irritatie alom...

Wat een flauwekul allemaal... Je bent toch niet verplicht om je gear onder de prijs te verkopen?
Als de koper het er niet aan wil geven, moet hij gewoon verder blijven zoeken.
Als hij het elders goedkoper vind, moet hij het gewoon elders kopen. Geen probleem!

Ik heb onlangs ook een onrealistisch bod op mijn RM1x gekregen. Ik heb gewoon vriendelijk gezegd dat hij daarvoor niet de deur uitging. Daar zie je mij toch niet boos om worden?

Trouwens, ik wil nog even mijn duim omhoog steken naar de gebruikers van dit forum. :okdan: Alleen maar positieve ervaringen met de kopers/verkopers hier. Ik probeer spullen ook altijd eerst hier te verkopen. Waarschijnlijk inderdaad omdat het hier om echte liefhebbers gaat.

Origineel geplaatst door Breed
Trouwens, ik wil nog even mijn duim omhoog steken naar de gebruikers van dit forum. :okdan: Alleen maar positieve ervaringen met de kopers/verkopers hier. Ik probeer spullen ook altijd eerst hier te verkopen. Waarschijnlijk inderdaad omdat het hier om echte liefhebbers gaat.

Ik kan het echt niet laten:

hippies.jpg

:okdan:

Ik vind dit een onzinnige draad, als jij dit vervelend vindt moet je
geen televisie, krant, internet, radio, billboards, etc bekijken want dat
heet commercie-> reclame.

Als er iets is wat probeert te manipuleren is het reclame wel,
reclame probeert niet eerlijk te zijn, reclame probeert te verkopen.

Origineel geplaatst door Breed

Dit kan ik beamen! Maar ik moet zeggen dat ik ook met 2ehands.nl/ marktplaats.nl/ speurders.nl en welke site dan ook nooit problemen heb gehad.

Als ik wat koop analyseer ik namelijk goed met wat voor persoon ik te maken heb en stel ik de verkoper vragen om te zorgen dat ik niet voor een verrassing kom te staan.

Verder is het DUIDELIJKE AFSPRAKEN maken mensen!!!! Niet zeggen: "Daar komen we aan de deur wel uit". Nee dus! Aan de telefoon of via mail duidelijk afspreken hoe, wat en hoe duur je zaken wilt doen.

Niets is zo irritant als een koper die aan de deur nog even af gaat dingen.

Als je de koopwaar eerst op een foto wilt zien dan kun je daar gewoon om vragen. Krijg je meteen bergen rare excuses dat dit niet kan zou ik achterdochtig worden (al zijn er gewoon nog steeds mensen zonder digitale camera). Desnoods vraag je of er een bewijs van eigendom op de foto wordt gezet (je kunt bijvoorbeeld een zelfgemaakt plaatje mailen en vragen of de verkoper dit mee wil fotograferen). Als de verkoper echt wil handelen en geen kwaad in de zin heeft zal hij dit wel voor je willen doen om jou als potentiele koper een goed gevoel te geven.

Ik heb verschillende zaken 2ehands gekocht (meeste van mijn huidige setup) en ik heb nog nooit een product met een technisch defect o.i.d. gekocht. Een redelijke verkoper gaat akkoord met uitvoerig testen van de koopwaar en zorgt ook dat je kunt testen (heeft het apparaat bij voorkeur al even aan zijn mengtafel gehangen of heeft kabels klaarliggen om dat te doen).

Mijn lijfregel is dat ik in de meeste gevallen een vriend bij me heb als ik iets ga ophalen. Waarom? De wereld blijkt vol te lopen met psychisch gestoorde mensen die het een aardig idee vinden om op een onrechtmatige manier aan hun geld te komen. Met 1000 Euro in mijn achterzak voel ik me dan toch onzeker (en de "koper" weet dat je dit bij je hebt!).

Maar goed, als je duidelijke afspraken maakt en even de tijd neemt om te kijken met wie je te maken hebt zou dit niet moeten hoeven.

Mijn 2ehands kopen/verkopen waren soms voor een mooie prijs, en soms wat aan de dure kant (omdat ik het dan meteen wilde hebben). Dat is een keuze. Lang wachten kan resulteren in een mooie buitenkans, of juist in een gemiste kans.

It's part of the game! :P

Laatst gewijzigd:
Re: irritatie alom...

Origineel geplaatst door ZERO1985
Ik heb nog maar weinig ervaring met tweedehands apparatuur via internet kopen, maar toch vind ik dit allemaal :D

die paupers die iets niet kunnen betalen moeten zichzelf niet voor lul zetten en gewoon helemaal niet bieden *D

Zelf heb ik wel wat ervaring met kopen en verkopen van tweedehands spullen op het internet en ik zou er best wel het een en ander over willen zeggen, maar als ik dan de tweede geciteerde regel van je lees, denk ik: laat maar zitten.
want ook al ben je dan zo'n toffe kerel om uit jezelf 50 euro meer te betalen dan de vraagprijs, als je dat soort dingen denkt/schrijft..... naja, wat ik al zei: laat maar zitten.

Re: Re: irritatie alom...

Re: Re: irritatie alom...

Origineel geplaatst door Leo
Zelf heb ik wel wat ervaring met kopen en verkopen van tweedehands spullen op het internet en ik zou er best wel het een en ander over willen zeggen, maar als ik dan de tweede geciteerde regel van je lees, denk ik: laat maar zitten.
want ook al ben je dan zo'n toffe kerel om uit jezelf 50 euro meer te betalen dan de vraagprijs, als je dat soort dingen denkt/schrijft..... naja, wat ik al zei: laat maar zitten.

Dat had ik nog niets eens gezien. Wat een :kont: opmerking zeg!

De topicstarter snapt ook het concept van de 2ehands markt duidelijk niet.

Maar goed voor de topicstarter: Dan koop jij als je al dat geld hebt toch alles lekker nieuw!!! :stupid

Origineel geplaatst door mikemix
Ik vind dit een onzinnige draad, als jij dit vervelend vindt moet je
geen televisie, krant, internet, radio, billboards, etc bekijken want dat
heet commercie-> reclame.

Als er iets is wat probeert te manipuleren is het reclame wel,
reclame probeert niet eerlijk te zijn, reclame probeert te verkopen.

:halleluja :halleluja :halleluja

Ik kwam in het verleden nog wel eens iets tegen wat ik niet echt nodig had, maar wat wel erg leuk was als de prijs redelijk was. Vaak stuurde ik dan een mailtje met een bedrag wat ik ervoor wilde betalen, echter geen onzinbedragen als 100 euro voor een supernova. Als de verkoper er niet op in ging was het een gedane zaak, ging hij er wel op in dan had hij zijn apparaat verkocht en ik een leuke deal.

Het enige waar ik me wel aan stoor is als mensen hun afspraken vlak voor de deal niet nakomen. Zit er een week tussen de afspraak en het ophalen en iemand komt in die tussentijd een betere deal tegen zeg ik ok, maar om een uur voor de afspraak te bellen met het gaat niet door gaat me een beetje ver. Of toen ik een keer wat in R'dam op wou halen checkte ik vlak voor vertrek nog even mijn e-mail, apparaat was al verkocht. Dit soort dingen zijn niet echt netjes.

Maar al met al heb ik best goede ervaringen met 2dehands aankopen. Meestal krijg je wel een indruk van mensen waarmee je onderhandeld en als die goed is dan kom wel tot een goede afspraak.

ik zeg het nog EEN KEER:

:D

Attachments

• commentary.gif
    commentary.gif
    39,7 KB · Bekeken: 121
Soms zie je inderdaad of hele dure synths of ook belangelijke lage prijzen...ook hier op het forum. Wellicht is het een idee om hier op het forum een database op te zetten om de verkoopprijzen te registreren (merk/type/datum/verkoopprijs). Dan weten kopers en verkopers wat iets gem. moet kosten :eureka:

Origineel geplaatst door Baseman
Krijg inderdaad ook vaak belachelijke lage biedingen als ik wat te koop heb op martkplaats. Maar het gekste is wel het mailtje dat ik kreeg toen ik een Roland D2 te koop had voor 220 euro,

>Hoi,
>Ik heb toevallig net een drumcomputer gekocht. Ik zat ook naar die d2 te
>kijken maar de verkoper zei dat hij erg leuk was voor een week of twee maar
>daarna niet veel mogelijkheden biedt. Toch heb ik een boel kinderen hier in de
>wijk die graag met mijn drumcomputer willen spelen (ook mijzelf natuurlijk).
>Zou je dan een mooi prijs kunnen maken voor die d2? 50 - 100 euro? Zo maak je
>veel kinderen blij.

:confused:

Ik ben erg benieuwd van wie dit mailtje komt. Een maat van me heeft ook een keer zo'n zeikmailtje gehad toen ie een Boss VT-1 te koop had "Ja leuk voor de kinderen als ze een feestje hebben" en vervolgens een jodenbod doen. Het scheen dat die vent een enorm bord voor zjin kop had toen hem een bodemprijs teruggemailed werd, gewoon doodleuk 5 euro meer bieden dan zijn eerste bod. Laag bieden okay, dat mag, maar begrijp dat er een grens is. Als je dat niet snapt of wil snappen... laat maar.

Dat soort mogen ze van mij aan de zak ophangen aan de hoogste boom die er te vinden is [edit]tijdens een vette storm[/edit]

Origineel geplaatst door Sjaak
Soms zie je inderdaad of hele dure synths of ook belangelijke lage prijzen...ook hier op het forum. Wellicht is het een idee om hier op het forum een database op te zetten om de verkoopprijzen te registreren (merk/type/datum/verkoopprijs). Dan weten kopers en verkopers wat iets gem. moet kosten :eureka:

Ik denk dat het doorsnee lid wel weet wat iets ongeveer waard is of daar dan wel achter kan komen via een prijswijzer thread, danwel een bezoekje aan sites als prepal, synrise of vergelijkbare advertenties op mp/ebay.

Hoe een prijs tot stand komt imho volledig de verantwoordelijkheid van de verkoper. Kopers helpen door een prijslijkst hier op dit forum lijkt me erg overkill, gezien de informatie die al beschikbaar is op internet.

Als iemand (belachelijk) weinig biedt op iets, krijgt 'ie het apparaat gewoon niet, zo gaat dat.

Wat ik wel storend vind, zijn handelaren. Ik had een keer een solina string ensemble te koop en kreeg een mailtje van een gast die zei dat 'ie er 100 euro voor wilde geven en dat dat een heel goed bod was want mijn solina was witgeschilderd en het was een oude versie waar geen modulation knop op zat.

Zie ik een paar weken later dezelfde gast hier op het forum een witgeschilderde solina zonder modulationknop voor 200 of 250 aanbieden... eikel. Hij mag dat natuurlijk wel doen, maar als 'ie eerst tegen mij zegt dat zo'n model 100 euro waard is en er vervolgens een voor veel meer aanbiedt, is 'ie aan het oplichten en daar word ik pissig van,

Ik heb mijn Solina toen trouwens mooi aan een verzamelaar verkocht die er heel erg blij mee was, voor een prijs die we allebei goed vonden. Geeft toch veel meer voldoening om iets aan iemand te verkopen die er echt blij van wordt :)

... ik vind het zelf ook leuker om iets te verkopen aan iemand die echt blij wordt van een bepaald apparaat.
Gewoon het wederzijds enthousiasme dat je daarbij deelt, dat voegt een boel toe, vind ik.

Laat ik even m'n mening over 'handelaren' in het midden; ieder moet met z'n tijd doen wat-ie leuk vindt.
En als ik door een handelaar iets leuks kan kopen of verkopen vind ik het ook geen enkel probleem.

ga je hierin zo ver, dat je het ook goedkoper wegdoet aan iemand die hier blij van wordt?
(ik probeer me even te verdiepen in mijn medemens hier, maar dat snap je wel hè?!)

dat bericht van die kinderlokker met z'n drumcomputertje en de kinderen uit de buurt die er graag mee spelen (en met hem zelf), dat was toch wel echt een kraker trouwens.

nou ja, als ik weer eens een apparaat wegdoe omdat ik er maar weer heel even heel bij mee was (want dat kan ook), dan maakt het mij niet zo gek veel uit, wie het koopt, eerlijk gezegd, zelfs niet als ik weet dat een ander er weer aan verdient als hij het wegdoet, omdat ik het voor een lage prijs overdoe, je moet iedereen het zijne gunnen.
ik zie hier ook regelmatig spullen die ik heb overgedaan aan iemand anders (sx700 bijvoorbeeld) een tijdje later weer te koop staan, voor meer?? weet ik eigenlijk niet eens.
hééé wacht 's, zou ik hier een handelaar op het spoor zijn???

Origineel geplaatst door Leo
ga je hierin zo ver, dat je het ook goedkoper wegdoet aan iemand die hier blij van wordt?
(ik probeer me even te verdiepen in mijn medemens hier, maar dat snap je wel hè?!)

Ja, dat snap ik wel. Wanneer je je geliefde gear wegdoet, dan kan ik mij voorstellen dat het een beter gevoel geeft als diegene je apparatuur met liefde zal inzetten. Winstbejag hoeft niet altijd op de eerste plaats te komen.

Einde met het Kapitalisme, proletariaat verenigt U! 8o)

Back