Origineel geplaatst door fuse
Midex wil nog wel eens lastig zijn met sysex maar als je de tijdsinstellingen gaat lopen spelen wordt de kans groter dat hij het wel goed doet.
Trouwens voor die XV kan je ook die editor van Roland gebruiken. Die werkt gewoon superdeluxe voor de XV's.
Mja, met SoundDiver en die timings enzo: your milage may vary zeg maar. Ik heb er wel eens mee zitten spelen maar het ophalen van de XV data is gewoon een ramp. Nou boeit het opzich niet zo, want ik gebruik de XV eigenlijk meer als presetjes bak, dus een simpel Cubase patchname scriptje volstaat in mijn geval... maar toch....
Ik gebruik SoundDiver al geruime tijd als centrale librarian en niet zo zeer als editor. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als editor voor mijn Virus Rack XL omdat dat net effe wat makkelijker sounddesigned dan met die 5 knoppen op mijn Virus rackje.
Maar om weer even terug naar Midex8 en sysex te gaan: toen ik mijn halve setupje aan de midipoorten van mijn 01x had hangen was het nog veeel erger met sysex gesteld. Het ophalen van een sysexdump met SoundDiver ging toen bijna met alles fout, of liep vast. Bijvoorbeeld die ouwe Korg X2, wat met de Midex8 een kwestie van 10 seconden is om de hele bulkdump met combi's en programs op te halen, liep met de 01x midi poorten in de soep.
Bovendien was de algehele timing ver te zoeken. Bijvoorbeeld m'n Lexicon ging on the fly z'n algoritmes aanpassen op de midi-clock afwijking van de 01x midi poorten (+/- 10bpm). Als ik een delay program heb met midi tempo synced taps, dan krijg je de meest vreemde bijgeluiden als je bpm zo afwijkt. Sinds ik de Midex gebruik is dat gelukkig passee (afwijking hooguit 1bpm.
Dus al met al een leefbare situatie met mijn Midex8. Werkte eigenlijk meteen out-of-the-box (sterker nog: hij was al out of the box, want die van mij lag stof te happen bij Feedback in de vitrine

). Driver installeren, Midex aansluiten, Cubase herconfigureren kwa midi poorten en gaan met de spreekwoordelijk daarvoor bestemde banaan.
En dat ik alleen een probleempje heb met de sysex van die Roland, ach, I will survive
Joost.