CoolRunning
She's lost control again
Nu eindelijk toch een eBay shop 
Heb ooit een V276 van je gekocht... doet het nog steeds prima!
Mvg.
CoolRunning

Heb ooit een V276 van je gekocht... doet het nog steeds prima!
Mvg.
CoolRunning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

,die zijn idd erg erg goed he..Origineel geplaatst door Catscan
Ik heb een telefunken V72 in comb met een u87 met buizen mod.
Ik vind het mooi klinken maar eigenlijk heb ik geen reverentie met andere voor versterkers.
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Een Telefunken V72 in combinatie met een Neumann U87 IS DE refenrentie.

Origineel geplaatst door CoolRunning
V76 met U47 of ELAM-250/251 is waarschijnlijk een even betere referentie.
V72 is een absolute klasssieker, maar een V76 heeft een nog mooiere
gain-structure, en is in principe dus een betere pre-amp.
Om eerlijk te zijn is een U87(ai) een goede referentie microfoon, maar
een U47 of een ELAM-250/251 zullen die toch echt wegblazen.
Zoals je ziet is dit allemaal open voor discussie, en zo zal het wel blijven
Mvg.
CoolRunning
Origineel geplaatst door CoolRunning
V76 met U47 of ELAM-250/251 is waarschijnlijk een even betere referentie.
V72 is een absolute klasssieker, maar een V76 heeft een nog mooiere
gain-structure, en is in principe dus een betere pre-amp.
Om eerlijk te zijn is een U87(ai) een goede referentie microfoon, maar
een U47 of een ELAM-250/251 zullen die toch echt wegblazen.
Zoals je ziet is dit allemaal open voor discussie, en zo zal het wel blijven
Mvg.
CoolRunning
Origineel geplaatst door Bigbang
Deze gemodificeerde U87 hebben we uitgebreid getest naast een originele, in een zeer goede staat verkerende, U67 en de U87 klonk beter. Mijn verklaring is dat dat met name ligt aan de trafo en de condensator. Het betere ruisniveau dat de U87 heeft komt door de gebruikte buis.
Mocht hier iemand zijn U87 willen laten modificeren dan kun je me daarover emailen.
Wat betreft de superieuriteit van bepaalde microfoons als de Neumann U47 en de AKG C12 t.o.v. een U67 of U87; ik denk niet dat je kunt zeggen dat de ene de andere microfoon wegblaast. De U47, de C12 en de ELA 250/251 hebben een zeer eigen en herkenbare klank, maar bij bepaalde opnames past een U67 of U87 veel beter. Je hebt dus eigenlijk het hele arsenaal nodig.
Wat betreft de Telefunken preamps; hier kun je ook niet echt spreken van slechter of beter. Ik vind de V76 het minst gekleurd en het meest open klinken, maar daardoor is die niet altijd beter. Ik prefereer een V72 voor gitaar opnames en een V72a voor vokale opnames, maar dan nog ligt het er maar net aan met welke microfoon je de preamp combineert.
RCA buizen preamps zijn anders ook niet te versmaden.

Modificeer je ook oude preamps, naar buizen preamps?
Origineel geplaatst door Bigbang
De kapsels van de genoemde 'beroemde' microfoons op een rijtje:
Neumann U47: de vroege versies hadden een M7 kapsel [gemaakt van PVC] en de latere versies een kk47 [gemaakt van mylar]
Neumann M49: bevatte een kk49 kapsel wat identiek is aan het kk47 kapsel
Neumann U67: bevatte een kk67 kapsel
Neumann U87: bevat een kk87 kapsel wat nagenoeg identiek is aan het kk67 kapsel
AKG C12: bevatte een CK12 kapsel [gemaakt van PVC]
Telefunken ELA 250/251: bevatte een CK12 kapsel [gemaakt van PVC]
De U87 van Catscan heeft de volgende modificaties:
- de transistor versterker is eruit 'gesloopt'
- een miniatuur buis die nagenoeg gelijk is aan de Telefunken AC701 [die bijv. gebruikt is in een deel van de ELA 251's]
- een audio trafo die hetzelfde is als die in de U47 werd gebruikt
- hoogwaardige weerstanden
- een Auricap condensator [ik vind dit de allerbeste condensator die er te koop is]
- een originele Tuchel connector is in de plaats gekomen van de XLR connector
- aparte voeding en originele Neumann bekabeling
Deze gemodificeerde U87 hebben we uitgebreid getest naast een originele, in een zeer goede staat verkerende, U67 en de U87 klonk beter. Mijn verklaring is dat dat met name ligt aan de trafo en de condensator. Het betere ruisniveau dat de U87 heeft komt door de gebruikte buis.
Mocht hier iemand zijn U87 willen laten modificeren dan kun je me daarover emailen.
Wat betreft de superieuriteit van bepaalde microfoons als de Neumann U47 en de AKG C12 t.o.v. een U67 of U87; ik denk niet dat je kunt zeggen dat de ene de andere microfoon wegblaast. De U47, de C12 en de ELA 250/251 hebben een zeer eigen en herkenbare klank, maar bij bepaalde opnames past een U67 of U87 veel beter. Je hebt dus eigenlijk het hele arsenaal nodig.
Wat betreft de Telefunken preamps; hier kun je ook niet echt spreken van slechter of beter. Ik vind de V76 het minst gekleurd en het meest open klinken, maar daardoor is die niet altijd beter. Ik prefereer een V72 voor gitaar opnames en een V72a voor vokale opnames, maar dan nog ligt het er maar net aan met welke microfoon je de preamp combineert.
RCA buizen preamps zijn anders ook niet te versmaden.