Hardware Quadrafuzz - studio kwaliteit?

TraiZor

Ouwe rot
Ik wil nog steeds een hardware quadrafuzz hebben die ik op mijn virus kan pluggen om lekker mee te raggen. (zie post 3 jaar geleden ;) )
De hardware versie is mono, dus ik zal een dubbele moeten maken voor stereo.

Maar voordat ik hiermee begin:
- heeft iemand zo'n ding gemaakt? zoja, hoe bevalt ie?
- heeft diegene dit ook gebruikt voor de studio (niet alleen gitaar)?
- geeft een quadrafuzz in neutrale stand een andere kleur aan het geluid? (is ie clean bij neutrale stand?)
- als ik een dubbele bouw, is de kans groot dat het ene kanaal nét anders klinkt dan de ander?
- ben ik de enige met dit idee.. ik lees nergens op internet dat iemand het gebruikt voor de studio: is dit idee zo slecht dan? ;) Toch hartstikke leuk hem op een virus, of drumbak te zetten (als hardcore fan dan ;P)

Groeten, TraiZor

koel idee....maar heb je dr al eens aan gedacht om wat distortion pedaaltjes te proberen ? klinkt echt vele malen beter als een quadrafuzz en kost geen drol.....en pept je digitale geluid op....

Origineel geplaatst door dione
koel idee....maar heb je dr al eens aan gedacht om wat distortion pedaaltjes te proberen ? klinkt echt vele malen beter als een quadrafuzz en kost geen drol.....en pept je digitale geluid op....

Ik heb geen idee hoe pedaaltjes klinken in de studio. Ik weet alleen dat er niet veel te tweaken valt, en dat wil ik gewoon. En als je een synth op een pedaaltje zet haal je de knispering volledig weg. Volgens mij moet er een ontwerp zijn waarbij je die intakt laat.
De meer 'geavanceerde' pedaaltjes hebben een pre-eq en post-eq, maar volgens de theorie zal het signaal opslitsen en apart distorten toch vele malen beter moeten klinken (toch?).

Origineel geplaatst door TraiZor
Ik heb geen idee hoe pedaaltjes klinken in de studio. Ik weet alleen dat er niet veel te tweaken valt, en dat wil ik gewoon. En als je een synth op een pedaaltje zet haal je de knispering volledig weg. Volgens mij moet er een ontwerp zijn waarbij je die intakt laat.
De meer 'geavanceerde' pedaaltjes hebben een pre-eq en post-eq, maar volgens de theorie zal het signaal opslitsen en apart distorten toch vele malen beter moeten klinken (toch?).

Dit roept om een micromodular met custom distortion patch!

Origineel geplaatst door Acidfever
Dit roept om een micromodular met custom distortion patch!

Is inderdaad een goede optie. Alleen wilde ik ook wat analoogs toevoegen aan mijn setup, omdat al mijn hardware al digitaal is.
Aan de andere kant is er een grotere kans dat de muziek beter intact blijft met een MM dan een hardware distortion. Kan iemand daar zijn mening over geven?

Is inderdaad een goede optie. Alleen wilde ik ook wat analoogs toevoegen aan mijn setup, omdat al mijn hardware al digitaal is.
Aan de andere kant is er een grotere kans dat de muziek beter intact blijft met een MM dan een hardware distortion. Kan iemand daar zijn mening over geven?

Ja hoor. Die stelling kan waar zijn, maar ook niet waar.

De MM kan echt alles helemaal aan stukken trekken. Echt waaaaaaaaaaay beyong wat een analoge distortion zou kunnen.

Waarom, de MM heeft zoveel meer mogelijkheden dan een analoge distortion. Modulation mogelijkheden met LFO's, filters.....wat je maar wilt.

Maar je kunt er ook gewoon een simpele distortion in maken met zoveel editbare parameters als je erin maakt.

Moet overigens zeggen dat ik wel een hardware distoriton heb. Maar dat is meer omdat ik het gewoon leuk spul vindt. Tis een zelfbouw unit gemaakt door een forumlid. Komt vette herrie uit maar ik denk niks wat niet met de MM kan.

Ik heb de Boss VF-1 en die staat vol met distortion presets. Hij klinkt enorm, heeft heel veel geheugen plaatsen en is nog eens goedkoop.

Boss VF-1

Hoe klinkt een MM met een zo'n distortion patch? Kan deze ook VER? Daar gaat het mij om. Het geluid superver dus laten oversturen.
En klinkt het goed? Met goed heb ik als maatstaf de software quadrafuzz.

Werkt het een beetje zo zodat je een patch maakt waarin je een stuk of 10 distortion modules achter elkaar rijgt? (x4 dus)
En is er een limiet op het aantal modules?

Je hoeft geen dubbele te bouwen, je kan hem op een aux kanaal van je mixer plakken. Dan kan je ook beter de hoeveelheid distrortion regelen zonder al die noise. Bovendien blijft de kwaliteit van je orginele geluid beter op die wijze.

Uhm...ik weet niet welke pedaaltjes je geprobeerd hebt,maar een beetje fatsoenlijk distortion-pedaal zet Quadrafuzz echt aan alle kanten te kakken...;)

Neemt niet weg dat ik wel nieuwsgierig ben hoe een hardware-variant van Quadrafuzz zou klinken...

Hoe klinkt een MM met een zo'n distortion patch? Kan deze ook VER? Daar gaat het mij om. Het geluid superver dus laten oversturen.
En klinkt het goed? Met goed heb ik als maatstaf de software quadrafuzz.

Werkt het een beetje zo zodat je een patch maakt waarin je een stuk of 10 distortion modules achter elkaar rijgt? (x4 dus)
En is er een limiet op het aantal modules?

Ja er is een limiet maar die ga je voor een distortion patch niet overschrijden.

Je kunt 10 distortions aan elkaar koppelen maar interessanter is om op allerlei manieren te gaan zoeken hoe je je geluid het mooist kunt vervormen. Er zijn verschillende mensen die patches beschikbaar hebben gesteld om mooie distortions/ overdrives te maken.

Leuk voor beeldje is iemand die eerst het geluid in 4 banden stript (laag/ mid-laag/ mid/ hoog) en daarna per band de distortion toepast.

Dat is dus precies was jij zocht!

Ik ben het helemaal met het bovengenoemde eens. Een maatje van mij heeft zo'n MM en wat die voor sicke kickz eruit haalt is echt bizar.

Ik heb overigens mijn G2 weggedaan omdat het gewoon een heel ander apparaat is dan de NM1.

Sluit niet uit dat ik ooit nog eens een MM aanschaf. Voorlopig is Reaktor 4 (en zodra de NI 5 vrijgeeft 5) de modular in mijn setup.

Origineel geplaatst door radiance
Ff voor de zekerheid: we hebben het over DEZE quadrafuzz toch?

lijkt leuk...maar we hadden het ook over de vergelijking met de software Quadrafuzz...

Back