Contest contest!

Contest contest!

• Driekwartsmaat Dancetrack!

Stemmen: 18 39,1%
  • Sampleset Contest (op basis van aangeleverde samples!)

Stemmen: 17 37,0%
  • Oud Hollandsche Krakersch

Stemmen: 5 10,9%
  • MIDI remix contest (bewerk een aangeleverde MIDI file)

Stemmen: 4 8,7%
  • General MIDI meets Private Parts

Stemmen: 2 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    46
  • Enquete gesloten .
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Hanz
okee, wie stelt zich kandidaat om een setje samples (rechtenvrij, natuulk) te leveren?

is misschien wel leuk zoals de vorige keer (toen ik er nog niet was) een aantal samples van verschillende mensen..

mensen die graag een sampletje of wat willen sturen.. da ken naar

djfuse@herejezus.nl (toch een mailbox van een gig :D )

als er dan genoeg zijn post ik een mappie hiero waar ze alllemaal in staan.

moeten we nog iets afspreken qua toonsoort?

Wat we ook kunnen doen is de contest uit 2 delen laten bestaan

Deel 1 Sample contest:
Maken van samples in en aantal categorien (beats, bass, leads, strings ofzo iets) waarbij je in max 1 categorie mag meedoen

Deel 2 Remix contest:
Een remix maken van de winnende samples uit de verschillende categorien

3/4 maat dance contest LOL

Ik heb drie jaar geleden 'The Way I Am' gemaakt met Delirium. Dat is een Hardcoreplaat in 6/8 maat... Is nog nooit iemand opgevallen. Hehe. Datzelfde heb ik gedaan met DJ Astrid's Starfever overigens.

Origineel geplaatst door Mad Dan
3/4 maat dance contest LOL

Ik heb drie jaar geleden 'The Way I Am' gemaakt met Delirium. Dat is een Hardcoreplaat in 6/8 maat... Is nog nooit iemand opgevallen. Hehe. Datzelfde heb ik gedaan met DJ Astrid's Starfever overigens.

Er zijn wel meer 6/8 platen, hardcore, en ook trance (house of doom, nunca stuff)

maar 3/4 is wat anders

mmm, het gaat alweer over samples..
Ik vind het juist wel een leuk idee om eens wat nieuws te doen, ipv een samplecontest of iets in die richting. De eerder genoemde ideeen van het bewerken van een klassieke midi-file een stuk interessanter. Tenzij de samples bestaan uit nederlandstalige teksten... dat lijkt me wel een erg leuk idee.

... er is nog niets besloten, dat doen we over een paar daagjes wel...
tot die tijd zijn alle opmerkingen en aanvullingen welkom! :)

ai, het probleem is wel dat nederlanstalige samples altijd de eigenschap hebben om van mijn site af te vallen, heel raar :)

ik vind een midifile ook te gek overigens

Is dr al wel eens een hardcore contest geweest?

Wat denk je van een General Midi contest? Met alleen maar de 128 GM programs een compleet nummer maken.
Géén filters, géén effecten, compleet droog de yamaha XG en Roland GS geluidenbanken zijn ook verboden.

Het lijkt me erg gaaf om die uitdaging aan te gaan, toch iets gaafs neerzetten terwijl je zo ontzettend beperkt bent.

vroeger had je leuke contests zoals:

"maak een muziekstuk van 3 minuten wat onder de 10 Kb blijft"

uitdaging heren?

Ik persoonlijk ga voor de 3/4 uitdaging. Dat is veel leuker, en muzikaal nog eens interessant. Daarbij aangevuld dat het inderdaad een wals moet zijn, en geen vierkwarts in triolen.

Origineel geplaatst door TranceCom
Wat denk je van een General Midi contest? Met alleen maar de 128 GM programs een compleet nummer maken.
Géén filters, géén effecten, compleet droog de yamaha XG en Roland GS geluidenbanken zijn ook verboden.

Lijkt me wel wat, maar dan wel met filters en effecten. Anders krijg je van die ringtone achtige dingen ... :D

Het bewerken van een midifile is wat minder ... Prutsen met blokjes vind ik maar niks.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik persoonlijk ga voor de 3/4 uitdaging. Dat is veel leuker, en muzikaal nog eens interessant. Daarbij aangevuld dat het inderdaad een wals moet zijn, en geen vierkwarts in triolen.

Ja, hier ben ik ook wel voor.........
het moet dan idd een waltz zijn en niet een 6/8 achtig iets...

Origineel geplaatst door TranceCom

Het lijkt me erg gaaf om die uitdaging aan te gaan, toch iets gaafs neerzetten terwijl je zo ontzettend beperkt bent.

Dit lijkt me ook wel wat. Back to the basics! evt. gecombineerd met een eerder genoemde beperking, bv. 3/4
Alleen heeft et dan nog maar weinig met synths te maken, terwijl dit toch een synthforum is

Misschien is een poll ook handig?

Weet je tenminste wat de meerderheid de voorkeur naar heeft.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Er zijn wel meer 6/8 platen, hardcore, en ook trance (house of doom, nunca stuff)

maar 3/4 is wat anders

ZEKER!

mooi voorbeeld van een 3/4e clubplaat blijft toch Plastikman- cést quoi?

...dus het IS mogelijk hoor....

Laatst gewijzigd:
Welke contest wordt de komende officiele Synthforum contest?

Welke contest wordt de komende officiele Synthforum contest?

Stemmen dus!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back