rock da house -track

Klinkt lekker! :)

Alleen ik had een iets steverige beat verwacht, ik vind 'm nog een beetje soft. En dat merk je zeker na de sample "Rock the house" De beat blijft heel soft en het zelfde. Je zou daar nog iets aan moeten werken, beetje meer laten pompen, zodat ie wat meer grooved. Verder is t een lekkere track.

Lekker!
Zou wel bijv die gitaar een x vervangen door een synthsound in dezelfde groove en tone voor de diversirfunk.

Gr,

Chris

p.s. Virtual gitarist fan?

Ok,nu zal ik wel overkomen als ome Gerrit het zwarte schaap die ieders feestje verpest.
Maar snap de veren in de reet niet echt.
Als ik eerlijk ben,vind ik dit gewoon 10 keer niks.
1 onsamenhangend.
2 funk? waar?
3 sidechain compressie omdat het in is?
4 vocals en hihat veel te hard.
5 die jazz gitaar vind ik er echt zeer lui in zitten.
Alles bij elkaar mist het gevoel,een goede mix,en een goed verhaal.

Wat ik al zeg,ome gerrit,maar ja,iedere mening telt,mischien heb je hier ook wat aan.

Ik moet zeggen dat Ome Gerrit wel een paar puntjes heeft!

De hihats zijn duidelijk te hard....... het gitaartje klinkt een beetje als een combinatie tussen een autotoeter en een eend en ik mis duidelijk een groovy funky bassline.

Ook de kick en de hihats zijn nogal houterig en missen groove!

Ik zou hier nog even flink aan gaan sleutelen....... meer laagjes erin, meer groove erin maken, minder copy- pasten

Origineel geplaatst door trigg
Ik moet zeggen dat Ome Gerrit wel een paar puntjes heeft!

De hihats zijn duidelijk te hard....... het gitaartje klinkt een beetje als een combinatie tussen een autotoeter en een eend en ik mis duidelijk een groovy funky bassline.

Ook de kick en de hihats zijn nogal houterig en missen groove!

Ik zou hier nog even flink aan gaan sleutelen....... meer laagjes erin, meer groove erin maken, minder copy- pasten

okay !

rake klappen haha,
dus dat gitaarlickje wat in het intro er al in zit eruit halen?

het gitaartje klinkt een beetje als een combinatie tussen een autotoeter en een eend en ik mis duidelijk een groovy funky bassline.

Droog..... Echt zo'n eend dat z'n strot dichtgeknepen wordt.

De hihats en vocal zijn duidelijk te hard.......

Wel wat te hard idd.

Uitsluitend bedoeld als constructieve kritiek:

1) Die bas zou wel iets strakker mogen. Klinkt een beetje als een matige 8 bits sample zo. Maar misschien was dat wel de
bedoeling ik weet het niet :).

2) De gitaar lijkt inderdaad meer op een autotoeter. de attack zou iets korter mogen dan snijdt ie wat meer.

3) De synthlijn ligt niet helemaal lekker in de maat lijkt het tussen de 6e en 8e tel. Misschien een kwestie van de lengte van de noten iets aanpassen.

verder wel lekker trekkie

klopt die gitaarlick lijkt op een eendetoeter of zo iets ik heb hem ook er uitgehaalt
het was een vreemde eend in de bijt.

de baslijn is een mix van 2 osc dus misschien dat het kan zijn en is met een sidechain verbonden via de kick.

ook de synt lijn heb ge sidechained op de kick

Mis de power in de track wat je moet verwachten van een house track. Arrangement is saai maar de gekozen geluiden zijn wel goed. Als ik jouw was zal ik een nieuwe arrangement maken.

Het kan veel beter....

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ben ik mee bezig

nog tips?

Wees meer creatief. Plaats geluiden in een breder stereo beeld. Sommige weer het tegenover gestelde. Wat je dan krijgt is dat de instumenten meer ruimte hebben wat resulteerd in een betere weergave van jouw track.

Begin daarmee en experimenteer veel!

dit is nice,ja meshien die kick die wat distorted klinkt,al dan niet bedoel,klinkt wel inda picture

dat is de bedoeling,is echt nice nice,meeste zoeken het ver,groot bewijs dat simpel goed kan zijn

een beetje meer volume en wat mastering,ik zou proberen wat meer reverb op die guitaren te steken,doordat het betrekkelijk leeg is,heb je daar wel space voor,dan kan je meschien ook uit die droge sfeer stappen

maar composition,is nice,ook structuur is tof,maar beetje voorspelbaar

greetz

Back