Real-Time Effecten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Zji

Stamgast
Hey,

Ik heb hier op het forum al het een en ander erover gelezen, maar ik kom er niet echt uit: (hoe) kan ik real-time (dus zonder eerst op te nemen) een VST effect op een spoor gooien in Cubase SL 3? Ik heb al geprobeerd 'Monitor' aan te zetten, maar daar verandert niks door..

Alvast bedankt,

Gijs

Je kan het effect op je input kanaal zetten. Als insert. Je kunt het input kanaal zichtbaar maken op de interne mixer.

Mijn handleiding is in het Duits, dus daar kom ik niet heel veel verder.. En waar moet ik zoeken?

En hoe zet ik dat effect op de insert? Zou je het misschien stap voor stap willen uitleggen? :engel:

Het is misschien een aanrader dat als je met een muzieksequencer als Cubase gaat werken, je je eerst verdiept in opnametechniek. De digitale wereld is eigelijk net zo als vroeger de analoge. Alleen heb je nu alles in je PC.

En als je eigelijk weinig kaas hebt gegeten van studiotechniek (want dat lees ik wel tussen de regels door) is het een aanrader eerst eens her of der een cursusje te gaan volgen. En Duits leren! Trouwens, bij SX is de pdf in het Engels, dus ik kan me nauwelijks voorstellen waarom het in SL alleen in het Duits zou zijn.

Je hebt toch wel een legale versie?;)

En Cubase is één van de softwarepakketten die je nou net niet leert met maar wat proberen en klooien, zoals het bij andere (soorten) software misschien wel het geval is.

Ik zou dus zeggen, leer de basis. Dan kun je als officiële Cubase gebruiker altijd terugkomen met gerichte vragen.

Suc6

Origineel geplaatst door arnomusicman
Het is misschien een aanrader dat als je met een muzieksequencer als Cubase gaat werken, je je eerst verdiept in opnametechniek. De digitale wereld is eigelijk net zo als vroeger de analoge. Alleen heb je nu alles in je PC.

En als je eigelijk weinig kaas hebt gegeten van studiotechniek (want dat lees ik wel tussen de regels door) is het een aanrader eerst eens her of der een cursusje te gaan volgen. En Duits leren! Trouwens, bij SX is de pdf in het Engels, dus ik kan me nauwelijks voorstellen waarom het in SL alleen in het Duits zou zijn.

Je hebt toch wel een legale versie?;)

En Cubase is één van de softwarepakketten die je nou net niet leert met maar wat proberen en klooien, zoals het bij andere (soorten) software misschien wel het geval is.

Ik zou dus zeggen, leer de basis. Dan kun je als officiële Cubase gebruiker altijd terugkomen met gerichte vragen.

Suc6

Ook al zou hij de illegale versie gebruiken is de handleiding dan ook nog wel te vinden. Verder denk ik dat je als je een duitse doos hebt er echt wel verstandig aan doet om een engelse manual te regelen om alles uit cubase te halen.

En met pielen kom je echt wel een eind. Zeker als je al wat ervaring hebt met softsequencing pakketten.

Welcome to the Cubase SX/SL Help!
Click the Contents tab to browse the help, chapter by chapter. This is basically the Cubase SX/SL Operation Manual in help format, together with the additional Cubase SX/SL documents.

Click the Index tab to look for information about a specific topic.

Click the Search tab to search the help for any keyword.

You can also click the Help buttons in the Cubase SX/SL dialogs to get specific information about each dialog, or press [F1] to get help about the active window.

:halleluja

Je moet het luidspreker icoontje activeren en de juiste ingang voor het audio kanaal selecteren.

De handleiding van Cubase sucks en de index vooral :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back