Telefunken / TAB / Siemens e.d.

gasten plaatjes
ik zie hier een cyfers en nummers 8o) t zelfde
voorby komen maar t zeg me niet eg veel
duidelijk is dat ouder opnames van bv beatles oude reage [jackie mitoo dubb ]
beter klinkt dan de coldplay van tegenwoordig ,..van wege de recording [technieken]

en niet allerlaats de brakke ,..fatte techniek mics pre amp
hey iedereen kent urei terwijl ik r nog nooit entje gezien hoord heb

nu heb ik dus en telefunken ,..naam val t hier vandaar ]
mic uit de jaren 60
ist twat ,..waaar kan ik m mee vreglijken ,..beetje redelijke van tegenwoordig og helemaal niet
is puur vintage en aleen maar verzamelaaars waarde
blijkbaar niet want mr nox hiero vrekocht ter laatst 2 voor 150.-

see pict.
wat ist waard en ist wel ok voor mic
zat by een ouder ? sony ? bandrecorder
d8 ik

Attachments

• telefunken_td-20-ts_microphone_web.jpg
    telefunken_td-20-ts_microphone_web.jpg
    119,4 KB · Bekeken: 129
Re: telefunken v676a rack

Re: telefunken v676a rack

Origineel geplaatst door dr.magog
Hallo allemaal. Ik heb hier sinds gisteren een telefunken v676a preamp staan en wil dat mooie bakje natuurlijk al te graag eens horen, maar daarvoor moet ik hem eerst aansluiten en racken. Aangezien ik zelf geen enkele ervaring heb met gesoldeer en voedingen en wat weet ik nog, en aangezien ik denk dat zo'n mooi ding misschien niet het meest aangewezen object is om mijn eerste soldeerprobeersels op bot te vieren, ben ik op zoek naar iemand die het voor mij zou kunnen doen. In Duitsland heb ik al een paar firma's gevonden, maar dat zou me dan pakweg 500EURO kosten. Iemand tips of iets redelijker geprijsde adresjes?
Bedankt!

vintagecity.de

TD 20....

Ik zou er niet al te veel voor betalen. Het is wel een aardige microfoon, maar het is niet een produkt voor professionele toepassingen. TD microfoons werden geleverd als accessoire voor een consumentenbandrecorder, voornamelijk gericht voor de opname van stem. Vergelijkbaar met microfoons die je voor 10 euro nieuw koopt tegenwoordig. Wel aardig , maar niet bijzonder. Hoewel de verkopers van deze dingen natuurlijk graag jou willen overtuigen dat dit een topklasse mic is. Destijds kostte deze td 20 trouwens 26 duitse mark. Als je op zoek gaat naar goede telefunken mics, dan zou ik zelf gaan voor de MD 421 (door sennheiser geproduceerd), de D19 (AKG). Van de TD series vind ik zelf de TD26, TD26, TD60 en de TD200 wel okay, maar ik zou zelf voor de td26 niet meer dan 20/25 euro neerleggen, de TD25 35 euro, en voor de TD60 en TD200 niet meer dan 45 euro.

De TD serie is qua tweedehands prijs zwaar overschat. Ik heb zelf de TD16, TD20, TD21, TD25, TD26, TD33, TD60, TD200, en de TD300 gehad, en ze waren heus wel bruikbaar, maar absoluut niet zo fantastisch als dat de verkopers ervan beweren. Bovendien is de output ervan tamelijk zwak, en daardoor krijg je dus ook een behoorlijke lading ruis erbij.

Er zijn een hoop telefunken mics verkrijbaar, als er een snoer met DIN aansluiting aan vast zit, dan is het bijna altijd een consumentending, en als er een grosstuchel aansluiting op zit, dan is het een professionele microfoon (MD serie, M serie). Er is ook nog een C serie en TC serie, daar kan ik niet zoveel over zeggen, behalve dat de TC600 ook niet zo fantastisch is, tenzij je van distorted hoog houdt.

Die TD20 is een leuk hebbedingetje, maar inderdaad absoluut niet de bedragen waard waarvoor je voorbij ziet komen. De mijne heb ik ooit voor 12 euro bij een curiosawinkeltje in Utrecht gekocht. Volgens mij was de Neutrikplug die ik eraan heb moeten zetten nog duurder.

@ R-ond: Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu wel of (nog) niet al een TD20 hebt. Als je er benieuwd naar bent kan ik er misschien wel iets mee opnemen en posten.

@ Helterbelter: Ben jij dan ook degene die al die Telfunkens op E-bay heeft staan? Ik heb al regelmatig allerlei modelletjes uit Wageningen te koop zien staan. Vaak ook als enige voor meestal normale prijzen.

Yep inderdaad, ik heb recentelijk een lading microfoons verkocht op ebay. Ik had op gegeven moment toch maar besloten dat ik niet 50 microfoons nodig heb, hahaha. 15 is ook genoeg, zolang ze maar goed zijn !

Origineel geplaatst door Kraan
Die TD20 is een leuk hebbedingetje, maar inderdaad absoluut niet de bedragen waard waarvoor je voorbij ziet komen. De mijne heb ik ooit voor 12 euro bij een curiosawinkeltje in Utrecht gekocht. Volgens mij was de Neutrikplug die ik eraan heb moeten zetten nog duurder.
@ R-ond: Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu wel of (nog) niet al een TD20 hebt. Als je er benieuwd naar bent kan ik er misschien wel iets mee opnemen en posten.

yooh kraan thnx nog 4 allsound tape echo info ,...tydtekort ga dr achter aan ,
schijnt ook een beetje slechte druk op de cassete te zitten [beetje scheef zitie ,..komt wel goed met de tyd]
antwoordp opje td20 ; ik heb hier een telefunken m@gnetophon [waardie td20 by zat]
wel home quality dus verbaasde me over die 150.- eu voor een "schreer app,...ist dus nie eg waaard
hebter een jack aan gesoldeerd is mono ook ? maar goed hij doet t
en ik merk een redelijk richt mic gedrag als tie by mn speaker hangt ,..en ik neem iets op en iemand praat achte in de kamer ist byna niet eens hoorbaar een gewild voormij dan ,..iets

iets anders omdat t hier ook thuis hoort mbt buizenmics/amps
ik drop effe een stukkie txt hier van de grote band echo draad ...
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=774827&t=1594#post774827
had wat gepost over ouder buizen radio ,z ,..past beter hieroo...ik heb een grundig & philips 50er jaren
die je overal voor byna niks kan ophalen / kopen ,...gewoon zon oude radio met tape/micin !

idee meestal hebben die grote houten kaste grundig / telefunken ,..of van philips makkelijker aan te komen
een radio en tape in gang din-stekkertje en een mic
asje nou een aux van je mixer in de mic / of line in van je 50-ger jaren radio propt / soldeerd en de out terug opje sub/mixer ,...propt functioneerdt ie niet als buizen versterker dan ?
of is t signaal dante hoog/hard ,...?
vraagt maar ff alvorens ik in mn soldeer woede verval...

bv met zoiets
- http://cgi.ebay.de/TELEFUNKEN-CONCE...bayphotohosting
zit vol met buizen of werkt dat weer anders ???
darrom douw deze ook gelijk ff in de telefunken draad

nog wat grappige ebay 50iez dingen teleufunken rode handtas radio !!!
fatt blitse [ krieg ] radio met soort van td20 mic ,..asie op batterijen kan ,..heb je een leuk strand dingetje ,...1eu
http://cgi.ebay.de/TELEFUNKEN-alpha...1QQcmdZViewItem

check die radio
http://cgi.ebay.de/Uralt-Radio-mit-...1QQcmdZViewItem

fatte mooie telefunken microfoon 50iez
alleen al om m ergens neer tezetten ,..net de raket van kuifje
http://cgi.ebay.de/Stereo-Mikrofon-...1QQcmdZViewItem

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=774827&t=1594#post774827 :halleluja

mij toevoeging aan de draad hoorby vorige post mooie ? mic telefunken :halleluja

Attachments

• 028d_12.jpg
    028d_12.jpg
    25,1 KB · Bekeken: 137
Hallo,

ik heb onlangs een aantal verschillende modules gekocht. deze heb ik ook meteen weer te koop aangeboden omdat ik toch liever een hele desk heb inplaats van een aantal losse modules.
nu wil ik ze alleen goed na laten kijken en misschien uiteindelijk toch zelf gaan gebruiken.
het gaat om:
1x neumann v476b
2x neumann w491
1x v676a
1x v372
1x wsw .......

is er toevallig iemand de weet waar ik deze modules kan laten nakijken?
groet, Lucas

Aangezien ik hier nogal wat gebruikers/kenners heb voorbij zien komen in dit topic stel ik de vraag hier.

Ik ben aan het kijken om een TAB V72 of V72a aan te schaffen met een rack case van Vintage Tools. Nu zijn er wat verschillende meningen betreft de sound en het gebruik als pre amp. Oliver van TAB Funkenwerk beweerd dat de V72a inferieur aan de V72 is als pre, een mailtje naar Vintage Tools levert echter het advies op dat de V72a beter is door de betere gain specs. Mijn vraag aan jullie, wat is jullie ervaring of advies? Ik hoor het graag :)

tja als de v72 beter is dan de v72a kun je er minder mee als die zo weinig gain heeft.

ribbon mics en dynamische mics met weinig output krijg je denk ik moeilijk aan de praat met 34db gain...

Ja precies, ik zal eens vragen naar de mod mogelijkheden om er evt meer gain uit te kunnen krijgen.

Back