Welke DSP kaart??

Als je nog tussen de twee kaarten zit te twijfelen, waarom ga je niet met wat audio files naar een winkel en ga de verschillen eens beluisteren.

Ik heb zelf alle 3 de kaarten waarbij de CW perfect voor routing is maar niet mee kan als het gaat om de effect kwaliteiten

De uad gebuik ik voor vette eq en compressors en de TC voor de galmen en 3rd party plug-ins.

Ea is natuurlijk ook afhankelijk van je budget anders koopje en een UAD +/- 385,- en een element +/- 499,- je hebt dan het beste van 2 werelden.

Een extra overweging is dat tc is gestopt met de POCO element en als deze niet meer in de winkels liggen je een POCO MKII moet kopen van +/- 1250,-

suc6

Even nog een vraagje...zitten er ook compressors op de UAD of Powercore waarmee je (makkelijk) kan side-chainen?
Ik gebruik nu de db-audioware compressor daarvoor...werkt geweldig, maar zou daarvoor graag een dsp-kaart willen gebruiken (ivm minder belasting van m'n cpu).

UAD heeft geen sidechain plugins zover ik weet.
En TC volgens mij ook niet.

ik heb zelf ook met hetzelfde dilemma gezeten.
Ik ben uiteindelijk eerst voor de powercore gegaan, vanwege zijn héél goede reverb. Maandje later toch ook maar de studiopack van uad gekocht!
Nu na een paar maanden met beiden gewerkt te hebben zou ik geen van beiden nog kunnen missen, maar als ik nu terug de keuze zou moeten maken dan ging ik zeker voor de UAD-1! vette compressors en de cambridge en pultec eq's zijn ook de moeite.
(Ik heb er zelfs mijn hardware focusrite compounder voor verkocht!)

het blijft iets persoonlijks.

Origineel geplaatst door dj_jochen
ik heb zelf ook met hetzelfde dilemma gezeten.
Ik ben uiteindelijk eerst voor de powercore gegaan, vanwege zijn héél goede reverb. Maandje later toch ook maar de studiopack van uad gekocht!
Nu na een paar maanden met beiden gewerkt te hebben zou ik geen van beiden nog kunnen missen, maar als ik nu terug de keuze zou moeten maken dan ging ik zeker voor de UAD-1! vette compressors en de cambridge en pultec eq's zijn ook de moeite.
(Ik heb er zelfs mijn hardware focusrite compounder voor verkocht!)

het blijft iets persoonlijks.

Hi hi... mijn compounder hangt ook al maandenlang werkeloos in mijn rack sinds ik UAD gebruik...

Beetje zonde van je compounder lijkt me!

Origineel geplaatst door musica
Even nog een vraagje...zitten er ook compressors op de UAD of Powercore waarmee je (makkelijk) kan side-chainen?
Ik gebruik nu de db-audioware compressor daarvoor...werkt geweldig, maar zou daarvoor graag een dsp-kaart willen gebruiken (ivm minder belasting van m'n cpu).

Tc weet van de vraag naat side-chain plug-ins en neemt deze vraag in overweging.

hopelijk gaan ze er eens iets mee doen

Ik heb ook net een UAD en ik moet zeggen dat de compressors en de EQ's beter zijn dan de meeste budget (<1000) apparaten. Nooit gedacht dat digitaal zo analoog kon klinken !

kenniewagte tot de space-echo voor de UAD uitkomt!

Iemand hier een beetje bekend met DSP proggen?
Hack ff een sidechain op die 1176 aub. :dubbel:

Je kunt natuurlijk ook gewoon 1176's over een software sidechain heen rausen.:eureka:

Origineel geplaatst door fuse
Je kunt natuurlijk ook gewoon 1176's over een software sidechain heen rausen.:eureka:

eh ? enlighten me plz.

Origineel geplaatst door Acidfever
Beetje zonde van je compounder lijkt me!

Mwoah, de 1176LN en LA2A klinken gewoon beter dan een Compounder. Niks zonde aan dacht ik. Ik gebruik de gate nog wel eens van de Compounder....

Ik heb ook een compounder en ik denk ook dat ik 'm niet meer zo vaak ga gebruiken.
Sidechainen is gewoon fijn, voor de kick en bas maar bijv ook over een reverb return.

Origineel geplaatst door Nolet
Waarom wil iedereen zo graag een sidechain?

Omdat dat je platen zoveel vetter kan maken. Ik kan echt niet meer zonder....
Voor het altijd lastige probleem van een kick en bas samen goed laten klinken is side-chainen echt een geweldige oplossing. Ik heb nu veel minder moeite om er een geheel van te maken. Daarnaast is het gruwelijk vet om synths mee te laten lopen in de side-chain van de bas...

Ik heb nog steeds geen beslissing gemaakt. Het blijft lastig. Ik wil namelijk ook nog 24 uitgangen op m'n computer hebben, zodat ik op m'n ghost kan afmixen. Want ik vind de EQ van die tafel gewoon weg subliem. Ik zat te denken aan een UAD kaart om sommige uitgangen te kunnen compressen voordat ze de mengtafel in gaan. En qua compressie klinkt de UAD volgens mij beter dan de Powercore. Heb ze helaas nog nooit naast elkaar gehoord, want dat is in veel winkels niet mogelijk. M'n compounder kan ik dan gebruiken op de eindmix. Misschien dat ik dan nog een pcm 91 ofzo erbij moet hebben voor mooie reverb. Volgens mij ben ik dan wel zo'n beetje klaar.

Misschien eens een winkel bezoeken die ze beiden heeft staan? Terwijl jij test hebben ze vast wel tijd om je een scherpe aanbieding te doen :D

Even over side chaining:
Volgens mij heb ik een post voorbij zien komen hoe je dat in Cubase (soft) kunt doen. Volgens mij wass mijn conclusie dat het niet precies werkt als true side chaining (hardware), maar dat het prima bruikbaar is.
Ik snor het ff op.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=42044&highlight=sidechaining
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=48513&highlight=side+chaining

ook:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25224&highlight=side+chaining+cubase
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=16628&highlight=side+chaining+cubase

Laatst gewijzigd:
Het kan ook anders:

1) add a stereo group track.

2) add the C1 comp-sc as an insert device on the group channel.

3) Now we start the routing. In the inspector, Set the output of the synth's AUDIO channel to the input of the group and set the pan to hard right.

4) For the drum's audio channel put in a pre-fader send to the group (in the channel settings window). Make sure that the send is "on" and that the send level is raised to at least 0db. Now pan the send to hard left (the pan parameter is only visible on the send when in routing mode, found in the little black box at the top right of the channel settings window) We want this to be pre-fader so we can turn down this channel's fader and not change the send's level to the group (compressor).

5) play back, if everything is set up correctly you should hear the synth on the right, the drums on both left and right (although slightly higher volume on the left ( now that it is going through 2 channels). If the group's fader is turned down all the way then the synth should not be heard and the kick (if mono) should be equal on both sides.

6) Now to set up the compressor. For "EQ mode" select "sidechain". For "key mode" select "L --> R" , this sets the kick as the sidechain key and the synth's signal as what is to be controlled by the key.

Back