Korg Electribe MX Defect

kaihugo

Stamgast
Hoi,

ik heb een electribe MX en daarvan waren een paar ledjes kapot (van dat rijtje ledjes onderin met onderin 8 rode ledjes en boven 8 rode. Nu had ik daarvan nieuwe ledjes besteld bij Korg en eindelijk na een half jaar gekregen. (Zijn van die rare ledjes met een dikke vierkante onderkant en zo'n klein rond langwerpig puntje wat dan uitsteekt door de bovenplaat.) Alleen 1 van deze ledjes was niet helemaal in de goeie grootte (het blokje onder was te groot) dus dat heb ik bijgevijld. Toen heb ik de kapotte ledjes uit de MX gesoldeerd en de nieuwe ledjes erin gedaan. Dus ik sluit de MX aan en er doen een paar ledjes het helemaal niet van dat rijtje. Ik kijk er naar en zie niks vreemds. Ik sluit alles weer aan maar nu doet helemaal niks het meer! Alleen het backlightje van het LCD schermpje doet het nog..! En ik heb echt niks losgetrokken ofzo?! Wat kan er gebeurt zijn? Ik wil liever even met iemand die verstand heeft van dit soort dingen hier naar kijken.. Woont iemand in de buurt van Breda die hier (tegen betaling natuurlijk) naar kan kijken en het zou kunnen fixen? Of kent iemand anders een reparateur van syths etc in de buurt van Breda?

Alvast bedankt!

Kai Hugo

ledjes

ledjes

zijn diodes,kunnen maar op een manier functioneren,je kunt dit zien aan het ledje er zit een vlakke kant aan dit is of de anode of de kathode..als je er een verkeerd om hebt gedaan zou dit een defect kunnen geven,maar ik neem aan dat je dit wist?Ik raad iedereen af dit soort dingen te doen zonder een gedegen electronicakennis,solderen is ook best lastig om goed te doen,er zijn veel onderdelen die absoluut niet tegen statische ontladingen of hitte kunnen.
Bezint eer ge begint!Iemand met goed gereedchap en de nodige kennis kan het vast voor je repareren.
Veel succes!En eerst de specificaties van onderdelen lezen,alle datasheets zijn op het net te vinden!
:okdan:

als ik dit verhaal zo lees denk ik eerder dat de aansturing van de ledjes stuk is en dat kan bv een IC zijn. ik kan me namelijk niet voorstellen dat er zomaar 8 ledjes stuk gaan.

Re: Korg Electribe MX Defect

Origineel geplaatst door kaihugo
Woont iemand in de buurt van Breda die hier (tegen betaling natuurlijk) naar kan kijken en het zou kunnen fixen? Of kent iemand anders een reparateur van syths etc in de buurt van Breda?

Ik zou als ik jou was eens kontakt opnemen met forumlid SaintEric. Hij is synthreparateur en woont ook nog eens in Breda. :)

Alsnog bedankt voor de reacties. Ik ben bij St. Eric langsgeweest, deze alleraardigste man (die overigens niet in Breda woont, maar in Dordrecht, maar dat terzijde) kon ook niks vinden. Het lag niet aan de ledjes zagen we bij hem en na een uur zei hij dat het te veel tijd zou kosten om hem echt te repareren. Dus nu is mijn vraag; wat nu? Toch naar Korg proberen te sturen oid? (gezien de 'service' die korg levert, liever niet) Hebben jullie nog eens iets soortgelijks meegemaakt met jullie electribe (mx)? Wie kan me helpen? Wie heeft interesse in een Korg EMX met een klein defect? *D Ik wordt echt onderhand gek van dit apparaat...

Alvast bedankt!

Kapotte ledjes kom je niet heel veel tegen, ik zou eerder denken dat de driver kapot is. Heb geen idee of dat makkelijk te repareren is, als het een losse driver is het wel toen als het geintegreerd zit in een custom chip van korg heb je geen kans.

Was dit apparaat buiten de garantie ofzo?

Lijkt me dat Korg dit gewoon had moeten repareren. Nu zal de garantie wel verlopen zijn maar naar mijn mening had je hem meteen terug moeten brengen naar de winkel.

Nu heb je best wel een probleem vrees ik......

Nee, ik had geen bon, was tweedehands, en Korg wilde er ook niks mee en negeerde echt alles. Dus ik dacht, een ledje, dat moet kunnen, maar daarna was ie dus echt kapot... =(

Kai

Origineel geplaatst door kaihugo
Nee, ik had geen bon, was tweedehands, en Korg wilde er ook niks mee en negeerde echt alles. Dus ik dacht, een ledje, dat moet kunnen, maar daarna was ie dus echt kapot... =(

Kai

Geen bon is niet automatisch geen garantie. Het is duidelijk dat Korg de fabrikant van het product is en dat de verwachte levensduur van dit product, bij normaal gebruik, veel hoger ligt dan wat er nu is gebeurd.

Ze hadden volgens het consumentenrecht dus wel degelijk de plicht de MX te maken. Al was het met een kleine betaling van jou kant.

Sterker nog, ze moeten in principe nu nog steeds repareren. Doordat ze jou niet de mogelijkheid boden om de MX te laten repareren heb je nu zelf een poging gedaan de reparatie te doen (je had geen keuze).

In principe weigerde Korg aan zijn verplichting als leverancier/fabrikant te voldoen en heb je gewoon recht op reparatie/vervanging. Of je het krijgt is een ander verhaal maar ik vind het een kutstreek!!

Zou dit bij Yamaha vandaan komen of een beleid van Korg zelf zijn?

Dank je voor je bijval, je wilt niet weten hoeveel ik naar die mensen heb gebeld om die ledjes,

"jaja is goed we sturen ze"

en na 2 maanden niks te hebben gekregen weer gebeld, zelfde verhaal, weer 2 maanden later een paar dagen achterelkaar gebeld of alles al verstuurd was etc, en toen kreeg ik het. Maar ik moet zeggen, ik heb absoluut geen moeite wat te betalen hoor, als het maar gemaakt wordt. Zal ik als volgende stop dan toch maar weer bij Korg aankloppen?

Kai

Back