live4 + esi esp1010 probleem

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
ben sinds een paar dagen over gegaan op live4 maar dat gaat niet zoals het moet.

heb een ESI esp1010 audio interface.

als ik in live4 diver type MMe/directX gebruikt krijg ik gewoon goed geluid zonder problemen, maar dan heb ik alleen de beschikking over 1stereo in en 1stereo uit. dit wil ik niet want ik heb niet voor niks een 8in en 8out kaart genomen.

gebruik ik de Asio diver krijg ik alleen maar gekraak en vervormt geluid en krijg dit niet goed. in de live4 handleiding staat bescheven hoe je de "buffer size" of "latency" kan afstellen, maar ik kan daar helemaal niks instellen. Buffer size staat op : 256, en de in en output latency staan allebei op 5ms. Deze staatn vast en kan daar verder niks aan veranderen. Kan alleen de overall latency verander van -300 tot 300 maar daarmee gebeurd helemaal niks.

Ik snap het helemaal niks van en misschien kan iemand me helpen ??

Zit er bij de kaart geen software met een apart configuratiescherm voor de Asio instellingen?

Je kan in het control panel je buffersize(latency) instellen.
Dat gezegd te hebben moet ik bekennen dat het bij mij wel prima werkt met ableton 4.
Heel rlxt zelfs met echt 8 losse outs en ins ..dus geen bus zus of zo..gewoon selecteerbare mono ins en outs.
Ligt misschien aan je versie van live...als die illegaal is zou dat het misschien kunnen zijn...of aan je cpu power??
Kzeg ook maar wat hoor....of heel misschien is je esp brak..maar als die in andere programma's wel werkt dan is die kans uitgesloten natuurlijk.

Ik zou dus in je copntrol panel van de esi en in ableton eens goed gaan testen bij welke asio in stelling het perfect werkt...want het kan echt perfect werken!

Succes !

How...kwas te snel gaan typen...tis al gefixed:D

:( toch blijf ik krakjes horen, als een bv d-pole filter over een audio loopje gooi.

wat ik raar vindt is dat de latency van m'n esi wil kan veranderen, maar in live4 niet. daar heb ik dus bij buffer size 256 staat en bij in en output latency elk 5ms, en kan dat niet veranderen :confused:

even voor de duidelijkheid:

live4 = orgineel
esi esp1010 = gloed nieuw gekocht

en m'n PC is een P4 3,2 gig met 1024 werkgeheugen en draai puur alleen voor audio doeleinden.

Aan je spullen ligt het dus niet!
Als je in het control panel de buffersize veranderd en DAARNA pas Ableton opstart zou er in Ableton exact hetzelfde moeten staan als in je controlpannel. Verder wel een lekkere kaart he!

Gr,

Chris:D

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Aan je spullen ligt het dus niet!
Als je in het control panel de buffersize veranderd en DAARNA pas Ableton opstart zou er in Ableton exact hetzelfde moeten staan als in je controlpannel. Verder wel een lekkere kaart he!

Gr,

Chris:D

hier ben ik dus nu ook achter. bij mij geeft 1024 het beste resultaat. maar blijf klikjes en kraakjes horen als, bv volume beweeg, of x-fader of een clip aanklik enz.

Back