Sydec Soundscape/Audiorail

JJJochem

Nieuwkomer
Heeft er iemand ervaring met dit systeem??
Ik ben op zoek naar zoiets voor live opnamen, ik wil dit het liefst toch direct op m'n computer doen.
Ik weet het: Protools. Antwoord: ik wil NIET met protools werken (en het is veel te duur)
Heeft iemand een idee?
Nog een vraag: hoe krijg ik 32 kanalen over 80 meter mijn studio in?
Heeft iemand ervaring met audiorail oid.??

Ik werk met Soundscape. Deze firma bestaat al langer dan Protools systemen bestaan en hebben harddisk recording met PC een beetje uitgevonden ;) . Het is zeer degelijk spul, goede converters, stabiele software etc... enkel de plugins die op hun DSP systemen draaien zijn niet zo dik bezaaid (er komen er nieuwe heb ik gehoord).

Om 80m te overbruggen kan je misschien ook eens kijken naar hun MADI systemen. Met MADI zou je 2km moeten kunnen overbruggen. De soundscape Ibox 48 kan beschikken over MADI maar ik weet helaas niet hoe je ze het beste in live/studio situaties (80m overbruggen) zou kunnen gebruiken (converters op podium/opnameruimte zetten???)

Heb nog eens naar Sydec/Soundscape's nieuwe produkten gekeken, ik denk dat je met zo'n Madixtreme + ibox 64 MADI TA 80m zeker moet kunnen overbruggen (misschien met één of ander versterkertje ertussen). DSP mogelijkheden van de Madixtreme zijn wel iets minder dan de Mixpanders.

Op zich ziet het er goed uit, alleen is het inderdaad een probleem wat betreft mic preamps. Die zou ik natuurlijk het liefst in de studio hebben. RME heft ook zo'n adi interface (8x adat->madi) maar daarmee hou je hetzelfe probleem.
Wat betreft Soundscape: is het zo dat dit systeem ook bij de opname de cpu van de computer ontlast? Daar gaat het eigenlijk om. Ik moet straks 1 a 1.5 achter elkaar opnemen, en wat dat betreft vertrouw ik wat voor pc/mac dan ook voor geen meter.
Alvast bedankt!

Back