Schippmann Filter

Ik heb van metasonix een paar van zijn pedalen gehoord, en ik was niet erg onder de indruk. Goed het geluid is enorm bruut, maar ik mis de high end sound die ik van buizen techniek gewend ben. Die metasonixen zijn alleen geschikt voor brute en noisy geluiden. Dan kan ik ze beter zelf bouwen.

Ja idd,sux een beetje voor de prijs,je betaalt vooral om die 'mooie' doosjes.

die synth van hun lijkt me wel ok te zijn maar veel te beperkt helaas,zeker voor de vraagprijs,ook niet dus deze...

Als ik de heren / dames een tip mag geven, GD records in Spanje.
Jorge is dealer van o.a. Schippmann en aangezien het lagere BTW tarief van Spanje en vrij economisch verkeer binnen Europa... Zijn prijs incl btw €1200,= ( 1 maand geleden, mkII). Versturen gratis, behalve als er spoed is.

Dank. Ik zie op zijn site dat ie 1,035.00EUR kost. Is dat ex btw dan?

De tube wavemultiplier is echt te gek van Erik!
En ik vind het toch wel een hele goee buizen ontwerper hoor.

idd de wretch machine heetie tochg
staan wat aardige you tubes ergens ...egt fettig
aleen idd erg prijzig ....en wehadden t over de shippman filter :P:bekdicht:

ja die metasonix dingen hebben niks met een schippmann te maken....zzz

Ik ga er toch wel eentje kopen later komend jaar....ik hoop dat ze nog iets goedkoper worden of dat er MK1s voor weinig 2nd verschijnen.

Resonator is heftig, maar moeilijker te doorgronden als een gewoon filter. T-resonator vind ik persoonlijk minder interesant omdat de delay digitaal is. Metasonix ben ik niet kapot van. Met buizen moet je echt wel mooiere geluiden maken dan dat noisy kapotte geluid. Daar koop je toch geen buizen voor? Ik zit meer op dat high end geluid in combinatie met een filter te wachten. Ik heb een experimenteel 0,7 watt versterkertje waar het mooiste geluid in zit wat ik ooit heb gehoort. Noisy spul kan je ook met transistors bouwen, is zonde om daar goeie buizen mee te verspillen. Maar ebbe&flut voldoet wel aan de eisen.

Ik heb contact met hem gehad. 2 probleempjes.
- hij verkoopt alleen met btw. En het bedrag alleen is te laag om achteraf als bedrijf bij de Spaanse belastingdienst terug te claimen
- hij wil alleen bank transfers. Geen credit card of paypal.

Ik heb dus nog effe afgezien van de aankoop.

Je wil hem gewoon niet graag genoeg.

Te graag willen kan ook verkeerd uitpakken wanneer je je risico verkeerd inschat. Heb hem nu met korting in NL gehaald. Is iets duurder dan die Spanjaard maar terugsturen naar Spanje als er problemen zijn doe ik toch liever niet.

Aleen weet ik niet of ik een mk2 versie heb.

Ik heb trouwens ser nr 234 welke heb jij Jimmy?

Cool. Ik heb nog een filmpje gemaakt met soms alleen de osc's en dan beetje cross filteren.

Inmiddels worden de laatste exemplaren (Schippmann is gestopt) voor de spotprijs van 999 Euro (incl verzendkosten voor een Mark 2) op de website aangeboden.

Ik heb een ebbe van de week overgenomen van een forumlid. Wat een heerlijk ding, even zoeken naar de fijne spots maar dan.....
Tijdens het klooien maar even wat opgenomen.
https://soundcloud.com/tripplejef/1st-test-ebbeundflut

Back