Welke DSP kaart??

Kun je iets meer vertellen over je host/sequencer en de plugins die je gebruikt? Misschien dat er iets met de pc zelf aan de hand is :)

Mijn host sequencer

Fl:studio 6.08

Plugins Synths

Fl Sytrus
Chronox3
Spectrasonics Atmosphere
Ugo Texture
Vokko vokoder
V-station

Plugin FX
(Mastering) Izotope Ozone
PSP PluginPack
ArtsAcoustic Reverb
Ohmforce Mobile ohm

en nog veel free plugs

Mijn PC Specs

Intel P4 3.0 Dualcore
1024 MB Ram
Soundblaster Audigy 1 Platinum
nVidia 6700 XT
Windows XP Home

> mijn pc loopt vaak vast onder het maken van mijn productie
soms ook bij het laden van een plugin
soms krijg ik echt dikke raare geluiden uit mijn soundkaart als hij vast loopt
net of heb je echt een total error en je pc onploft
op die manieer heb ik mijn monitoren een keer bijna opgeblazen

Nah, dat systeem van je zou dat echt wel moeten kunnen trekken hoor.
Ik heb zelf ook FL Studio en zo'n beetje dezelfde plugs die jij gebruikt, daarnaast heb ik ook een powercore kaart maar sinds ik die heb gebruik ik mn standaard vst/vsti's niet minder.
Ik heb dan ook een m-audio audiophile 192 geluidskaart maar de geluidskaart staat inprincipe los van het aantal vst/vsti's wat je kan inladen.
Loop je FL settings nog even naar, want ik denk dat je systeem toch minimaal wel een latency van 11ms aankan zonder te haperen of stotteren.

mn specs:

AMD64 3500 2.2Ghz
1GB Mem
M-audio Audiophile 192

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door SteveJ
Ik heb dan ook een m-audio audiophile 192 geluidskaart
Precies. Smijt die Audigy eruit en haal je iets fatsoenlijks. Grappig dat een hoop mensen dat oversloegen en gelijk over DSP-kaarten begonnen ;).

Origineel geplaatst door Yoozer
Precies. Smijt die Audigy eruit en haal je iets fatsoenlijks. Grappig dat een hoop mensen dat oversloegen en gelijk over DSP-kaarten begonnen ;).

Omdat je dan twee vliegen in één klap slaat. Althans, met een Creamware kaart met i/o. :)

Origineel geplaatst door Vizion
En euh.. ook niet onbelangrijk > Omdat dat vraag was van de topicstarter.. 8o)
De topicstarter ergerde zich over de gruwelijke latency maar dacht dat een DSP-kaart de enige oplossing was (in plaats van een "gewone" audio-interface) :P.

Gast omdat je flstudio gebruikt kan je niet goed met dsp kaarten werken, er zit namelijk veel latency in die kaarten in combo met fruityloops, dit moet je elke keer handmatig instellen in fl (geen normale pdc, delay compensatie).(maar het kan in theorie wel)

Als je de shit die je uit dsp kaarten haalt gaat renderen wordt het niks!!!, dit is een fout in fl studio, die ze niet willen oplossen!!! dan moet je alles realtime opnemen en das dus minder...

Je kan bepaalde tweaks op je systeem uithalen zodat ie beter werkt met audio(google: how to set up a daw, xp audio tweaks)

Je geluidskaart heeft met cpu consumtie niet al te veel te doen!

Let op met reverbs (eten cpu als gekken)
let op met bepaalde synthedit plugins, daardoor krijg je soms bufferfouten in fL (plugin openen en rechtermuis klikken in plugin, krijg je een about scherm dan moet je opletten zoals bij Ugo Texture)
sommige plugins zijn zo kut geprogameert dat je ze maar een keer kan inladen let hier op!!

Gast je computer is gewoon snel genoeg, scan je plugins voordat je begint met producen dan kan fl de plugins snel en gemakkelijk vinden!!!

Maar ik denk dat het aan de tweaks van je kompjoeter ligt, virusscanner

fl studio 6.08 kan nog geen dual core aan, probeer de laatste beta (deze kan het wel) de beta loopt bij mij stabiel. en ik heb nog nooit gehad dat mijn beats uit de beta het in de officele nieuwe versie niet meer werkten.

Losse dsp boxen voor vst plugins bestaan wel: muse receptor en soundart chamelion, openlabs neko (uit het vuiste dus met typvouten)

Origineel geplaatst door plieuw
Als je de shit die je uit dsp kaarten haalt gaat renderen wordt het niks!!!, dit is een fout in fl studio, die ze niet willen oplossen!!! dan moet je alles realtime opnemen en das dus minder...

Met Creamware kaarten zul je ook in realtime moeten opnemen, zelfs in XTC mode. Kun je met andere DSP kaarten (UAD-1 en TC Powercore bijvoorbeeld) wel gebruik maken van de audio export/bounce functie?

Als je nu eens begint met die soundblaster eruit te halen en te vervangen door een Emu 0404 of misschien leuker Emu Proteus X. Dan heb je iig al wat DSP (voor de emu proteus x software synth en nog de effecten die er bij horen). En daarna nog verder kijkt naar een ander DSP kaartje zoals inderdaad de Creamware scope. Dan kom je al erg ver.

Je hebt nu msschien effect plugins draaien maar weet zeker dat het scope platform daar echt wel leuke alternatieven voor heeft di enet zo goed of misschien zelfs beter klinken...

Er is overigens wel een soort DSP achtig iets wat vsts draait en dat is de muse receptor. Maar zie dat ding als een 2e pc (is het ook) op een linux variant draaiende 2 hoog rackmodule.

Origineel geplaatst door Lotuz
Met Creamware kaarten zul je ook in realtime moeten opnemen, zelfs in XTC mode. Kun je met andere DSP kaarten (UAD-1 en TC Powercore bijvoorbeeld) wel gebruik maken van de audio export/bounce functie?

Nee het kan ook niet met de emu fx, en het zelfde voor alle andere dsp kaarten voor zover ik weet!

Maar een goede geluidskaart is wel een goede besteding van het geld een sb kaart is gewoon niet gemaakt voor producen. Ik heb jaren op een sb audigy2 gewerkt en was aangenaam verast door de verbeterde kwaliteit toen ik de emu 1212m erin propte, toen meteen ook maar de 1616m voor mijn laptop gehaalt. Ik gebruik alleen nooit die dsp fx van die kaarten.

en die proteus x vreet cpu, en das niet wat de topicstarten wil he? ik vind die sample programma's van emu echt te slecht cpu wise dan.(maar wel vette sounds)

nou in iedergeval heel erg bedankt voor deze reactiess. hier heb ik zeker wel iets aan. maar ben er nu ook wel achter dat het niet zo is dspkaartje er in en klaar. en dat je toch best wel goed mag zoeken voor je iets aanschaft

over creamware heb ik veel gehoord qua effecten
emu goede soundcard met een krachtige processor
tc powercore een beetje gelijk aan creamware ??

maare.. hoe zit het nou stel je hebt 2 soundcards.. kun je die doorlussen zo dat de kracht word vermeerderd?

Origineel geplaatst door Heaveether
nou in iedergeval heel erg bedankt voor deze reactiess. hier heb ik zeker wel iets aan. maar ben er nu ook wel achter dat het niet zo is dspkaartje er in en klaar. en dat je toch best wel goed mag zoeken voor je iets aanschaft

over creamware heb ik veel gehoord qua effecten
emu goede soundcard met een krachtige processor
tc powercore een beetje gelijk aan creamware ??

maare.. hoe zit het nou stel je hebt 2 soundcards.. kun je die doorlussen zo dat de kracht word vermeerderd?

Creamware kaarten zijn er met verschillende aantallen dsp's onboard.
Om achtereenvolgens te noemen; 3, 4, 6, en 14 (of 15) dsp's.
Je kunt tot 3 kaarten doorlussen door middel van een S/TDM kabel.
Alle dsp's op de 3 kaarten worden dan gewoon bij elkaar opgeteld.
Hoe het bij de overige kaarten zit weet ik niet..

ik ben van plan eerst een nieuwe geluidskaart aan te schaffen wel de EMU-1212M
en daarna verder kijken voor een andere kaart evt de creamware

maar op die emu zit een dsp processortje
zijn er nog meer geluidskaarten met een betere dsp of meerdere dsp processors ?
die qua geluid goed uit de verf komen

De E-MU heeft ook meerder DSP's volgens mij, maar bij "geluidskwaliteit" zijn vooral de AD/DA converters van belang. Over de interne verwerking van audiostromen in de DSP's kan je denk ik weinig zeggen omdat dat ook een kwestie is van de gebruikte algoritmes.
De AD/DA converters van deze E-MU kaart schijnen volgens hun eigen site afkomstig te zijn van de ProTools HD 192 I/O Interface, dus ik neem aan dat die redelijk goed zijn.
Let wel : the E-MU 1212M Digital Audio System is the perfect solution for any application that only requires a couple channels of premium analog I/O (i.e. mastering, remixing and running virtual instruments).

Back