Ruis in studio.....HELP!

FreqJuggler

Stamgast
ik heb de volgende opstelling:

2 phonic p6a studiomonitors
behringer ub 2222 fx pro mixer
waveterminal 192 m
behringer bcr controller
m audio 49e midikeyboard
snelle pc

ik heb alles aangesloten op geaarde stekkers..
nu zit ik met een probleem, ik weet dat er vanuit mijn pc wel wat ruis komt, (daar ga ik in de toekomst aan werken)
maar dit is echt teveel..
Nu hebben ze mij op mijn werk verteld dat ik alles behalve de monitors, aan moet sluiten op ongeaarde stekkers en dat dat al een heel groot deel van de ruis weghaalt.... IS DIT WAAR??? OF GEWOON EEN FABELTJE??? zo ja, weet iemand dan waardoor het komt, en wat ik eraan kan doen? thnx..

ps. het is niet mijn mixer, ik heb er een yamaha 01x tussen geplaatst inplaats van de behringer ub 2222 fx, en het was nog steeds hetzelfde.... Ook niet mijn pc want voordat ik deze apparatuur had had ik een stuk minder ruis....

Lopen er voedingskabels (je weet wel: de variant waar 220V doorheen gaat) parallel aan audiokabels?

Origineel geplaatst door Poast PR
ruis...
Een aarde heeft meestal weinig te maken met ruis. Sowieso lijkt me niet dat iets beter wordt als je het niet aard.

is het steady ruis, of wordt het ook beinvloed door andere dingen. bv als je pc ergens heel druk mee is? is het weg als je een koptelefoon in je pc duwt? je moet denk ik op 1 of andere manier zien te achterhalen waar het mis gaat
dat verhaal van die aarde lijkt mij ook onwaarschijnlijk

zet je AUX returns eens uit.. dan zal je merken dat de ruis weg is, t'is en blijft behringer zooi waar je creatief mee om moet gaan.. :erm:

(oeps, de yamaha had het ook)

zet anders eens de line/aux inputs van je geluidskaart eens uit.

Origineel geplaatst door Maleh
zet anders eens de line/aux inputs van je geluidskaart eens uit.

PLUS het volume van je cd speler in de computer!!

Da's ook een bron van ruis/noise problemen!

M.a.w.: zet de computer uit en kijk hoeveel ruis dit scheelt. Als dat tamelijk veel is, zul je het toch eerst daar moeten zoeken. Interferentieruis zou dan de volgende bron kunnen zijn.

ok het is opgelost, het was een mix van me lijn ingangen van me geluidskaart, en de cd volume (dom want daar heb ik in het verleden ook al problemen mee gehad... had iki kunnen weten... thanx anywayz.. peaz

EMI? Electrical Magnetic Interference

Wanneer ik de voeding van mijn laptop inprik, die met een hi-fi pcmcia geluidkaart alleen op de line-out op het mengpaneel is aangesloten, dan ontvang ik bijna radio Moskow :stupid:
Volgens mij zelfs wanneer de laptop uit staat!

Ruis met een onstabiel pieperig karakter heeft dus daar mee te maken.. dus dan is het belangrijk *alle* connecties van je computer naar je mengpaneel los te koppelen.

<edit> ah het is al opgelost :D <edit>

Back