irritatie alom...

Leo, je hoeft je toch niet zo aangevallen te voelen?
Je zegt van jezelf dat je geen handelaar bent, maar als er in een topic het woord "handelaar" valt ben je er als de kippen bij om (onnodig) je verdediging te voeren. Verklaar me dat eens? ;)

Maar om op je vraag antwoord te geven: ja hoor, als ik iemand sympathiek vind overkomen dan ben ik meer geneigd wat van de prijs af te doen. Dat doe je zelf ook, zie ik regelmatig in je aanbiedingen staan.
Is ook niets mis mee, toch? Het is af en toe een kwestie van gunnen, tot op het bot uit-onderhandelen hoeft wat mij betreft niet altijd... (maar goed, af en toe is een beetje handjeklap ook een sport... :D)

En als je je zorgen mocht maken over de vraagprijs van iemand anders... jij als 'liefhebber' (zal ik maar zeggen) snapt ook wel het verschil tussen vraagprijs en verkoopprijs.
Voor prijsbepaling kijk ik zelf ook eerder naar de 'marktprijs' dan waarvoor ik iets gekocht heb. Net zoals ik spullen die ik te duur inkoop òòk niet voor méér geld kwijt zou kunnen!

(daar moet ik altijd smakelijk om lachen, de 'andere soort' marktplaats advertenties: vaak zijn het orgeltjes van het merk Wersi... "heeft 10.000 gulden gekost, nu te koop voor maar 1.000 euro"! Terwijl je zo'n zelfde ding vaak eronder ziet aangeboden, vraagprijs een kratje pils (géén Brouwmeester!) :D )

Re: irritatie alom...

Origineel geplaatst door ZERO1985
Ha..
In deze algemene rubriek kan ik mooi even mijn irritaties uitspreken }:|

Op sites zoals Marktplaats.nl en Speurders.nl zie je vaak mooie spullen langskomen die vaak ook voor mooie prijzen verkocht worden. (Tenminste, 'mooie prijzen'... Dit leid ik eigenlijk altijd aan dit forum af)
Neem nou bijvoorbeeld zo'n Akai s5000/6000. Die zijn over het algemeen relatief behoorlijk goedkoop tegenwoordig.
€600,- voor een volledig uitgebreide s5000 bijvoorbeeld; volgens mij is dat gewoon een (meer dan) schappelijke prijs nu.

Maar ik me eigenlijk best wel aan erger is dat mensen dan toch proberen om diezelfde sampler voor de helft te krijgen...
Ik heb dan zoiets van; ik heb het geld niet dus ik bied niet --> 600 euro is een mooie prijs dus ik ga niet eens proberen hem voor 300 euro te kopen.

Ik vind dat mensen ook gewoon blij mogen zijn (in veel gevallen) met de prijs waarvoor die wordt aangeboden. Okee, we zijn wel Nederlanders, maar ik vind niet dat je een bereidwillige verkoper - die dus al een nette prijs vraagt - alsnog moet proberen te naaien.

Ik heb nog maar weinig ervaring met tweedehands apparatuur via internet kopen, maar toch vind ik dit allemaal :D

Overigens ben ik zelf een slecht voorbeeld - ik heb 60 euro betaald voor een Roland MC500 mkI (sequencer) die voor 50 werd aangeboden en voor een RM1x heb ik ook al uitmezelf 50 euro meer betaald omdat ik 'm graag wilde hebben...(350 euro).
Ik hoop niet dat als ik mijn mc303 nog eens wil wegdoen voor rond de 150 euro (ligt eraan wat op dat moment redelijk is), dat er dan mensen aan komen zetten met 40 euro ofzo...
Maar ik ben dus wel benieuwd naar wat anderen vinden... :)
bovenstaande verhaaltje kort samengevat:

die paupers die iets niet kunnen betalen moeten zichzelf niet voor lul zetten en gewoon helemaal niet bieden *D

groet,

daan

ps en half ontopic: ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit of ik mijn mc303 weg moet doen - puur omdat ik daarnaast alleen een novation ks-rack en een rm1x heb. Maar ik gebruik 'm sinds mijn rm1x ook amper meer en 't wordt misschien een beetje geforceerd gedoe om dat ding maar te blijven gebruiken. Als ik hem wegdoe, kan ik dat zeker beter gisteren doen?? Of kan ik hem over een jaar ook nog verkopen voor 150 euro?? Zal wel niet.. ;{

tja.. dat is nu eenmaal zo in cyberspace ;) Iedereen heeft een grote bek via mail en msn. Zet er eens geen email adres bij (of geen geldig) en vermeld dit in de ad en ook je telefoonnummer erbij. Eens kijken of ze nog zo zullen afpiggelen ;)

Je moet gewoon niet op die mails reageren. Bekijk ze als spam en blok ze desnoods

Origineel geplaatst door maxdox
Einde met het Kapitalisme, proletariaat verenigt U! 8o)

Ik zou graag met je meedoen, maar ik ben bang dat het proletariaat naar sbs6 kijkt of achter de synthesizer zit die zo betaalbaar is, omdat er ergens iemand zo afgeknepen wordt, dat ie voor een paar knaken een hele week met zijn neus bovend esoldeer zit.

Origineel geplaatst door Leo
Ik zou graag met je meedoen, maar ik ben bang dat het proletariaat naar sbs6 kijkt of achter de synthesizer zit die zo betaalbaar is, omdat er ergens iemand zo afgeknepen wordt, dat ie voor een paar knaken een hele week met zijn neus bovend esoldeer zit.

... hij die zonder Behringer is, werpe de eerste trafo! :doei:

Origineel geplaatst door Hanz
... hij die zonder Behringer is, werpe de eerste trafo! :doei:

tja, ik had het niet over mezelf, ben je met 4 x modaal nog proletariër dan?

Origineel geplaatst door TranceCom
een jodenbod doen. Het scheen dat die vent een enorm bord voor zjin kop had toen hem een bodemprijs teruggemailed werd, gewoon doodleuk 5 euro meer bieden dan zijn eerste bod. Laag bieden okay, dat mag, maar begrijp dat er een grens is. Als je dat niet snapt of wil snappen... laat maar.

Dat soort mogen ze van mij aan de zak ophangen aan de hoogste boom die er te vinden is [edit]tijdens een vette storm[/edit]

Volgens mij zijn de meeste van jullie enorm gefrusteerd omdat jullie de verkoopprijs niet halen die je voor de desbetrefende gear in gedachten had. Sorry wel hoor, maar dan kun je 2 dingen doen. A. jezelf voor de kop slaan omdat je je gear "waarschijnlijk" destijds impulsief gekocht hebt, en er nou geen reet meer aan vind? Of B. Het over een tijdje nog eens proberen net zo lang tot je wel iemand vind die er een normale prijs voor wilt geven. Maar ga alsjeblieft niet lopen zeiken, omdat mensen te laag bieden. Ik bied zelf ook altijd zeker zo'n 40% lager dan dat het artikel waard is. Als mensen het aan mij verkopen voor die prijs, mooi! Zo niet pech! Mijn advies voor de mensen die een of ander bod te laag vinden... Hou je gear lekker zelf.

En natuurlijk zijn er van die grappige mensen die 100 euro bieden voor jouw Virus C, maar daar ga je toch ook niet serieus op in.:confused: Daar lach ik alleen maar om :D

Origineel geplaatst door ka2
Volgens mij zijn de meeste van jullie enorm gefrusteerd

*verscheurt een paar bierviltjes terwijl hij naar de barkeeper snauwt dat 20 bier niet genoeg is*

ow ik maak het ook vaak zat mee dat mensen laag bieden, daar is niets ergs mee. Want dan heb je een bovengrens (mijn vraagprijs) en een ondergrens (zijn of haar bod). Als ik een deal kan sluiten halverwege dan ben ik tevreden. Ik heb het eerder over die eikels die voor een bak met een minimumwaarde van 500 euro doodleuk 150 gaan bieden en nog zeggen 'ik heb 2 weken geleden nog eentje gekocht voor minder'. Een paar uur later mailde een 2e met eenzelfde bod.
Ik had het idee dat ze elkaar kenden en heb de 2e dus het telefoonnummer van de eerste gemailed :D.
niets van weergehoord :D

Dat soort mogen ze van mij aan de zak ophangen aan de hoogste boom die er te vinden is [edit]tijdens een vette storm[/edit]

Ik vind dat je met je bewering/ mening ook te ver kan gaan wat "oplossing" betreft.
Bij dit citaat krijg ik sterk het gevoel dat je jezelf eens moet gaan laten nakijken,
immers de frustratie druipt eraf.

Jongens vrije markt: vraag- aanbod.
Economie deel 1 paragraaf 1.

Wat de onderste regel betreft:
zou je eens wat vaker moeten doen voor je oordeelt....

Attachments

• afbeelding 1.jpg
    afbeelding 1.jpg
    62,8 KB · Bekeken: 119
Ik oordeel slechts aan de hand van feiten, mijn eigen ervaringen.

Okay, dat citaat is errug pittig, maar het is behoorlijk cynisch (of misschien wel sadistisch) bedoelt :)

Om nu meteen dingen te gaan roepen als:
Bij dit citaat krijg ik sterk het gevoel dat je jezelf eens moet gaan laten nakijken,
immers de frustratie druipt eraf.

Denk je nu dat ik echt iemand aan zijn zak aan een hele hoge boom ga hangen? Ooit gehoord van zwartgallige humor?
Over frustratie: Tot op zekere hoogte is het irriterend, misschien zelfs frustrerend (kies maar ;)) als mensen een ontzettend bord voor de kop hebben en doorgaan zelfs NADAT er is aangegeven dat de deal niets gaat worden.

Me na laten kijken... Misschien wel een goed plan inderdaad, ik loop al 2 weken te hoesten.

En over die onderste regel... Mezelf toevoegen aan mijn vriendenlijst of negeren? Wat bedoel je nou?

Is dit onderwerp uberhaubt geen verspilling van Forum ruimte?
Ik heb zelden een onzinniger onderwerp hier op het Forum zien passeren.
Zaken zijn zaken ik probeer gewoon eerst flink onder de prijs te bieden doen ze bij mij ook.
En laat wel wezen men vraagt meestal ook veel te veel voor wat het waard is.
Maar da's mijn mening.
Maar die is blijkbaar in dit soort gevallen nu ook al gevaarlijk gezien men dan al aan den zak in een boom komt te hangen.
Raar landje wordt het hier:D

laat maar... ik denk dat ik me dan behoorlijk genaaid zal voelen na de tijd.
Helaas exzit, geen deal :D

Trouwens dat flink afdingen lukt soms ook nog.
Een paar jaar geleden bij een arme student met een TR-626 van 130 euro naar 60 laten gaan.
Er zijn altijd wel stumpers met geld gebrek die er wel in trappen.
Je moet juist boos zijn op dat soort lieden. Die zorgen ervoor dat ik het iedere keer weer probeer.:D

Ach ik ben geen haar beter. Mijn irritatie is puur mensen die doorgaan als je stop zegt.

Ik oordeel slechts aan de hand van feiten, mijn eigen ervaringen.

Okay, dat citaat is errug pittig, maar het is behoorlijk cynisch (of misschien wel sadistisch) bedoelt :)

Om nu meteen dingen te gaan roepen als:

Denk je nu dat ik echt iemand aan zijn zak aan een hele hoge boom ga hangen? Ooit gehoord van zwartgallige humor?
Over frustratie: Tot op zekere hoogte is het irriterend, misschien zelfs frustrerend (kies maar ;)) als mensen een ontzettend bord voor de kop hebben en doorgaan zelfs NADAT er is aangegeven dat de deal niets gaat worden.

Je kan ook te ver gaan, wat is de toegevoegde waarde, dat we jou heel stoer moeten gaan vinden?

En over die onderste regel... Mezelf toevoegen aan mijn vriendenlijst of negeren? Wat bedoel je nou? [/B]

Jouw eigen onderste regel meldt: bidden...misschien moet je dat wat vaker doen eer je oordeelt.

Origineel geplaatst door Exzit
Trouwens dat flink afdingen lukt soms ook nog.
Een paar jaar geleden bij een arme student met een TR-626 van 130 euro naar 60 laten gaan.
Er zijn altijd wel stumpers met geld gebrek die er wel in trappen.

moet allemaal kunnen hoor, maar ik blij dat ik niet zo ben.

Het maakt me niet uit wat jullie van me vinden, ik zeg de dingen zoals ik ze zeg. Sim-pel.
Ik zit hier niet om stoer te wezen maar om ervaringen te delen, informatie uit te wisselen en wat relaxed met mijn mede synthfreaks babbelen. Maar goed, de tendens die al tijden gaande is in dit land sluipt nu ook al dit forum binnen.
Je mag je mening wel geven, maar als het niet de 'juiste' mening is wordt je er op aangevallen en een poging tot humor wordt letterlijk uitgelegd/opgevat
Ik kan me voorstellen dat je geshockeerd bent.

Waarom je dat bidden er zo bijtrekt snap ik niet helemaal, oordelen kan ik zelf ook wel, zonder hulp van onze lieve heer.
Laat ik er ook eerlijk bijzeggen dat ik niet gelovig opgevoed ben, maar dat ik het wel grappig vond. Bidden, dan een broodje eten, dus je bidt voor je brood.

Maar goed, dat je mijn profiel zelfs binnenstebuiten gekeerd hebt, getuigt er wel van dat je zit te zoeken. Weet je wat, ik hou me verder stil in deze thread en geef jou alle ruimte om het laatste woord te nemen.
:eureka:

:bekdicht:

Back