Origineel geplaatst door mono-poly
hmmm ik geloof nog steeds niet in een sampler he ja alleen voor live mischien. geluiden programeren doe ik het liefst met een synth (kan met de muziek die ik maak) en dingen die ik als sample gebruik heb ik me vst tracks voor (beats knippen en plakken etc). ja een fairlight vind ik nog steeds de leukste sampler die ik wel zou willen kopen de rest indtereseerd me dus echt niet he
Akkoord dat VST e.d. voor veel mensen een sampler overbodig heeft gemaakt., gewoon omdat veel mensen zich al te pletter amuseren met loops knippen/plakken/mixen e.d. Iedereen zal er wel van overtuigd zijn dat deze aanpak véél handiger werkt met VST, Logic, Acid e.d., dan met een hardware sampler.
MAAR wat soms wordt vergeten, is dat loops/beats enz. slechts één specifiek aspect van sampling is!! Misschien wel het meest populaire, maar daarom zeker niet het enige nuttige!! Samplers zijn in mijn overtuiging de meest ultieme instrumenten om met eender welke klank te kunnen spelen en componeren. Geen enkel instrument is zodanig all-round inzetbaar als een sampler.
Maar je moet wel een degelijke CD-ROM library hebben, en wellicht dat hier het schoentje knelt...

Laatst gewijzigd:

ik weet niet of jullie daar ook weleens last van hebben??