Lekkere synthtrack

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Hoi medeforummers :doei:

Ik heb me weeral een tijdje geleden ingezet om nog eens een lekker deuntje neer te zetten. Het resultaat is een vlotte track, misschien een beetje 80-ies, maar ook een beetje JMJ-achtig in de laatste minuut. Enfin, zelf ben ik erg tevreden met het resultaat, maar de vraag is of jullie dat ook zijn ;) ?

Laat maar es wat reakties komen :) ( hoe meer hoe liever :W )

Titel: REVIVAL

www.hermax.herejezus.nl/Guy-Lian - Revival.mp3

(met dank aan hermax voor het tijdelijk ter beschikking stellen van z'n webspace :okdan:

:doei:

Laatst gewijzigd:
hey,

vind het een lekker trekkie hoor! hij mag van mij misschien nog wel iets spannender, maar hoe weet ik zo ook ff niet.

hij luistert lekker weg!

gijs

wel cool :)
dat spannende zit hem denk ik in dat ie eigenlijk de hele tijd wordt dichtgesmeerd. misschien mag ie soms wat opener

Mooi trackje Danny. :okdan: Alleen de bassdrum vind ik nogal zwaar, viel me op vanaf de eerste sec.

Mix mag inderdaad wat "opener". Misschien wordt het met een lichtere bassdrum al een stuk beter ...

als je dit nou 20 jaar eerder had gemaakt dan was het een hit geweest en hadden we het bij ik weet niet hoeveel t.v. programma's kunnen horen zoals 'fiets 'm d'r in, 'bassie en adriaan', trl transportwereld' en ga zo maar door....

enfin, ondanks het feit dat dit geen wereldschokkende compositie is zit dit zeer goed in elkaar

het is een goed gevonden opzwepend themaatje en het calypso achtige brugje wat erop volgt is ook geinig.

maar wat ik met name waardeer is dat het je niet ontbreekt aan fantasie om passende geluiden elkaar te laten afwisselen. met name het gedeelte na 2.10 is wat dat betreft het sterkst vind ik. je verwacht namelijk weer een vrijwel identieke reprise van het openigsthema maar het enige wat je nog laten horen is de begeleiding, in een andere gedaante om vervolgens op 2.50 pas echt terug te keren naar dat wat je in 1.41 liet horen, nl. het 2e motiefje zullen we maar zeggen.

:okdan:

Lekker lopend nummer.

Paar opmerkingen:

*Je zou voor een eindmix de lage geluiden wat dunner en gedefineerder kunnen laten klinken.

*Het valt me op dat verschillende geluiden lekker samenwerken, misschien dat je ze hierdoor een aantal instrumenten extreem kan pannen zodat elk instrument wat meer ruimte krijgt?

Nouja, ik ga nog ff luisteren en dat is een compliment want meestal doe ik dat niet. ;)

vrolijke muziek:)

inderdaad een typische 80'ties synth track, leuk!!:okdan:

klinkt erg fris.. Een echte Danny track vind ik hem...Ik bedeol dna ook de manier waarop jij geluiden gebruikt, en een compositie neerzet. mooi mooi
Lekker opzwepend.

next!:)

Klinkt errûg lekker en heeft voor mijn gevoel een groot "cruising to the sun" gehalte.:okdan:

Groetjes van Rudo

Ik wordt er ook altijd vrolijk van als ik dit hoor.

Wat Danny wel vergeten te zeggen is, dit is een mp3 op 92bit dus een deel van de dynamiek is wel verloren gegaan. Er is een typisch laagje 'mp3-gruis' te horen en dat verklaart veel van de hoger genoemde opmerkingen ivm de mix of de basdrum bvb. Het origineel (op de CD) is echt helemaal goed hoor!

Bedankt voor de leuke reakties tot nu toe. Zoals Hermax al zei is het vertekende stereobeeld en het volume van de basdrum niet echt representatief voor de 'echte' versie. Dat de geluiden goed op mekaar afgestemd zijn ben ik blij om dat dat zo in het algemeen wordt ervaren. Ik heb daar dan ook flink wat tijd in gestopt.

Samen met In Sync en het nummer waar ik momenteel aan bezig ben, is Revival m'n beste nummer tot nog toe :)

Er zijn nog meer reakties welgekomen ;)

Mooi nummer weer. Beetje begin jaren '80-synthpop? Gaaf gebruik van geluiden weer (bliepjes. frutseltjes, variaties in leads - as usual :D ). Hij loopt ook lekker door en goede variatie door de afwisseling in leads en het middenstuk. Een paar cons: hij klinkt een beetje mat en ik vind de snare nogal 'plat' klinken. Vooral tussen 0:40 en 1:00 geldt dat, en je drumriff met de snare op 2, 3 en 4 vind ik ook niet zo geslaagd. En ik houd niet zo van de kleine pitch-bends aan het einde van je melodie, maar da's vast wel bekend onderhand. 8)

Ha daar heb je Erik ;)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Mooi nummer weer. Beetje begin jaren '80-synthpop? Gaaf gebruik van geluiden weer (bliepjes. frutseltjes, variaties in leads - as usual :D ).

Met dank :okdan:

Hij loopt ook lekker door en goede variatie door de afwisseling in leads en het middenstuk. Een paar cons: hij klinkt een beetje mat en ik vind de snare nogal 'plat' klinken. Vooral tussen 0:40 en 1:00 geldt dat, en je drumriff met de snare op 2, 3 en 4 vind ik ook niet zo geslaagd. En ik houd niet zo van de kleine pitch-bends aan het einde van je melodie, maar da's vast wel bekend onderhand. 8)

Het matte en platte heeft veel te maken met de mp3 conversie hoor. De snare is trouwens dezelfde als van Electric Boogie en Innocent Victims of war.
De rif en pitch bends is natuurlijk een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik dat zulke dingen de boel serieus opfleuren, veel minder statisch maken ... en da's bij zo'n deuntje nodig naar mijn mening dus :engel:

Goed gedaan Danny! Een gezellige track met prima afwisselingen. Het fluitje aan het begin vind ik echt top!
Ondanks eighties toch opsturen naar de Tros ;)

Ik zou 'm graag nog eens in een hogere resolutie beluisteren...

:kroon:

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik zou 'm graag nog eens in een hogere resolutie beluisteren...

Je kan hem in een hogere resolutie beluisteren hoor ... 't is de opener van de CD ;) (zie m'n signature en de thread onder "eigen releases" )

Inderdaad ideaal voor een soundtrack van een jaren tachtig-politieachtervolgingsfeuilleton mijns inziens... Leuk vrolijk melodietje, eenvoudig en herkenbaar, een goed thema'tje, alleen zou ik de drums wat meer opfokken op een breakbeat-achtige manier en er een echte gitaar inproppen die een beetje strumt en ook een leadje speelt -> dit geeft nog iets meer dynamiek denk ik...

Mooie opbouw. Vooral de 2de stem (strings op de helft zorgen voor mooie harmonische klanken.
Het had een geremaked game muziekje kunnen zijn van de MSX of C64.
Top!

Back