Welke DSP kaart??

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ok ok maar kan je iets zeggen hoe de liquid mix klinkt ten opzichte van Waves URS Sonalksis ?
Ik heb geen extra proccesor kracht nodig namelijk.
Het gaat puur om de kwaliteit van de compressors en eq's.

Ik zou wachten tot je in de icon studio mag en dan kan je de liquid channel testen.
Als ik het goed heb moeten die EQ`s en compressors het zelfde zijn.

Quote uit de Focusrite answerbase:

"Is the Liquid Mix EQ the same as The Liquid Channel EQ?
No. The Liquid Channel (TLC) uses a digital filter based EQ which is modelled upon Focusrite's legendary ISA 110, whereas the Liquid Mix EQ uses dynamic convolution to emulate the unique sonic qualities of 20 vintage equalizers. TLC provides one unique flavour of distinctly Focusrite style EQ, while the Liquid Mix provides 20 very different EQ flavours which emulate other vintage hardware units. "

Dus de EQ's zijn sowieso NIET hetzelfde.

Origineel geplaatst door rustig
Ik zou wachten tot je in de icon studio mag en dan kan je de liquid channel testen.
Als ik het goed heb moeten die EQ`s en compressors het zelfde zijn.

Origineel geplaatst door Acidfever
Quote uit de Focusrite answerbase:

"Is the Liquid Mix EQ the same as The Liquid Channel EQ?
No. The Liquid Channel (TLC) uses a digital filter based EQ which is modelled upon Focusrite's legendary ISA 110, whereas the Liquid Mix EQ uses dynamic convolution to emulate the unique sonic qualities of 20 vintage equalizers. TLC provides one unique flavour of distinctly Focusrite style EQ, while the Liquid Mix provides 20 very different EQ flavours which emulate other vintage hardware units. "

Dus de EQ's zijn sowieso NIET hetzelfde.

Ja dat was mischien wel even handig geweest om de website van focusrite te checken...........:D

Re: Een goede DSP kiezen

Re: Een goede DSP kiezen

Origineel geplaatst door trancemo6
Ik zie vaak dsps als een oplossing naar voren geschoven worden. Wat zijn hier uw ervaringen mee maar vooral hoe kies ik de ideale dsp voor mezelf en wat kan die dan?

Enkele voorbeelden zijn de powercores, de uads, de duende van ssl, de geluidskaarten van ssl, protools hd, liquid mix van focusrite, creamware, receptor, neko, miko

eigenlijk vraag ik om jullie ideen en meningen hieromtrent, welke vsts voor welke dsps en waarom, welke vsts niet en waarom, andere opties dan vsts

als er in het rijtje een aantal missen gelieve deze hier dan ook te specifieren zodat deze ook in de opties vallen.

Mijn ervaringen zijn tamelijk klein behalve met de powercore

EDIT: Moderators, gelieve mee in de dsp thread te plakken, sorry voor de fout
Het is bij DSP niet zozeer de vraag welke DSP beter is, het gaat vooral om de effecten en instrumenten die er op kunnen draaien. Het is niet zo dat je gewoon al je VST's op zo'n DSP kaart kan laten draaien, je kan alleen plugins gebruiken die geschikt zijn voor jou specifieke DSP systeem. En welk systeem de beste plugins heeft is wel een beetje een kwestie van smaak, daar waag ik me niet aan :peukie:

Re: Re: Een goede DSP kiezen

Re: Re: Een goede DSP kiezen

Origineel geplaatst door Engineer
Het is bij DSP niet zozeer de vraag welke DSP beter is, het gaat vooral om de effecten en instrumenten die er op kunnen draaien. Het is niet zo dat je gewoon al je VST's op zo'n DSP kaart kan laten draaien, je kan alleen plugins gebruiken die geschikt zijn voor jou specifieke DSP systeem. En welk systeem de beste plugins heeft is wel een beetje een kwestie van smaak, daar waag ik me niet aan :peukie:

nou ik bezie receptor ook als een dsp

wat het misschien niet 100% is, maar je snapt heus wel wat ik bedoel

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die open source videokaart nog wat voor audio project?

Ik zou me ook es een deftige geluidskaart moeten aanschaffen maar gezien ik totaal geen hardware gebruik (wel 1 midi controller) denk ik dat ik best ene neem met DSP's on board zodat ik al wa software plugins kan gebruiken die mijn cpu power niet verkrachten.

Nu ben ik aant twijfelen tussen voornamelijk 2 kaarten:

EMU 1616m -> PCMCIA interface die minder latency zou hebben (so I heard) als ne firewire + VST fx

Powercore compact -> firewire dus maar misschien wel meer plugins voor de hardware gemaakt (zelfs niet enkel VST's maar ook VSTi's).

Iemand die me advies kan geven welke voor mij de beste koop zou zijn?

ThxXx :-)

Origineel geplaatst door Dr.Drane
Ik zou me ook es een deftige geluidskaart moeten aanschaffen maar gezien ik totaal geen hardware gebruik (wel 1 midi controller) denk ik dat ik best ene neem met DSP's on board zodat ik al wa software plugins kan gebruiken die mijn cpu power niet verkrachten.

Nu ben ik aant twijfelen tussen voornamelijk 2 kaarten:

EMU 1616m -> PCMCIA interface die minder latency zou hebben (so I heard) als ne firewire + VST fx

Powercore compact -> firewire dus maar misschien wel meer plugins voor de hardware gemaakt (zelfs niet enkel VST's maar ook VSTi's).

Iemand die me advies kan geven welke voor mij de beste koop zou zijn?

ThxXx :-)
heb je al een goede geluidskaart en goede computer?

Origineel geplaatst door Ramoonus
heb je al een goede geluidskaart en goede computer?

:D ik zeg hier toch dat ik tussen deze 2 geluidskaarten twijfel
ik heb nu enkel de crappy onboard geluidskaart om mijn redelijk degelijke laptop (dell latitude d820, moet wel nog van 1gb ram naar 2gb upgraden)

alvast merci voor de reply die wsl nog gaat komen! :-)

Origineel geplaatst door Flesje
Een powercore is een DSP kaart en geen geluidskaart.

Damn, ge hebt idd gelijk. Keuze is snel gemaakt dan. Tenzij der nog andere kaarten aan te raden zijn die int algemeen goed zijn + veel dsp effecten hebben die geen cpu verbruik kosten?

Een maat van mij zegt dat ik beter de Motu ultralite zou kopen als de EMU 1616m...iemand ervaring met beide devices toevallig?

Thx!!

Damn, ge hebt idd gelijk. Keuze is snel gemaakt dan. Tenzij der nog andere kaarten aan te raden zijn die int algemeen goed zijn + veel dsp effecten hebben die geen cpu verbruik kosten?

Een maat van mij zegt dat ik beter de Motu ultralite zou kopen als de EMU 1616m...iemand ervaring met beide devices toevallig?

Thx!!

Het beste advies dat ik je kan geven is om naar een winkel te gaan waar ze niet moeilijk doen als je de kaart wil omruilen voor een andere kaart, mocht de eerst gekochte kaart het om wat voor rede dan ook niet goed doen. Buiten dat denk ik dat je met een RME multiface + PCMIA kaart de minste latency hebt, maar da's een gokje.. succes

als ik Dell hoor denk ik check je firewire-chipset voor je een firewire kaart gaat kopen

kans is groot dat je daar niet mee uit de voeten kan(heb ook een Dell, volgens mij hebben alle Dells Ricoh-FW chipset. deze is niet bruikbaar voor een geluidskaart)

mijn tip; Motu 828mk2 USB. heb em zelf ook, fijne kaart.

Origineel geplaatst door 154
als ik Dell hoor denk ik check je firewire-chipset voor je een firewire kaart gaat kopen

kans is groot dat je daar niet mee uit de voeten kan(heb ook een Dell, volgens mij hebben alle Dells Ricoh-FW chipset. deze is niet bruikbaar voor een geluidskaart)

mijn tip; Motu 828mk2 USB. heb em zelf ook, fijne kaart.

Dan zou ik eerder voor een PCMCIA kaart gaan als de EMU 1616m of de RME Multiface gezien de lagere latency. Heel erg bedankt voor deze info alvast! Kan mij veel ergernis uitsparen! :)

even off topic;

ik heb een multiface 2, deze is erg leuk qua prachtige adda en de latency is ook erg goed.

Powercore geeft je zalige plugs

Volgens mij hebben alle Dell laptops tegenwoordig Expresscard ipv PCMCIA, Vraag me niet waarom... Als jij nog een PCMCIA-slot hebt heb je mazzel en zou ik zeker voor de RME gaan. Mooie kaart, weinig latency en je houdt alle USB-poorten vrij voor controllers. Moet wel zeggen dat ik meer naar MOTU hang qua geluid, op de één of andere manier hebben ze een wat zwaarder aangezet laag, wat voller oid. Waarschijnlijk is het kleuring en eigenlijk niet de bedoeling, maar het is wel verdomt lekker :)

Dan zou ik eerder voor een PCMCIA kaart gaan als de EMU 1616m of de RME Multiface gezien de lagere latency. Heel erg bedankt voor deze info alvast! Kan mij veel ergernis uitsparen! :)

Origineel geplaatst door 154
Volgens mij hebben alle Dell laptops tegenwoordig Expresscard ipv PCMCIA, Vraag me niet waarom... Als jij nog een PCMCIA-slot hebt heb je mazzel en zou ik zeker voor de RME gaan. Mooie kaart, weinig latency en je houdt alle USB-poorten vrij voor controllers. Moet wel zeggen dat ik meer naar MOTU hang qua geluid, op de één of andere manier hebben ze een wat zwaarder aangezet laag, wat voller oid. Waarschijnlijk is het kleuring en eigenlijk niet de bedoeling, maar het is wel verdomt lekker :)

Heb 2 weken terug een nieuwe van mijn werk gehad (latitude d830) en heeft nog steeds een PCMCIA slot.
Misschien dat ik dan een MOTU Ultralite en RME Multiface langseen ga zetten in de winkel en het geluid van beide kaarten eens vergelijken alvorens ik koop.
Een goede maat van me heeft de ultralite en is er ook mega tevreden over trouwens.

Thx en groeten!

Wat wil je ?

Vette eq/ comp en ander smaak makers -> UAD

wil je alleen eq en comp. en wil je er veel aan kunnem - >Liquid mix

Wil je ssl sound ->ssl duende

Ga je voor cleane eq/ comp en wil je goede reverbs en vocal tools ->Powercore

Ik ben al jaren grote uad fan, en heb recentelijk de Powercore her ondekt met de vss3 reverb en de non lin reverb,

Ik overweeg nu een duende ( mijn dealer heeft een leuke demo unit/prijs)

Back