Roland E-70 of Casio WK-1800

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Omega

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb op bepaalde andere forums een discussie over de Roland E-70 en de Casio WK-1800 gestart. Welke van deze twee keyboards is nou beter volgens jullie?

Bericht door een moderator:
Zoals ik al in een andere thread door jou gestart schreef:

Houd er rekening mee dat dit forum vooral bedoeld is voor synthesizers en aanverwante studio-apparatuur.
Misschien is het efficienter om je vraag te stellen op http://www.keyboardforum.nl?

Je stelt eigenlijk een beetje vreemde vragen. Het is niet eenvoudig een goede vergelijking te maken tussen 2 modellen. Iets zegt me (ook in verband met je vorige post) dat je een x-bedrag aan euro's hebt en nu aan het kijken bent naar wat je kan betalen, waarna je de modellen die je je kunt veroorloven naast elkaar zet.

Verder hebben een hoop mensen of de een, of de ander; wil je een vergelijking hebben, dan heb je denk ik iemand nodig die entertainer is, die een 2e toetsenbord heeft gekocht nadat hij weer genoeg had verdiend. De E-70 was een flagship model van die tijd - nu zijn de geluiden gedateerd. De WK is van wat ik zo kan zien een nieuwer model (4 jaar oud of zo), maar het is geen Yamaha of Roland.

Je noemde in de andere thread de Roland VA's. Of je bent ergens op een cruciale plaats een 0 voor de komma vergeten, of je vergelijkt appels met peren.

Maar wat -wil- je eigenlijk allemaal in een toetsenbord? Gewoon maar kopen omdat je toevallig de centen hebt is niet echt een verstandige filosofie. Wat is je budget? Wat heb je voor ervaring/andere gear?

wat jij nu doet zijn vooroordelen gebruiken tegenover mij en dat is zwak uitgedrukt want ik hoef niet aan budget te denken. Ik zou mijn tijd hier niet voor een topmodel gaan verspillen want er zijn zoveel muziekwinkels en handels die ik voor 100% vertrouw. Als ik stomme/domme/idiotische vragen stel dan hoef je nooit te posten of nooit terug te kijken. Dit onderwerp mag dan mooi gesloten worden maar gebruik nooit vooroordelen. -_-

ik beslis zelf wel of iemand mij helpt of niet en als iemand mij ook helpt dan weet ik ook of dat voldoende of onvoldoende is. Dat doe ik vaker. Ik woon toch ook niet met mijn buurvrouw? Ik woon zelfstandig.

ALs ik een keyboard zou willen kopen dan had ik de vraag zo gestelt: Ik kan niet beslissen tussen de Roland E70 en Casio WK1800. Welke zal ik nemen?

Maar dat heb ik dus niet gedaan.

Ik stel voor dat de sfeer in deze thread wat meer ontspannen wordt.

Origineel geplaatst door Omega
wat jij nu doet zijn vooroordelen gebruiken tegenover mij
Ik ga er van uit dat iedereen die hier komt geen rooie cent heeft en net begint, tenzij anders aangegeven in de post. Daar je niks loslaat over je te besteden budget of je ervaring met apparatuur neem ik dit aan.

Deze attitude werkt in ieder geval beter dan er van uitgaan dat iedereen sloten vrije tijd heeft, een geldboom in de tuin en meer kennis van apparatuur dan alle engineers van Britney Spears bij elkaar. Iemand die net begint en een leuke synth wil krijgt van mij te horen dat 'ie maar moet kijken naar een MicroKorg of een K-station in plaats van een Alesis Andromeda of een Buchla 200e.

Jij komt hier, post 6 keyboards die na het even bestuderen van de specificaties niet echt met elkaar te vergelijken zijn, en vraagt om advies.

Deze keyboards in een bepaald budget - de E70 is al van begin jaren '90 en scherp in prijs gedaald, de Casio is 2ehands rond de 400-450 euro, de Roland EXR's zijn nieuw 455 en 559 respectievelijk (en misschien nog goedkoper). Zoals ik al eerder zei was de E70 een vlaggeschip - de beste van de toendertijd verkrijgbare keyboards in die range. Ik weet dat omdat ik 'm nog voor rond de 4000 gulden in de muziekzaak in het dorp heb zien staan naast een Jupiter-6 die toen al weer in waarde begon te stijgen.

Ook al zijn ze misschien niet goed te vergelijken (de E qua leeftijd, de VA qua type), dit vertelt mij dat je voor een bepaald bedrag aan het zoeken bent. Daar Variphrase technologie laatst ook redelijk neergestort is in prijs en de VA een Variphrase-based arranger is leek het mij zo (ik kon een huidige nieuwprijs niet direct vinden) heb je zo ongeveer de grenzen van je budget aangegeven.

Maar omdat de gegeven modellen verschillen komt het op mij over of dat je een bedrag hebt maar niet weet wat je moet zoeken. Vooroordeel? Nee, gewoon logica. Genoeg mensen hier die binnenkomen met 500 euro en zitten te dubben tussen een Roland Juno-D en een Novation KS-4, terwijl het echt verschillende machines zijn. Pas als je vertelt hoe ze werken (sample-based performance vs. virtueel-analoog) gaat er een lichtje branden, en dan behoed men zich voor een miskoop ("heeft er iemand nog vette trancesounds voor de Juno-D", of "waar zit een goede piano-sample op de KS-4?" - ik wil degenen die dergelijke vragen stellen liever niet de kost geven).

en dat is zwak uitgedrukt want ik hoef niet aan budget te denken.
Goed. Doe eens wild, pak een Yamaha Tyros of een Korg PA1x en ben er klaar mee. Hoef je niks meer te vergelijken, want die apparaten zitten helemaal aan de top.
Ik zou mijn tijd hier niet voor een topmodel gaan verspillen want er zijn zoveel muziekwinkels en handels die ik voor 100% vertrouw.
Dit is me even niet duidelijk. Als je een muziekwinkel vertrouwt, waarom kom je hier dan iets vragen? Zouden de mensen van de muziekwinkel dat dan niet beter weten dan een stel bevooroordeelde mensen op internet?
Als ik stomme/domme/idiote vragen stel dan hoef je nooit te posten of nooit terug te kijken.
Maar natuurlijk kijk ik terug. Hoe moet ik er anders voor zorgen dat ik geen dubbel advies geef? Ik zei overigens dat je een vreemde vraag stel; da's heel wat anders dan dom, tenzij jij het vooroordeel tegen de rest van de wereld hebt dat ze eigenlijk met het woord 'vreemd' 'achterlijk' bedoelen.
Dit onderwerp mag dan mooi gesloten worden maar gebruik nooit vooroordelen. -_-
Ik kan niet zien wie je bent of hoe oud je bent, of je man of vrouw bent of wat je na je werk doet, en eerlijk gezegd kan het me ook niet schelen. Ik kan alleen zien wat je voor een vragen stelt en daar trek ik mijn conclusies uit. Ik zie nu ook hoe je reageert, en je hebt in ieder geval al een na-oordeel bij mij geschapen dat je geboden hulp niet waardeert.

Nee, natuurlijk waardeer ik de hulp die ik krijg. Maar mijn bedoelingen zijn namelijk anders. Ik weet dat er betere modellen zijn dan de genoemde modellen maar er zijn mensen die oudere modellen gebruiken en verzamelen. Ik begrijp ook wel dat Yamaha a1000 (volgens mij) een mooie keyboard is, of de Yamaha Tyros. Maar laten we gewoon een duidelijkke en nette antwoord kunnen geven.

Als het zo is dan kan ik mijn excuses bieden omdat ik daarnet wat raar aan het doen was maar begrijp het of zie het zo: Je eet jaren met links omdat je linkshandig bent. Schrijft met links en bent sterker met links (armpje drukken). Dan komt er iemand die zegt dat ik ineens met rechts moet eten en vindt links maar niks. Begrijp je wat ik bedoel? Natuurlijk waardeer ik je hulp en opmerkingen maar zit ook in een moeilijke tijd en periode. Stuur me anders maar een pm/pb om erover te praten.

ik beslis zelf wel of iemand mij helpt of niet en als iemand mij ook helpt dan weet ik ook of dat voldoende of onvoldoende is. Dat doe ik vaker. Ik woon toch ook niet met mijn buurvrouw? Ik woon zelfstandig.

ALs ik een keyboard zou willen kopen dan had ik de vraag zo gestelt: Ik kan niet beslissen tussen de Roland E70 en Casio WK1800. Welke zal ik nemen?

Maar dat heb ik dus niet gedaan.

wel vreemd als je hem wil kopen maar wel al wil verkopenRoland E70 Te Koop

Ik wil het niet kopen. -_- Ik had hem al. Ik stelde een makkelijke vraag over twee keyboards die eigenlijk niet te vergelijken zijn. Laat i het dan zo stellen. Wat zou jij wel van Roland E70 in een Casio WK 1800 hebben en andersom. Zo goed? Dat is toch niet zo moeilijk. Okee, ik zat wat fout met mijn vraag maar WMMOF means Wij Mensen Maken Ook Fouten.

Ik heb op bepaalde andere forums een discussie over de Roland E-70 en de Casio WK-1800 gestart. Welke van deze twee keyboards is nou beter volgens jullie?

Ik stelde een makkelijke vraag over twee keyboards die eigenlijk niet te vergelijken zijn

:mega:

Okee, ik zat wat fout met mijn vraag maar WMMOF means Wij Mensen Maken Ook Fouten.
Ik beslis zelf of ik fouten maak of niet! }:|

Met fouten bedoel ik niet eenvoudige fouten in een spel. Als je zwak ben geschapen (dit heb ik tegen niemand) dan kan je een fout gemakkelijk inlopen maar ben je sterk en je een bepaald doel, dan maak je geen fouten nee. Of je dat zelf beslist of niet, dat maakt geen snars uit. :)

Met fouten bedoel ik niet eenvoudige fouten in een spel. Als je zwak ben geschapen (dit heb ik tegen niemand) dan kan je een fout gemakkelijk inlopen maar ben je sterk en je een bepaald doel, dan maak je geen fouten nee. Of je dat zelf beslist of niet, dat maakt geen snars uit. :)

aaaaah :eureka:

ik wou dat ik dit eerder had geweten, van die eenvoudige fouten enzo. Ik maak namelijk altijd ingewikkelde fouten die ik niet meer kan inlopen. Bij de volgende fout pak ik de fiets!

Aangezien dit helemaal nergens naartoe gaat, sluit ik deze thread.
Vragen / opmerkingen gaarne per PB.

Omega, ik zou je willen adviseren de volgende keer positiever om te gaan met antwoorden op je vragen.
Het gaat hier tenslotte om mensen die proberen behulpzaam te zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back