Schippmann Filter

Toch wel interessant deze bak als aanvulling op een modular. De geluidsvoorbeelden smaken naar meer :W

Maar je zal er, als je hem in een rack hangt, denk ik wel een kleine patchbay bij nodig hebben om met een beetje gemak gebruik te maken van alle ins en outs....

Ik denk dat zodra je patched je schakelingen maak/onderbreek en een patchbay niet werkt.

Ik denk dat zodra je patched je schakelingen maak/onderbreek en een patchbay niet werkt.

Dat zou heel goed kunnen ja.... wel jammer hoor, want voor mensen die de boel echt netjes (in een rack) willen bevestigen zijn die patchpoints op de achterzijde gewoon een crime :( Zo'n plexiglazen standaard is dan makkelijker, maar daar moet je ook maar plek voor hebben :)

Er is een nieuwe versie idd met meer headroom. Alleen nog niet gezien bij thomann. Zal alleen wel duurder zijn.

Las ook in de sos review dat de in en outputs op een 0,5 volt ipv 1 volt werken. Is dat een groot probleem?

Deze scaling (0,5V/oct) zit erop omdat de inputs(modulatie) ook met audio werkt.
1V/oct zou de input ongevoeliger maken. Het is wel eenvoudig te bewerkstelligen dmv een 60 k weerstand in serie met de input.

Op de site heb ik een aantal maanden geleden de demo's geluisterd. Helaas heb ik geen poen er voor en als ik moet kiezen tussen een Ebbe und Flut of een dubbele Sherman dan kies ik voor de Ebbe. Ik denk niet dat een Sherman FB hier tegen op kan. Eigenlijk is het wel appels met peren vergelijken en zullen ze wsl allebij ooit aan mn setup worden toegevoegd :)

Iig is het een apparaat wat op mn wishlist staat en hopelijk over een paar jaar rond eind mei/begin juni ergens 2e hands wordt aangeboden :okdan:

Als ik het geld had zou ik hem liever dan een sherman hebben. Omdat je bij sommige potmeters kan kiezen tussen linear of logaritmies(vind ik altijd wel interesante keuzes)

heeft iemand zo'n schippman??

Gaaf ding hoor, demo's die ik heb gehoord waren iig prima.
Niet echt te vergelijken met een sherman, dit filter kan gewoon veel meer.

Deze scaling (0,5V/oct) zit erop omdat de inputs(modulatie) ook met audio werkt.
1V/oct zou de input ongevoeliger maken. Het is wel eenvoudig te bewerkstelligen dmv een 60 k weerstand in serie met de input.

Dank! Maar hoe moet ik dat zien qua audio? Is dat netzoals je audio gebruikt om te triggeren of gaat dit verder?

En als je niet soldeert naar 1 v/oct. Is dat een groot probleem? Of neemt ie dan grotere stappen als je een step seq aan zo'n input hangt?

En ik wil misschien toch die plastic houders. Kan je mooi die teksten op zijn kop normaal lezen op de achterkant :P

Dat zou heel goed kunnen ja.... wel jammer hoor, want voor mensen die de boel echt netjes (in een rack) willen bevestigen zijn die patchpoints op de achterzijde gewoon een crime :( Zo'n plexiglazen standaard is dan makkelijker, maar daar moet je ook maar plek voor hebben :)

is idd een probleem asje bv de shippman / of oude sherman inje rack propt datje by sommige in/ out puts niet meer by komt

trouwens mischien kan de shippman meer en istie netter afgewerkt,
qa sound en mogelijkheden ,maar de 2e sherman met zn syncable filters en t tweede filter datje een aan tal octaven naar beneden kan stuwen !!!!*D
de sherman 2 en dan liefst dubbele versie met alle in / outputs is wel erg ok ! kan ook veel en alles netjes aan de voorkant vant rack gemaakt ,...
remenbert iemand nog de semtex en duoble sherman van .." hanz " ? d8ik
erg mooie combie ...

de dubbele sherman is ook niet cheap o

iemand bekend met dat andere filmpie qa filters ook wel tof meer jomox resonater ofso [ check gelijk ff de vocoder achter aan ,...]
http://www.sonicstate.com/news/2005/04/19/messe05-traditional-superbooth-tour-analog-frenzy/
keuze genoeg d8ik in filterland

Je kunt met audio bv FM moduleren, je hoeft trouwens niet te solderen in het ding maar bv een verloopje voor de desbetreffende ingang te zetten ( in een jack -> contrajack verloopje de spanningsdeler zetten).
Als je dan de filter laat oscilleren heb je een VCO die de 1V/oct traject volgt

alsjemenou...

schippmann02iq8.jpg

zoiets :D

congratz dude! :okdan:
dat zijn de betere kerstkadootjes :P

khoop 'm over 2 - 3 jaar ooit es 2e hands te kunnen scoren

oftopic:
Jimmy in een speaker magazine van een paar maanden geleden stond dat iemand vond dat je es met de grote prijs van zuid-holland moest meedoen

congratz dude! :okdan:
dat zijn de betere kerstkadootjes :P

khoop 'm over 2 - 3 jaar ooit es 2e hands te kunnen scoren

oftopic:
Jimmy in een speaker magazine van een paar maanden geleden stond dat iemand vond dat je es met de grote prijs van zuid-holland moest meedoen

denk datr weinig 2nd hands handel in is ...

de sherman 1 zekers is veel verkocht world wide
dus redelijk vaak nog te vinden
shippman
kweet niet
iig gefeli jimmy :okdan:
is watje ervan verwachte
patch je ermee ,...of just filtering :geslaagd:

oftopic:

oww, vandaar dat ik van die mailtjes van ze krijg... nu ja komt wel, ik ben niet zo'n wedstrijd figuur. misschien leuk om volgend jaar mee te doen als ik het wat rustiger heb... dat was vast Kipkillah die dat zei, denk ik...

Ron, ik heb dat ding pas een dag, heb enkel nog de in en uitgang en lfo reset input gebruikt vanuit de tr-808 trigger. maar dat ding heeft duizelingwekkend veel inputs ! ook echt envelope stage cv inputs. de kompressor en overdrive klinken ook lekker. zal een deze dagen een paar frutseltjes posten als de hektiek van kårstmisch voorbij is...

Back