Ik vroeg mij af of iemand al ervaringen heeft met 1 van de nieuwste mogelijkheden in cubase sx 3.
Namelijk dat cubase nu ook de latency rechttrekt veroorzaakt doordat je kanalen via je geluidskaart
naar een extern fx-bak stuurt en weer terug via je geluidskaart.
het zogeheten : outboard delay compensation :p
ik vind het de ideale oplossing voor mij als dit gehele systeem echt goed zou werken. maar heb er
tot op heden nog helemaal NIKS van niemand over gehoord, terwijl het mij een geweldige functie
lijkt voor mensen die bv. NIET een dure RME kaart hebben om dit soort geintjes te kunnen doen.
dus mijn vragen...
1 - werkt dit systeem goed ?
(denk aan happeringen, out of sync, ticks, cpu spikes etc etc)
2 - hoe vertaalt de outboard gear zich naar de mixer van cubase ?
(stel je hebt een tc m-one galmbak via je spdif in en uit aan je geluidskaart gehangen,
kan je de galm daarvan dan alleen als insert in je kanalen inzetten of ook als send ? )
alvast bedankt voor alle medewerking
Namelijk dat cubase nu ook de latency rechttrekt veroorzaakt doordat je kanalen via je geluidskaart
naar een extern fx-bak stuurt en weer terug via je geluidskaart.
het zogeheten : outboard delay compensation :p
ik vind het de ideale oplossing voor mij als dit gehele systeem echt goed zou werken. maar heb er
tot op heden nog helemaal NIKS van niemand over gehoord, terwijl het mij een geweldige functie
lijkt voor mensen die bv. NIET een dure RME kaart hebben om dit soort geintjes te kunnen doen.
dus mijn vragen...
1 - werkt dit systeem goed ?
(denk aan happeringen, out of sync, ticks, cpu spikes etc etc)
2 - hoe vertaalt de outboard gear zich naar de mixer van cubase ?
(stel je hebt een tc m-one galmbak via je spdif in en uit aan je geluidskaart gehangen,
kan je de galm daarvan dan alleen als insert in je kanalen inzetten of ook als send ? )
alvast bedankt voor alle medewerking

) Nog zoekende gaan naar een leuke 8x i/o ADAT <-> spdif/analoog box voor de hardware FX. Mijn analoge synths zijn aangesloten op de 16 analoge inputs van ddx3216 (die ik vervolgens als controller ga gebruiken).