simpel pakketje voor kinderen?

Toon

Ursa Major
Mijn neefje van 10 wil ook een beetje met muziek beginnen, bestaat er misschien een leuk software (gratis liefst) pakketje voor kinderen (drumcomputer + paar synths of zo)? Volgens mij gaat hij Reason en Fruityloops iets te moeilijk vinden :D

rebirth is misschien iets? vind je tegenwoordig al goeie versies van in 5-euro bakken bij de Free

538 music machine of iets uit de eJay serie. Lekker simpel (zeker die eJays)

Geef ze een drumstel, vinden ze geweldig. :D
Ik vind die paketten ala eJay nou niet echt.. muzikaal pedagogisch verantwoord??

8o)

Origineel geplaatst door Flesje
Geef ze een drumstel, vinden ze geweldig. :D
Ik vind die paketten ala eJay nou niet echt.. muzikaal pedagogisch verantwoord??

8o)

Wat is er nu weer mis met een goede trance sample 8o)

7Miface.jpg

Vrolijke Sesamstraat-kleurtjes? :)

Of een Yamaha DJX, die kosten ook bijna niks meer.

Damn die Cybersongosse wil ik zelfs nog wel ! :D

Leuke topic! :D

Ik zou zeggen... (ondanks alom verfoeid) Magix Music Maker of één van de varianten.
Als het niet van dat suffe gebeuk hoeft te wezen: Magix Worldmusic Maker is lekker goedkoop! ;)

ART101423.jpg

http://www.comcol.nl/detail/55052.htm

ik zou ook zeggen zo'n yamaha ding of een simpele groovebox.
volgens mij hebben ze daar meer gevoel bij. niet meteen virtueel.

of drum station en rubberduck van d-lusion

daar speelde ik toen ik klein was wellis mee
werkt makkelijk en is volgens mij wel gratis te vinden op internet

ik heb toen voor mijn dochter 2/3 was een DX100 met een mc303 neergezet met 2 goedkope computer speakertjes en daar zat ze regelmatig mee te spelen. nu ze wat ouder is zit ze regelmatig achter mijn spullen een beetje te rommellen al snapt ze er niet veel van maar er komt geluid uit en je kan de patches veranderen dus spelen maar

Back