderd) net te schel/helder/(digitaal?), maar goed ik heb de gewoonte alles te dof/ sompig laten klinken
Yo M0n0, bedankt voor je reactie

.
Dat geluidje in het begin komt uit de Nord Modular. Ik heb ruis door een BandPassFilter gejaagd (met flink reso

), waarbij de ruis zelf ook als FM voor de filter frequentie wordt gebruikt. Vervolgens een lekker laagje overdrive er overheen, waarna ie door m'n behringer compressor/gate gaat. Ik heb de threshold van de gate zo ingesteld dat ie regelmatig open en dicht klappert, waardoor je een soort "gapper" krijgt. Tenslotte alles nog ff lekker opkietelen met wat delay en reverb

.
Ik heb nu de track na een tijdje weer eens gehoord, en ik ben over de opbouw toch aardig tevreden, zeker over de eerste 3.30 min. Daarna mag er misschien nog iets veranderen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat. Als ik er nog wat aan ga doen, komt dat op z'n vroegst volgende week, ik ben nu eerst met een andere track bezig (ja sorry, ik moest ff wat inspiratie aftanken

). Mocht er wat veranderen, dan horen jullie 't natuurlijk meteen.