Groove on

payt

Enorm Lid
Hier dan iets wat weer een beetje groovy is, of zou moeten zijn iig. Ook deze song is nog een work in progress, en eigenlijk dus meer een blueprint voor iets dan een af product. Toch lijkt me wat input en feedback erg nuttig van jullie kant, so bring it on :)

Click!

Wat me opvalt, evenals bij je 'een beetje funky' track is het feit dat je toonsoorten in combinatie met elkaar niet altijd helemaal lekker met elkaar klinken. Probeer eens iets thematischer te werk te gaan, ook wat betreft de structuur van je arrangement. Het is me wederom een beetje te chaotisch. Het gepingel op de EP is prima, maar zorg ervoor dat je een thema hebt met bijvoorbeeld wat accoorden en er daarnaast in een solo je ding doet.

Ook ben ik er voorstander van dat als je bijvoorbeeld geen goede brass samples hebt, ze ook niet moet gebruiken en proberen na te maken met een GM presetje of iets dergelijks. Op een of andere manier doet dat altijd af aan je track. Verwissel 'm dan bijvoorbeeld met een funky eigengemaakte lead synth geluidje.

Succes!

Origineel geplaatst door Rino
Wat me opvalt, evenals bij je 'een beetje funky' track is het feit dat je toonsoorten in combinatie met elkaar niet altijd helemaal lekker met elkaar klinken

ik vind dat dat nu juist wel z'n charme heeft. voor mij werkt dat wel lekker en maakt het wel herkenbaar een typische payt produktie. lekker ruw en slordig en af en toe klopt het misschien niet volgens de officiele regels maar het is wel muzikaal in mekaar geprakt allemaal.

lekker payt,en voor die brass samples daar is een arp weer lekker voor:D

trouwens dat uitzicht is ook niet verkeerd zeg

Attachments

• spaceimages_1835_3555206.gif
    spaceimages_1835_3555206.gif
    13,6 KB · Bekeken: 79
hey dat is niet kwaad.
lekker spotten met de gangbare harmonie-normen :)
het moet nog deftig gemixt worden, dat is duidelijk
maar geef iig die walking bass (ergens voor minuut 3) wat meer volume! die is knap.
en toch ook maar een ander sampletje van die gitaar in het begin. vind ik niet mooi (smaak...)

Dan u allen voor de replies tot zo ver.

Ben net begonnen met een nieuwe baan, dus heb ff wat minder tijd om te posten.

Wat betreft die toonsoorten.. ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben daar ik alles puur op gehoor doe. Muziekles of iets in dien aard heb ik nooit gehad, alleen luisteren naar muziek eigenlijk.

Wat betreeft de gitaar die erin zit, da's de virual gituarist die eenebetje mee zit te jengelen, en uiteindelijk is het wel de bedoeling dat daar een echte gitaar iets gaat doen.

En ja het moet idd ook nog beter gemixt worden (ook een vlak waar ik nog veel kan leren.. hehe)

Nogmaals bedankt, ik leer veel van jullie.

Origineel geplaatst door payt
Ben net begonnen met een nieuwe baan, dus heb ff wat minder tijd om te posten.

ja wat zullen we nou krijgen zeg! we verwachten wel dat je je huidige frequentie van 10 tracks per dag blijft volhouden luilak

:D

gefeliciteerd met de nieuwe baan.

lekker trackkie ook ditte :)

Die vocals vind ik wat minder, verder klinkt het behoorlijk open en funky/groovy.

Klinkt goed. Mooi warm geluid.

Niet zozeer mijn style. Maar technisch zit het goed in elkaar.

Origineel geplaatst door Rino
Wat me opvalt, evenals bij je 'een beetje funky' track is het feit dat je toonsoorten in combinatie met elkaar niet altijd helemaal lekker met elkaar klinken.

Ik vind dat juist wel goed. Eindelijk niet zo'n standaard nummer dat je overal hoort. Je moet toch het een of ander uitproberen, misschien slaat het aan. ja toch?

Ga zo door.

Back