Elektron - dealerwaarschuwing en bespaartip !

conso

Fold it
Hallo mensen,

Even een waarschuwing en een tip voor wie momenteel de aanschaf van nieuwe Elektron spullen overweegt:

De firma Audiomensch / Dancepool in Duitsland biedt momenteel de Machinedrum en de Monomachine rack versie aan voor € 999 incl. btw per stuk! Omdat mijn maatje softtarzan de aanschaf van deze combi overweegt (en dan deze apparaten bij mij in de studio komt parkeren :dubbel: !) is hij even gaan rondvragen of dit wel zuivere koffie is. Elektron claimt tenslotte altijd een zorgvuldig geselecteerd dealer netwerk te hebben, en daar horen vaak ook min of meer vaste prijsafspraken bij.

De uitkomst van het graafwerk is nogal verbijsterend: Audiomensch krijgt namelijk helemaal geen spullen meer van Elektron geleverd. Na aanhoudende klachten van klanten over Audiomensch, mensen die vooruit hadden betaald en met allerlei smoezen maandenlang moesten wachten op levering (Afgelopen winter: "De schepen vanuit Zweden zitten vastgevroven door de barre winter" en "Elektron reageert niet op onze e-mails") of betaald hebben en nog helemaal geen produkt hebben ontvangen, heeft Elektron de zaak van de dealerlijst gehaald. Elektron zegt dat het trouwens onmogelijk is om de Elektron produkten voor die prijzen nieuw aan te bieden. Vervolgens probeert Audiomensch nu de naam Elektron te beschadigen door te gaan prijsstunten met deze produkten, die ze dus helemaal niet kunnen leveren en vervolgens proberen ze ook Elektron als slechte leverancier te boek te zetten.

Maar ook nog even een bespaartip: op 01 mei a.s. komt Elektron met haar nieuwe prijslijst. Daarop zal de prijs van de nieuwe versie van de Machinedrum staan, maar ook zullen de prijzen van de andere producten verlaagd worden.

Even wachten dus met bestellen !

:okdan:

Das heel mooi, ben benieuwd wat de upgrade voor de User waves gaat kosten. Ik zit er toch ook over te denken een mono te gaan halen soon :) Wel klote van die oplichters uit duitsland, het beste kan je elektron zelf even vragen hoe het zit, ik krijg bijna altijd binnen een dag response van elektron support.

Voor alle duidelijkheid: bovenstaande informatie komt direct van Elektron ! :okdan:

Beetje suf dat de prijzen dan omlaag gaan. Dan zou de USerWave ten opzichte van de Machinedrum nog duurder zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat Elektron nadeel zal ondervinden van een prijsverlaging van haar produkten. *D

Origineel geplaatst door conso
Ik kan me niet voorstellen dat Elektron nadeel zal ondervinden van een prijsverlaging van haar produkten. *D

Wat ik bedoel te zeggen is dat een prijsverlaging t.o.v. de nieuwe UserWave zal betekenen dat de upgrade relatief duur zal zijn.

Het prijsverschil tussen de UserWave en de gewone Machinedrum wordt groter en dus zal het waarschijnlijk zo zijn dat de upgrade ook behoorlijk prijzig zal zijn.

Lijkt mij dan.

Dat is goed mogelijk natuurlijk ! Maar misschien hebben de prijs van de upgrade ook wel tussentijds herzien. Het lijken me tenslotte nuchtere :frons: jongens, deze Zweden.

Maar ik verwacht eigenlijk ook geen héél drastische prijsverlagingen voor de drum en mono. Elektron gaf in de e-mails duidelijk aan dat prijzen in de richting van € 999 volkomen onhaalbaar zijn; met een prijsverlaging van bijv. € 150 kunnen potentiële kopers al in de handjes klappen denk ik. Even afwachten maar wat het precies gaat worden...

Uitstel - geen afstel

Uitstel - geen afstel

For those concerned: de aangekondigde prijsverlagingen van Elektron produkten zijn uitgesteld tot ong. 10 mei a.s.

Je kan je echt afvragen of het wel zo verstandig is van Elektron om prijsverlangingen aan te kondigen. Zou het niet beter zijn om ze eerst te verlagen en er dan kenbaarheid aan te geven.

Nou zal die ene week niet zo heel erg veel uitmaken, maar toch.......................

Daniel van Elektron heeft ook enigszins laten schieten dat de prijs voor een upgrade naar de Machinedrum UW gewoon het prijsverschil tussen de UW en de normale Machinedruj zal zijn.

Als er dus echt een prijsverlaging komt is betekent dat dus ook dat de huidige Machinedrum eigenaren meer voor de upgrade moeten gaan betalen omdat de prijs van de gewone machinedrum zakt.

Upgraden bied dan voor MD eigenaren weinig voordeel volgens mij. Elektron gaf aan dat ze een mooie deal zouden maken maar je hebt er niet zoveel aan. Je bent je MD een tijd kwijt en je betaald uiteindelijk meer dan als je een hele nieuwe Machinedrum UW had gekocht.

Origineel geplaatst door Acidfever
Daniel van Elektron heeft ook enigszins laten schieten dat de prijs voor een upgrade naar de Machinedrum UW gewoon het prijsverschil tussen de UW en de normale Machinedruj zal zijn.

Als er dus echt een prijsverlaging komt is betekent dat dus ook dat de huidige Machinedrum eigenaren meer voor de upgrade moeten gaan betalen omdat de prijs van de gewone machinedrum zakt.

Upgraden bied dan voor MD eigenaren weinig voordeel volgens mij. Elektron gaf aan dat ze een mooie deal zouden maken maar je hebt er niet zoveel aan. Je bent je MD een tijd kwijt en je betaald uiteindelijk meer dan als je een hele nieuwe Machinedrum UW had gekocht.
maar als je je MD al een paar jaar gebruikt hebt maakt dat toch geen moer uit...?

Nee dat wel maar Elektron kondigde een speciale upgrade deal aan. Niets speciaals aan als je gewoon (meer dan) het volle prijsverschil betaald.

Origineel geplaatst door divi
maar als je je MD al een paar jaar gebruikt hebt maakt dat toch geen moer uit...?

10 dagen

10 dagen

Origineel geplaatst door BananaWorld
Je kan je echt afvragen of het wel zo verstandig is van Elektron om prijsverlangingen aan te kondigen. Zou het niet beter zijn om ze eerst te verlagen en er dan kenbaarheid aan te geven.

Nou zal die ene week niet zo heel erg veel uitmaken, maar toch.......................

Je geeft zelf eigenlijk al aan dat je een opmerking weinig relevant is. De prijs-updates zijn een dag of tien uitgesteld omdat niet alle dealers heel snel hun prijslijsten / websites konden of wilden aanpassen. Eén goede week uitstel dus. Als het daarbij blijft, en we krijgen geen Access achtige toestanden, waar hebben we het dan eigenlijk over?

Ik meldde het alleen even voor de goede orde.

Nee dat wel maar Elektron kondigde een speciale upgrade deal aan. Niets speciaals aan als je gewoon (meer dan) het volle prijsverschil betaald.
de speciale upgrade deal is dat er een upgrade deal is en je dus geen nieuwe MD-UW moet kopen om de UW extra's te hebben. als ze de upgrade goedkoper dan het verschil tussen MD-UW en MD maken is er toch geen enkele reden om 'n nieuwe MD-UW te kopen? dan ben je goedkoper uit door 'n nieuwe MD te kopen en 'm dan met UW te upgraden...

Waar is de logica? Jij gaat nu de prijs van de upgrade meten aan de aangepaste nieuwprijs van de Machinedrum????
Van daaruit redenerend zou jij als 'oude koper' eigenlijk je upgrade gratis moeten krijgen vind je OF zou een nieuwe Machinedrum met ingebouwde upgrade heel duur moeten gaan worden, alleen om oude kopers niet teleur te stellen????
Op die manier zouden er natuurlijk al heel snel helemaal geen upgrades meer ontwikkeld kunnen worden.

Het gebruik van een instrument drukt de waarde over het algemeen (understatement). Zelf de nieuwprijs van de meeste gear stijgt tenslotte niet in prijs maar holt al snel achteruit. En dan valt dat bij Elektron met de snelle waardevermindering zelfs nogal mee tot nu toe, juist omdat zij het bij een relatief beperkt aantal maar 'goede' dealers wil houden en de prijsstunters buiten de deur houdt of zet. Ik begrijp echt niet hoe je kunt denken dat Elektron je zou gaan belonen -voor je eerdere aanschaf van een Machinedrum- door vervolgens nooit meer de nieuwprijs van hun produkten te gaan verlagen...

Ik kom dit vaak tegen bij aanbieders van 2e hands gear: het 'weet je ik ervoor heb betaald 5 jaar geleden?' genre. Als de produkten nog in het programma zitten is de nieuwprijs soms nog lager (incl. btw ook nog!).

Neeeheeeeee!

Lees nou even:

Wat ik zeg is: Elektron kondigde een interessant upgradepad aan voor de bestaande MD gebruikers naar de UW.
Echter betaal je gewoon het volle pond dus wat is er dan zo interessant?

Dan zou ik dus gewoon mijn MD wegdoen en een UW kopen (zeker om het rode scherm te dumpen)

Dat is wat ik bedoel. Niet dat ik het raar vindt dat ze de prijs omlaag doen of wat dan ook.

Buiten dit is de UW een leuke optie maar ik denk dat ik er voorlopig niet aan begin. Heb al voldoende sampling power met de Rs7000 en Reaktor samen. En voor het samplen van een 909 hihat ga ik er zeker niet aan beginnen.

Origineel geplaatst door conso
Waar is de logica? Jij gaat nu de prijs van de upgrade meten aan de aangepaste nieuwprijs van de Machinedrum????
Van daaruit redenerend zou jij als 'oude koper' eigenlijk je upgrade gratis moeten krijgen vind je OF zou een nieuwe Machinedrum met ingebouwde upgrade heel duur moeten gaan worden, alleen om oude kopers niet teleur te stellen????
Op die manier zouden er natuurlijk al heel snel helemaal geen upgrades meer ontwikkeld kunnen worden.

Het gebruik van een instrument drukt de waarde over het algemeen (understatement). Zelf de nieuwprijs van de meeste gear stijgt tenslotte niet in prijs maar holt al snel achteruit. En dan valt dat bij Elektron met de snelle waardevermindering zelfs nogal mee tot nu toe, juist omdat zij het bij een relatief beperkt aantal maar 'goede' dealers wil houden en de prijsstunters buiten de deur houdt of zet. Ik begrijp echt niet hoe je kunt denken dat Elektron je zou gaan belonen -voor je eerdere aanschaf van een Machinedrum- door vervolgens nooit meer de nieuwprijs van hun produkten te gaan verlagen...

Ik kom dit vaak tegen bij aanbieders van 2e hands gear: het 'weet je ik ervoor heb betaald 5 jaar geleden?' genre. Als de produkten nog in het programma zitten is de nieuwprijs soms nog lager (incl. btw ook nog!).

Ai

Ai

Neeeheeeeee!

Lees nou even:

Wat ik zeg is: Elektron kondigde een interessant upgradepad aan voor de bestaande MD gebruikers naar de UW.
Echter betaal je gewoon het volle pond dus wat is er dan zo interessant?

Dan zou ik dus gewoon mijn MD wegdoen en een UW kopen (zeker om het rode scherm te dumpen)

Dat is wat ik bedoel. Niet dat ik het raar vindt dat ze de prijs omlaag doen of wat dan ook.

Buiten dit is de UW een leuke optie maar ik denk dat ik er voorlopig niet aan begin. Heb al voldoende sampling power met de Rs7000 en Reaktor samen. En voor het samplen van een 909 hihat ga ik er zeker niet aan beginnen.

Oops !

Dan heb ik je post verkeerd geinterpreteerd. Sorry daarvoor.

dus jij hebt al 's 1350€ betaald voor je MD, verkoopt die voor 800€ en ga dan 'n nieuwe UW kopen voor 1600€. dan ben je 2150€ kwijt.

upgrade je je ouwe dan ben je ongeveer 1850€ kwijt.

wat is daar de logica van? zoals ik al zei, het interessante upgrade pad is dat er een upgrade IS waardoor je geen nieuwe MD-UW moet kopen...

Dus de upgrade kost €400? Of gaat men er vanuit dat de speciale prijs voor Elektron Friends die €1350 betaald hebben neerkomt op €250?

Wat een speculaties allemaal zeg!

Back