Latency vergelijkingslijst

kefkekeyser

Ouwe rot
Ik weet het, er is een zoekfunctie op dit forum (maar als ik zoek op latency, vindt ik héél véél draadjes)...
Bestaat er ergens een lijst met vergelijkingen van latency ivm souncards. Vroeger was er op kvraudio zo iets, maar dat vind ik nt zo dirrect terug...
of kan dat hier nt ergens komen: gewoon een lijst met soundcard, programma en de laagste latency die je kan halen (zou handig zou als info voor kopen van nieuwe geluidskaart)

Alle semi-professionele en professionele geluidskaarten met ASIO2 drivers van bekende merken hebben tegenwoordig een extreem lage latency. Zeg tussen 1 en 5 ms.

Ik zou als ik nu een kaart moet kopen en een beetje budget heb, kiezen tussen RME en MOTU.
Bij lager budget zou ik kiezen tussen Terratec en M-Audio. Maar er zijn natuurlijk nog meer merken.
Maar over die latency hoef je je bij die merken niet meer druk te maken. Die zijn OK! Kies in ieder geval NIET voor USB. Het is óf PCI (kaart in de PC met breakout box) of FireWire.

je hebt ook met de pc te maken, een mmx 133 zal meer latency hebben dan een p4 3,2

je hebt ook met de pc te maken, een mmx 133 zal meer latency hebben dan een p4 3,2

denk ik

Origineel geplaatst door dsil
Waarom geen usb?

USb 2 is toch helemaal niet zo slecht?!

moet je wel de usb settings aanpassen,bij de hidden settings

Attachments

• normal_computer%20%28application%20hidden%20system%20settings%29.jpg
    normal_computer%20%28application%20hidden%20system%20settings%29.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 99
X-station werkt inderdaad op USB 1.1 en dat zonder problemen!
Ik haal zeer snelle latency tijden 3, 4 ms zonder problemen.

OK, het is max 44.1kHz/48kHz, maar ik hoef ook geen 96kHz recordings.

Sinds een week heb ik de x-station. Waanzinnig goed apparaat!!!!!

Ik heb me hier op t forum laten wijsmaken dat usb intensiever gebruik maakt van je processor. Ik heb me d'r in ieder geval door laten overtuigen en een Firewire410 aangeschaft.

64 samples toch ? volgens mij is er geen enekel kaart die minder dan dat haalt !

Origineel geplaatst door Bas
Ik heb me hier op t forum laten wijsmaken dat usb intensiever gebruik maakt van je processor. Ik heb me d'r in ieder geval door laten overtuigen en een Firewire410 aangeschaft.

Misschien dat het de CPU iets minder belast, maar bij staat de CPU load op 1 a 2 procent wanneer ik een audiotrack afspeel en wat speel op X-station synth. (Laptop met 1.4 Mobile proccessor, 512Mb)

Hierbij een overzicht van mijn gebruikte latency settings.

Rappo latency dus!!!

Attachments

• x-station.gif
    x-station.gif
    8,6 KB · Bekeken: 101
ik heb de tascam us122
en haal niet lager dan 21 ms latency met 256 samples hetgeen dus gewoon kut is
de vraag is....
ligt dat nu aan mijn computer (512 mb intern, 2.6 ghz pentium 4) of ligt dat aan de tascam en kan die gewoon niet sneller hetgeen dus gewoon kut is

Hoe komen jullie op zo weinig samples?
Als ik met de asio4all driver werk kan ik niet lager gaan dan 700 samples omdat het anders gaat kraken, met de terratec drivers moet ik op 800 samples werken omdat een stapje lager meteen al 512 samples is en dan gaat het kraken. Ik heb een athlonxp2400+ met 512mb, terratec phase22 en een spacewalker moederbord met via chipset (266mhz).

Is mijn moederbord nou zo kut of zit het probleem ergens anders?

Ik gebruik 3 PC,s met soundcards een oude P3 met een M audiophile 24/96 - 5 ms Latency
Een P 4 met een Motu 2408 MKII - 4 ms
Een P 4 met een Motu 1224 - 4 ms

allen zonder kraakjes of wat dan ook, superstabiel met Cubase, Wavelab, Sonar, Ableton enz enz.

Ik heb eveneens een latency-probleem.
Onlangs kocht ik een TASCAM FW-1804 Firewire audio-interface.
Ik krijg 'em niet onder de 512 samples zonder clicks en pops. Zowel in Sonar, Cubase, Acid, ...
M'n systeem is niet super high end, maar volgens mij toch voldoende om een betere prestatie te leveren.
Ik gebruikte de bijgeleverde Tascam 1.40 driver in ASIO, WDM en MME.
Zelfs mijn firewire pci kaart werd veranderd naar een model met de Texas Intruments chip.
Mijn specs:
PIV 2,8GHz 533FSB, 512MB DDR333, Win XP Pro SP2, TI-firewire PCI kaart, 500MB HDD.

Op de laptop van mijn bedrijf krijg ik 'em naar 64 samples (PIV 3GHz, 1GB ram)

Iemand een idee (buiten de laptop voor mezelf houden en die in de studio gebruiekn;-)

groeten,

Tom

Back