Snel van je gear af? Ik koop het!

Status
Please reply by conversation.
Stof

Stof

Volgens mij heb ik nogal wat stof doen opwaaien :)

Ik wil ook helemaal niemand beledigen, laat dat duidelijk zijn! Ik ben een grootverbruiker, ik speel met de dingen in de studio en dan gaan ze weer verder naar een nieuw baasje.

Alvast bedankt voor de verschillende aanbiedingen, er zat al veel leuks bij. Helaas past niet alles in mijn setup dus moet ik sommige aanbiedingen afslaan.

En ik sluit me verder aan bij het persoon A en B verhaal aan. Ik zet niemand een pistool op zij kop en koop alleen als persoon A en persoon B beide blij zijn :)

Voor de rest.... thread rustig verder...

Greetz,

Diega

Diega,

Heb je ook een BTW nummer, handelsregister ? Maak je facturen voor de spullen die je verkoopt ? Betaal je belastingen op spullen die je met winst verkoopt ?
Betaal je zoals ik sociale zekerheid ?
Als dat het geval is kan ik er volledig inkomen en is het allemaal legaal.
Zo niet : Waar is je handeltje ?:maffia:

Re: Stof

Re: Stof

Origineel geplaatst door Diega
Ik wil ook helemaal niemand beledigen, laat dat duidelijk zijn! Ik ben een grootverbruiker, ik speel met de dingen in de studio en dan gaan ze weer verder naar een nieuw baasje.

Alvast bedankt voor de verschillende aanbiedingen, er zat al veel leuks bij. Helaas past niet alles in mijn setup dus moet ik sommige aanbiedingen afslaan.

van belediging lijkt me ook helemaal geen sprake, en dat grootverbruiken ken ik ook, maar dat 'snel geld nodig? ik betaal meteen (een kutprijs)', dat komt in ieder geval op mij een beetje onsympathiek over. maar dat is dan weer iets, waar jij helemaal niet wakker over hoeft te liggen.

en die andere aanbiedingen, passen die niet in je setup vanwege de sound, of omdat je al aanvoelt dat je hier neit wegkomt me een bd van 75 euro?

en tja skele, ik begrijp wel wat je bedoelt, dat kan lullig zijn, maar aande andere kant zou de pofessionele handelaar zich toch op allerlei vlak moeten kunnen onderscheiden van de amateur en zo een meerwaarde bieden, anders kan je je ook afvragen of er wel plek is voor de professional tussen winkel en hobbyist.

Origineel geplaatst door Kevin
Ik heb me daar verder keurig gedragen

hé Kevin
ik zag net je advertentie op interface en moest ineens denken: waarom ga je niet langs bij de cash converters met die 1080? je weet maar nooit?!

Ik ben geen handelaar Skeletvm, ik draai aan knopjes. BTW-nummers zeggen me niets en wat betreft de sociale zekerheid: zekerheid bestaat niet ;)

En nee Leo, ik probeer niet weg te komen met 75 euro, maar sommige apparaatjes zijn gewoon niet meer waard, of zijn ze mij betreffende mijn studio setup niet waard.

Als jullie liever hebben dat ik geen prijs neerleg, geef het dan ff aan in de PB en mail mij jouw prijs. :koffie:

Die 'handelaren' hier mogen dan wel een iets minder goede naam hebben.
Maar ik heb eigenlijk wat dat betreft wel een hekel aan die schooiers hier die het gore lef hebben om zwaar onder de prijs te gaan zitten (onder het mom, daar en daar is het goedkoper) en dan nog klagen dat je het niet bij ze aflevert aan de deur met een gouwen strikkie d'r omheen.

een andere optie is dat deze handelaren in dienst gaan werken van synthforumleden :)
ergens anders voor niks weghalen en alles hier op het forum voor een zacht prijsje aanbieden. dan dragen we ze ineens op handen!

Attachments

• staged.jpg
    staged.jpg
    41,8 KB · Bekeken: 52
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Diega,

Heb je ook een BTW nummer, handelsregister ? Maak je facturen voor de spullen die je verkoopt ? Betaal je belastingen op spullen die je met winst verkoopt ?
Betaal je zoals ik sociale zekerheid ?
Als dat het geval is kan ik er volledig inkomen en is het allemaal legaal.
Zo niet : Waar is je handeltje ?:maffia:

Kopen en verkopen voor eigen gebruik mag gewoon zonder fiscale poespas hoor. De grens tussen handel en eigen gebruik is heel vaag.

Origineel geplaatst door Terracide
Ja weetje er is niets mis mee. Net zo min als pandjeswinkels, frysia financieringen, lenen.nl want mensen doen het zelf, maar vaak uit een soort noodzaak..

Bij een pandjes huis heb je nog een tijd lang de optie om je apparaat binnen een bepaalde tijd terug te kopen (welliswaar tegen rente, maar goed). Je kunt zelfs je optie-van-eerste-koop verlengen geloof ik, hoewel dat ook weer geld kost. Geeft Diega die optie ook?

Voordeel is wel: ik zou Diega nu mooi wat gestolen spullen kunnen verpatsen, dat gaat bij een pandjeshuis iets lastiger (bij heling is de koper ook strafbaar).

Origineel geplaatst door omiel
Kopen en verkopen voor eigen gebruik mag gewoon zonder fiscale poespas hoor. De grens tussen handel en eigen gebruik is heel vaag.

Ik geloof dat er bij 2ehands goederen sowieso geen BTW wordt geheven, ook niet in een winkel. Een winkel / handelaar betaald bij 2ehands goederen BTW over de winstmarge, niet over het totale verkoop bedrag.

Origineel geplaatst door fuse
Die 'handelaren' hier mogen dan wel een iets minder goede naam hebben.
Maar ik heb eigenlijk wat dat betreft wel een hekel aan die schooiers hier die het gore lef hebben om zwaar onder de prijs te gaan zitten (onder het mom, daar en daar is het goedkoper) en dan nog klagen dat je het niet bij ze aflevert aan de deur met een gouwen strikkie d'r omheen.

:( wat dacht je van deze: Ik wil graag je An1X overnemen voor 100 euro, mer zijn ze niet waard, want ik zag er laatst 1 te koop voor 125, die was wel stuk, maar makkelijk te makken.
Zo'n rukker zou je eigenlijk mee moeten afspreken zover mogelijk weg, en als ie je dan belt zeg je: 'Groningen? ja daar heb ik hem zelf gehaald, maar we hadden toch in Maastricht afgesproken:dubbel: '

Ach dat soort lui zul je dr altijd bijhouden. En gezien het bod van topicstarter op mijn synth reken ik hem ook tot die categorie.

Origineel geplaatst door Leo
hé Kevin
ik zag net je advertentie op interface en moest ineens denken: waarom ga je niet langs bij de cash converters met die 1080? je weet maar nooit?!

Hehe om het goed te maken zeker....nee nee :D Wat ik nu zeg is ECHT waar ik ben daar dus eens geweest met wat 19''inch apparatuur en toen zeiden ze dat ze daar allemaal 25 € voor geven (dus kom jij daar met een Sennheiser vocoder dikke pech !)

Wat betreft die beheksing kan dat wel kloppen ja...:D heb sinds ik hem heb de ziekte van hedel (meer haar op mijn zak als op mijn schedel)

Moet eerlijk bekennen dat ik wel kort door de bocht ben gegaan..maar ja da's tekst he joh dat pakt soms toch anders uit en alles heeft weer een andere reden/verhaal.MAAR dit neemt niet weg dat er personen zijn die gewoon dom bezig zijn geweest met aankopen via Creditcard of dat soort fratsen en dan in financiele problemen zitten..en tsja sorry dan is het je eigen schuld en zit ik daar niet meem (let wel elke persoon heeft zijn eigen verhaal) maar als ik bij elk onwerkelijk koopje moet gaan piekeren waarom die persoon dat ding voor zo weinig heeft weggedaan dan kan ik maar beter stoppen met dingen kopen.

Ach en in het echt ben ik best een lieve jongen...en die kale kop is die Indigo wel waard !

Leo bedankt voor de wijze raad en pedagogische tik ! Elk forum zou zo'n Opa moeten hebben die ook nog zo'n geweldige CD collectie heeft ! (nee Leo hoeft de lijst niet te mailen):biertje:

Origineel geplaatst door Kevin
Leo bedankt voor de wijze raad en pedagogische tik ! Elk forum zou zo'n Opa moeten hebben die ook nog zo'n geweldige CD collectie heeft ! (nee Leo hoeft de lijst niet te mailen):biertje:

dankjewel, dat had ik net nodig, echt waar.
kan jij geen moderator worden?

van de cd's zijn er trouwens nog zo'n 160 over.

Origineel geplaatst door Leo
kan jij geen moderator worden?

Ha nee bah ! Met die lastige mannetjes hier altijd :D
(bedoelde het overigens positief Leo...)

Status
Please reply by conversation.
Back