1000ste Thread!!! ehh... post

Bartology

Big member
En ik stop nog lang niet!!

Een paar biertjes voor het SF!!! Ik heb het erg naar mijn zin, hier.

:biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

... met bitterballen!! :P

1000ste thread? Dat zou je wel willen!

Maar gefeliciteerd met je 1000ste post dan maar :koffie:

Ik bedoel 1000ste post, maar toch.

Ik bedoel 1000ste post, maar toch.

Hehehe, ja inderdaad. 1000ste Post.

Re: Ik bedoel 1000ste post, maar toch.

Re: Ik bedoel 1000ste post, maar toch.

Origineel geplaatst door Bartology
Hehehe, ja inderdaad. 1000ste Post.

gefeliciteerd , als je uitgaat van 20 letters per post kom je op 20.000 keer de toets ingedrukt

dat zijn aardig wat trackies:) :halleluja

:) ik vind het ook gezellig hier... aantal posts stijgt ook als de nete

@turtel: wat heb je toch altijd leuke plaatjes :)
jammer dat die wc-eend al weg is

Alphen aan den Rijn claimt de grootste collectieve postcount! :D

En Bart, fijn dat je het zo naar je zin hebt hier!

Origineel geplaatst door Hanz
Alphen aan den Rijn claimt de grootste collectieve postcount! :D

Eindhoven, zeker?! Daar woont Fuse

Drommelsch drommelsch.... die fuse en die verdomde acrobaat! :P

Laat me raden JB is die acrobaat. 8o)

Kwantiteit != kwaliteit.

En gezelliger? Vind dat wel wat tegenvallen de laatste tijd.
D'r worden steeds vaker dezelfde vragen gesteld, grappen gemaakt, mensen afgezeken en interessante draden door mods in de kiem gesmoort.
Echt inhoudelijk is hier toch echt magertjes aan het worden. Dat vond ik vroeger veel beter.

vroeger was alles beter, of niet?

volgens mij zijn hier zeker interessante threads te vinden, maar ja, als je alles al weet....

Een plek waar je gelijk geinteresseerden kan lastig vallen met je enthousiasme is toch helemaal ok? ik vind van wel iig :)

Origineel geplaatst door fuse
En gezelliger? Vind dat wel wat tegenvallen de laatste tijd.
D'r worden steeds vaker dezelfde vragen gesteld, grappen gemaakt, mensen afgezeken en interessante draden door mods in de kiem gesmoort.
Echt inhoudelijk is hier toch echt magertjes aan het worden. Dat vond ik vroeger veel beter.

't wordt ook weer zomer he, komkommertijd. Je hebt ook altijd nieuwe forummers die allemaal dezelfde vraag hebben:
- wat is de beste synth om .... muziek mee te maken
- budget: max 500 EUR
- zal ik nou synth A of B kopen
- welke synth klinkt het best, A of B

Dat zal wel zo blijven vrees ik, maar vergeet niet dat iedereen een keer is begonnen met synths en er de ballen verstand van had, incl. wij zelf ;) Toch? Wat mij zelf trouwens op valt is dat er enorm veel forummers zijn die thuis klooien met soft synths, PC's en sequencers is het genre dance/trance, het aandeel synth freaks die live speelt lijkt in ieder geval bijzonder klein, terwijl live spelen en de specifieke issues die daar spelen heel interessante draadjes op leveren :)

Origineel geplaatst door fuse

Ben ik benieuwd of dat komt doordat je op een gegeven moment een 'ouwe rot' wordt.
Op een gegeven moment denk je idd. alles al een keer gezien te hebben.
Soms komen de "X vs. Y" of "welke X voor Y" verhalen ook m'n neus uit; het blijft gewoon moeilijk om dit soort dingen toch interessant te houden. Daar denken we wèl over, en suggesties zijn welkom.

Mensen afzeiken valt volgens mij behoorlijk mee...
(opvallend genoeg kan ik me alleen de Protools draadjes ... et tu, Fuse? ... herinneren)

... interessante threads in de kiem smoren ook.
Heb je concrete voorbeelden / klachten -> PB een mod of start een draad in Feedback, je zou ons er een plezier mee doen.

Maar ja, vroeger was alles beter. Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op verrekens reej!
...mmm, balletjes! 8~

Oh ja, over gezellig gesproken: kom ook eens buurten in de Chat! Op de meest gekke tijdstippen is de sfeer daar opperbest.

(en mocht het daar soms de impressie van een 'ghost town' wekken, gewoon meespelen... iedereen zit dan verstopt onder de banken, net als vroeger met schoolreisje! :D)

Altijd fijn, zo'n evaluatiethread :)

Ik kan me voorstellen dat de "oude" rotten in het forum-vak alles wel gehoord en gezien hebben. Zij zijn onmisbaar en hebben vaak een goed advies of een handige tip.
Ik ben zelf nu plm. 1 jaar lid en ik lees nog steeds nieuwe dingen. De herhaling van sommige vragen en opmerkingen zie ik natuurlijk ook.
Wat ik echter de kracht vind van dit forum is dat de toon vrijwel altijd vriendelijk is. Iedereen is behulpzaam en de meesten staan nieuwelingen serieus te woord, ook al is dat nummer zoveel die vraagt welke synth beter is: A of B.
De constante aanwezigheid van leden (en gasten) zegt ook wel iets over het forum. Ik heb vele fora bezocht en vele zijn - zeker overdag - leeg.

Ik heb gesproken :D en ik ga door.
:okdan:

Nou ja.

Het lijkt alsof veel van de posts over aanschaf van alles behalve synths gaat. Bijmeuk zeg maar. Of die vele adds. Het forum voor een groot deel een marktplaats voor muziekinstrumenten in de synth/computer gerelateerde sfeer geworden. Op zich wel ok, maar er zijn ook mensen die naar het lijkt daar ook gewoon handel aan't bedrijven zijn. Ik heb daar geen problemen mee, maar of dit de bedoeling van het 'te koop' forum is weet ik niet.

Of dan de reldraden. Het gaat vaak meer om tegenstrijdige opvattingen dan om de inhoud zelf lijkt het wel. Hoe vaak anderen en ik zelf wel niet van egotripperij zijn beschuldigd is al niet meer te tellen. Maar schijnbaar een hoog amusementsgehalte dus laat maar staan ('trance is kut' bijv). En die paar keer dat ik een melding stuur en er gebeurt verder niets en het draait weer uit op een rel dan maakt het mij ook niet meer uit en doe ik gezellig mee. Als ik denk iets toe te kunnen voegen ga ik ook niet niet posten. En ik laat me ook niet verrot schelden door iemand die denkt me te kennen dmv wat wazige posts op een forum.

Maar tegelijkertijd komt een inhoudelijke vraag over iets wat met computers te maken heeft metteen op een grote hoop draad. Zou dan bijna zeggen, stel dat soort vragen op een ander forum. Daar is nl. veel meer ruimte voor. Ik doe het hier tenminste niet meer, te snel kans dat je iemand over de zeik helpt ipv gewoon helpt.

En die posts van n00bs. Op zich helemaal niets mis mee. Maar het niet duidelijk zijn, gehaast overkomen, of duidelijk illegale meuk gebruiken of gewoon te lui zijn om iets zelf op te zoeken en dat soort dingen. Da's toch minder. En hoe vaak je iemand helpt, hoe weinig je even een 'he tof' of 'bedankt' als response krijgt. Om maar te zwijgen van post #2 van iemand 'waar blijft het antwoord nou? ik moet het NU hebben!!!!'

En het is niet om de mods af te katten of zo hoor, ik zeg maar even hoe het op mij over komt. Het is eerder een beklag over de leden zelf eigenlijk.

Maar echt inhoudelijk? Muziektips, arrangeren, mixen/masteren en synthese. Het is gewoon op de achtergrond verschoven lijkt het wel. De mensen hier zijn meer bezig met verzamelen van softies/spullen dan ze ook daadwerkelijk te gebruiken krijg ik het idee.

En Bartology 1000 posts is een hele prestatie. Nou ja, hoe vaak ik al niet om m'n oren geslagen ben met hoeveel ik er heb zou ik wat dat betreft maar al te graag ruilen. Dan nog zegt het helemaal niets eigenlijk. Meer posts betekend niet meer gelijk, want mods hebben altijd gelijk.

Back