Synth Alert,...Moog op tv !!!!

Altijd leuk!

De volgende zin in beschrijving van het item over Moog vanavond in R.A.M. vind ik toch wat oneerbiedig!!

De machines van Bob Moog, die al vanaf zijn jeugd bezig is met het in elkaar prutsen van elektronische instrumenten, zijn van grote invloed geweest op de ontwikkeling van elektronische muziek.

Ik vind dat ook wat neerbuigend, ja. Die gast heeft tenslotte wel de synthesizer geschapen, samen met Buchla die aan de andere kant van de wereld hetzelfde deed, zonder dat ze elkaar kenden of wisten wie wat aan het doen was. Aldus de creatieve energie theorie van Moog dus.

Ik ga zeker kijken!

Moog is volgens het boek Vintage Synthesziers" (van Mark Vail, veel stukken door Moog zelf geschreven) uit pure hobby begonnen met het bouwen van modulaire synthesizers. Misschien dat het 'prutsen' daar op slaat.

Daarnaast is (voor zover ik uit het boek kan opmaken) het bedrijf Moog Music nooit echt op een professionele manier bestuurd geweest.

Iig bedankt voor de tip, ik zit achter de buis vanavond :)

Nog ff wachten dat RAM het op inet zet.
Maar de aflevering van vorige week is ook wel leuk. Op het eind zijn een aantal inverviews met oa 2 many djs,junkie xl,photek,carl cox geinterviewed door een ontheemd lijkende Arnold Grunberg. En een kleine vooraankondiging van Moog.

Ik ben ervan geëmotioneert, wat een fantastische mens is dat toch!!!!
Hij leeft met zijn muziek en laat zich leiden door z'n muziek...
'k wist niet dat hij (Robert Moog) al van z'n 9de Rachmaninov kon spelen... jeetje...
En zo'n theremin is echt fantastisch, als ik dat zo zie, WAW
Ik ga de herhaling ook weer kijken!!!

Wat een vreslijk programma. Een uur verspilde tijd. De intro was nog hoopgevend, maar helaas boeide mij het totaal niet. Dacht leuk synthesizers, maar daar was amper wat van te zien.
Is toch een stuk interessanter dan een theramin. (ook leuk, maar ik rekende op synths).

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Ik ben ervan geëmotioneert, wat een fantastische mens is dat toch!!!!

Dat is ook exact het gevoel dat ik erbij had, en ook toen je het bedrijfje zag...zo authentiek !!
Op zo'n moment besef je je eigenlijk pas hoe essentieel MOOG nog steeds is en altijd zal blijven !

Ik heb echt zo'n warm gevoel nu, na het zien van die beelden.
Ik zag al eerder een video van moog dat ie beschreef wat een synthesizer voor em was, op dezelfde manier als ik deed, maar met iets andere woorden. Dat de synthesizer iets organisch is dat communiceert met de musikant, gewoonweg fantastisch en onbeschrijflijk.
Heb je trouwens op z'n auto gelet, die zag er zoooo hip uit :D

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Heb je trouwens op z'n auto gelet, die zag er zoooo hip uit :D

Ja cool he ?!....die man is gewoon een legende, en zo gewoon echt iets wat fantastisch is om te zien.
Niet een uitzending lang geneuzel over technische feitjes of produkt informatie maar gewoon de man en wat hij betekent heeft en nog steeds betekent voor muziek. Een uniek persoon.

Ik vind het fenomenaal dat in deze tijd er nog steeds een professor rondloopt die zelf aan het kastje van zijn klanten sleutelt. Dat meisje kon trouwens erg goed spelen. Een Theremin is zooo moeilijk te bespelen!

Ook het huis van ome Bob deed mij denken aan het hout van mijn Minimoog. Keukenkastjes, vloer, alles ademde 'craftmanship'.

Voor eens en altijd zijn we ook van de discussie af over het uitspreken van de naam: het is Moog met een Nederlandse oo. Geen Moeg.

*Hanz pulkt zijn verkrampte tenen uit het tapijt na het bekijken van een overdosis arty-farty geneuzel over sulle gebouwen met lampjes en een dooie vent met een margarine fetish.
30 minuten van mijn leven, verspild!

Gelukkig waren de resterende 20 minuten over Moog wèl de moeite waard.
Goh, wat was die griet goed met de Theremin! :o:

En ik kon gelukkig op tijd uitschakelen voordat die dodelijk saaie presentator weer op de buis verscheen.

Heb al een brief gestuurd naar RAM met de vraag of Robert Moog me wil adopteren als kleinzoon (wat een koele Opa zeg !) :)

Mooi dat zo'n man nog steeds liefde voor zijn instrumenten,muziek heeft,heerlijk gewoon ennuh die auto's komen die ik ook in een ''Signature'' Rack versie ? :okdan:

Origineel geplaatst door Hanz
*Hanz pulkt zijn verkrampte tenen uit het tapijt na het bekijken van een overdosis arty-farty geneuzel over sulle gebouwen met lampjes en een dooie vent met een margarine fetish.
30 minuten van mijn leven, verspild!

Ik dacht als culturbarbaar en in mijn naiviteit nog ff dat dat als een grap bedoeld was :D , jemig wat was dat erg ;)

Gelukkig waren de resterende 20 minuten over Moog wèl de moeite waard.
Goh, wat was die griet goed met de Theremin! :o:

Ja, heeft iemand van die artiest (waarvan ik de naam alweer vergeten ben) gehoord? Ze was echt geweldig.

Het bedrijf Moog Music was ook een stuk groter dan ik dacht, dacht dat het een eenmanszaak was :) , maar die man heeft duidelijk nog steeds plezier in zijn bezigheden.

En z'n auto rules ook idd :)

Groetjes,
Vincent

Een prachtig dokument! (gelukkig opgenomen dus kon het eerste half uur doorspoelen...).
Heerlijk om die man zo met beide benen op de grond te zien staan. Geen poeha maar een gewoon mensch van vlees en bloed (met veel pennen in z'n overhemd ;))

heeft iemand van die artiest (waarvan ik de naam alweer vergeten ben) gehoord? Ze was echt geweldig

En Pamelia Kurstin uit de band Barbez is fenomenaal:
pk.jpg

Pamelia Kurstin is a sensation. Besides being a killer theremin player, she's also a great (one of the all-time greats according to some) roller-skater. Pamelia has a laugh that makes us all laugh, and tears that make us all cry. She's a stunning musician who's played with Geggy Tah, the Kurstins, The Sea and Cake and many others. For more on Ms. Kurstin's activities please visit her website at http://www.pameliakurstin.com.

Vanaf morgen als het goed is online op de site van de VPRO: http://www.vpro.nl/programma/ram/afleveringen/

:kroon:

Laatst gewijzigd:
heel rlxt heb het gezien maar toen die kwal midden door de moog shitiie werd uitgezonde werd ik gek.........................
Opeens zie je na Mr moog, (wat een chille peer!!!) ,,,die grote rukker van de nederlandse literatuur...de vuile Groenberg of hoe die dan ook mag heten ...Moog is toch wel een ultra chille pater ....

Laatst gewijzigd:
Back