PCI vs. Firewire

OJS

..............
Mogelijk dat ik platgetreden paden betreed..........

Kan iemand me het voordeel van laten we zeggen een Motu 828II ten opzichte van een MOtu 2408MKIII uitleggen? Wat is nu het voordeel of andeel van die firewire ten opzichte van de audiowire in combiantie met een PCI-424 kaart?

Bedankt,

OJ

Pci is wat sneller..heb er zelf zowizo een veiliger gevoel bij...drivers enzo...de 828mk2 schijnt overigens wel echt goed te zijn!

Ja, ik zit ook te dubben. Firewire lijkt me wat 'moderner' in de zin van ... toekomstvastheid, misschien?
(dat is altijd relatief in deze branche, ik weet het... )
Maarja, pci-x en wat komt er daarna? Aan de andere kant; PCI is 'tried & tested', je weet wat je krijgt.

En dan weer voor firewire, stel je voor dat je later overgaat op een Mac, Laptop of iets dergelijks?
Dan zit je niet fijn met 'n PCI kaart. Ik heb in mijn Shuttle PC eigenlijk sowieso weinig ruimte voor PCI, helemaal niet als het van die grote gevallen met extra breakout kaartje zijn.

Oh ja, je vergeet trouwens het alternatief USB2 (altijd goed voor een felle strijd; wat is nou beter USB2 of Firewire :D)
Voor mezelf weet ik dat ik de firewire poort 'dedicated' kan gebruiken, en dat is m'n USB poorten niet het geval.

Dit lijkt me een non vraag.

Beide werken met een firewire verbinding. Dus wat dat betreft kan er niets beters zijn omdat ze qua techniek beter zijn. Die PCI kaart van motu om je 2408 aan te sluiten is eigenlijk ook een firewire kaart.

Ik heb een PC met XP. De enige reden die ik zou kunnen bedenken om een firewire systeem te gebruiken is dat ik daarmee waarschijnlijk een potentieel hardware conflict kan vermijden. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een PCI-424 kaart van MOTU in combinatie met andere hardware (bv. een video capture kaart?)

Oh, okee, ik had het over de discussie in breedste zin.

Dus "een ADAT expander -> PCI interface (bijv. RME)" versus "een Firewire Multichannel interface".
Vraag me af wat dan verstandiger is.
Even los van de converter kwestie, omdat dat voor ieder budget wat wils is.

Back