[Track] Ballad

Scratch

Stamgast
Snuiters :)

Ik vond een oude track terug, die ik twee jaar geleden voor een buurjongen had gemaakt, voor een muziekwedstrijd. Helaas door inspiratie en tijd gebrek nooit afgemaakt.

't Is dit keer geen dance, maar meer een ballad. Deze track moet je zien als een achtergrondmuziek van een vocale track... (euh...leg ik dat goed uit?) Er zit niet echt een lead melodie in. D'r zou dus nog een melodielijn in verzonnen kunnen worden, die dan niet gespeeld wordt door een instrument, maar bezongen wordt door een 1 of ander lekker wijf... :D

Titel voor deze track heb ik nog niet, als je nog :eureka: heb, kom maar op...

Het echt aller beroerdste van deze track is de (Yamaha) piano. Ik had de piano liever uit een ander keyboard gehaald, maar dat ging niet echt lukken, omdat de midiverbinding verrot was...

Afijn, klik, download, open, luister en oordeel zelf.

Gear: only Yamaha CS6x

Lang niet gek, man!! Vreemd genoeg (??) doet het me aan Miami Vice denken. Een coole voice ontbreekt idd nog (Phil Collins zou tof zijn)

ik vind de feel zwaar ok :)

kan natuurlijk weinig beoordelen zonder vocal, maar ik zat laatst te luisteren naar prince. Op Sign of the times staat zo'n nummer ballad of huppeldepup en wat daar briljant aan is zijn de fillinns in de drumpartij die met al het andere meegaan, echt te gek! Dan wordt zo'n ballad ineens interessant. Misschien moet je dat er een beetje mee proberen. dat ie wel lief blijft, maar dat er toch een randje aan komt. Misschien een beetje warrig. Maar hier en daar een jekkeltje toevoegen/leiper maken geeft hem net iets meer identiteit. het mag een stuk gekker dan je denkt, omdat bij het horen van een vocal je toch weer in 1 keer thuis bent. met die nuance kutten is cool.. er zitten nu al lekker fill-ins in, maar die vind ik een klein beetje te groot als je begrijpt wat ik bedoel, wat te boembastisch.. misschien de snare iets minder groot. iets snappier maken, anders gaat ie wel ver van een warme zangpartij af staan..

ik hou hier wel van

titel: eeehm.. als je hem iets zweteriger maakt nog: "sunset in my mirror" of zoiets.. ik vind hem namelijk zoals je dat noemt reflective

zelf kom ik met titels nooi verder dan:"Juist" of "nieuwe shit" of "zo doen we dat".. dus wie ben ik? :)

Origineel geplaatst door Bartology
Een coole voice ontbreekt idd nog (Phil Collins zou tof zijn)

Jij snapt 't tenminste... Heb je z'n nummer, dan bel ik 'm ff :D

Het klinkt wel ok.
Ik mis natuurlijk wel die melodie, zij het nu gespeeld of gezongen....
En ook een refreintje zou niet misstaan.
Het overgangs-drum-loopje gebruik je misschien wel wat te vaak. Afin, nu valt dat op, misschien is dat niet meer zo als er een melodie opkomt.
Doen zou ik zeggen.

Misschien een puntje van aandacht is de balans van de mix. Die komt hier niet zo goed over. :)

Origineel geplaatst door fuse
Misschien een puntje van aandacht is de balans van de mix. Die komt hier niet zo goed over. :)

Dat geloof ik graag, ik ben ook wat betreft een leek met mixen. Kzou niet weten hoe ik dat soort dingen tot in perfecte staat kan krijgen. Ik werk (helaas) nog met een koptelefoon, en mix het op de manier wat mij goed in de oren klinkt.

klinkt al heel aardig, niet te volgestouwd gelukkig, waardoor het geheel erg "open" blijft, en een evt. zanger(es) ook echt iets toe kan voegen.
Met betrekking tot de drums, die zou je misschien wat subtieler kunnen maken, vooral met de fills. Probeer de velocity waarden van de verschillende snare klappen wat te variƫren, scheelt al een heleboel denk ik. Pik er een paar klappen uit die je wil accentueren, en laat de andere slagen er "naartoe gaan" (qua velocity, am I making any sense at all? :confused: )

voorbeeld:

Attachments

• voorbeeld.mp3
    98,8 KB · Bekeken: 72
Back