O.S.-upgrade RM1x

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Ik had contact met het Music Service Center over een upgrade van de O.S. chip van m'n RM1x. Ze leveren de 1.13 voor € 92,73. Terugstorting van dit aankoopbedrag na ontvangst van de oude chip doen ze 'n beetje moeilijk over. Je moet eerst aankoopdatum en dealer aangeven om hiervoor een akkoord van Yamaha te krijgen.

Kennen jullie dit fenomeen? Is dit gebruikelijk?

Daarnaast gaven ze aan dat er ook een Sound Source ROM te krijgen is voor € 32,39, en deze zou nog nieuwer (en beter?) zijn dan de 1.13. Kennen jullie deze ROM, en klopt het wat ze zeggen?

Groeten,
Pjeut.

Re: O.S.-upgrade RM1x

Origineel geplaatst door pjeut

Daarnaast gaven ze aan dat er ook een Sound Source ROM te krijgen is voor € 32,39, en deze zou nog nieuwer (en beter?) zijn dan de 1.13. Kennen jullie deze ROM, en klopt het wat ze zeggen?

Groeten,
Pjeut.

Ik heb er nog nooit van gehoor of over gelezen. De procedure die je noemt komt mij wel bekend voor, heb er zelf destijds nooit geld voor hoeven te betalen.

iemand anders...

iemand anders...

...bekend met die sound source ROM?

Re: Re: O.S.-upgrade RM1x

Re: Re: O.S.-upgrade RM1x

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ik heb er nog nooit van gehoor of over gelezen.

ad. Wel eens over een cd rom gehoord, maar die bracht niets nieuws, enkelt nieuwe configs van bestande presets.

hoe weet je eigenlijk welk os je hebt?

Re: O.S.-upgrade RM1x

Origineel geplaatst door pjeut
Je moet eerst aankoopdatum en dealer aangeven om hiervoor een akkoord van Yamaha te krijgen.
De RM1x is geen nieuw apparaat, en wat nou als je hem 2e hands hebt aangeschaft ?

Origineel geplaatst door DJ Fuse
hoe weet je eigenlijk welk os je hebt?

Dan moet je een bepaalde toetscombinatie indrukken bij het aanzetten, en dan verschijnt 'ie in de display. Staat in de manual.

Maar nou weet ik nog steeds niet of iemand die goedkopere Sound Source ROM kent.

Hierbij mijn mailverkeer met Music Service.

Geachte mevrouw Dahmen,

Ik zal dit nagaan en hierover weer contact met u opnemen.

met vriendelijke groet
Peter Visser

telefoon:
0527-633419 (kantooruren)
0527-616601 (thuis)
e-mail (privé) mailto:pevisser@hetnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Marianne [mailto:marianne@music-service.nl]
Verzonden: maandag 2 mei 2005 10:55
Aan: 'Visser, Peter'
Onderwerp: RE: Prijs + levertijd

Goedenmorgen meneer Visser,

Onderstaand vindt u antwoord op uw vragen.

Het betreft hier de volgende onderdelen:
XV161G01 IC 16M EP M27C160-100F1 V1.13 RM1X : MAIN ROM (IC2) Versie 1.13
XV162200 C MASK LHMN5UXX V1.01 RM1X : Sound Source ROM (Dit is nog een nieuwere versie als de onderstaande versie à € 32,39)

MSC kan echter alleen gratis updates leveren zodra Yamaha de goedkeuring hiervoor heeft gegeven.
Daarvoor benodigen wij het model en serienummer van uw apparaat, de dealernaam en de aankoopdatum.
Bij levering van de updates ontvangen wij dan de oude updates retour.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan kunt u gerust telefonisch contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Marianne Dahmen
Music Service Center
Maaszicht 16
6099 BT BEEGDEN (NL)
Tel.: 0031 (0) 475 572033
Fax : 0031 (0) 475 578281
Email: info@music-service.nl
Van: Visser, Peter [mailto:p.e.visser@noordoostpolder.nl]
Verzonden: donderdag 28 april 2005 13:00
Aan: 'marianne@music-service.nl'
Onderwerp: RE: Prijs + levertijd

Geachte mevrouw Dahmen,

Bedankt voor uw spoedige reactie. Toch heb ik nog een aantal vragen naar aanleiding hiervan.

Ten eerste. Kunt u nader aangeven wat de beide aangeboden onderdelen betreffen? Het eerste is Versie 1.13 van het O.S., maar het tweede zegt mij niets.

Mijn tweede vraag is het volgende. Volgens diverse bronnen, waaronder deze site http://www.markarber.freeserve.co.uk/os.htm, heeft een eigenaar van een RM1X recht op gratis updates van het operating system mits de oude O.S.-chip wordt ingeleverd. Ik neem aan dat ditzelfde ook geldt voor Music Service Center, en dat de gehanteerde bedragen na inlevering van de oude chip kunnen worden terugverkregen. Kunt u dit bevestigen? En hoe gaat dit bij Music Service Center precies in zijn werk?

Dit waren mijn vragen. Ik hoop spoedig van u te vernemen. Mocht u nog vragen hebben over het bovenstaande dan kunt u mij hiervoor bereiken op onderstaand telefoonnummer.

met vriendelijke groet
Peter Visser
telefoon:
0527-633419 (kantooruren)
0527-616601 (thuis)
e-mail (privé) mailto:pevisser@hetnet.nl

Van: Marianne [mailto:marianne@music-service.nl]
Verzonden: donderdag 28 april 2005 12:11
Aan: p.e.visser@noordoostpolder.nl
Onderwerp: Prijs + levertijd

Goedenmorgen meneer Visser,

N.a.v. ons telefoongesprek doen wij u hierbij de gevraagde prijzen toekomen.

1 * XV161G01 IC 16M EP M27C160-100F1 V1.13 RM1X à € 92,73 per stuk
1 * XV162100 IC LH537U22 16M xyÞ RM1X à € 17,03 per stuk

Deze prijzen zijn exclusief BTW, verzend- en handlingskosten.
Indien vooraad bedraagt de levertijd ongeveer 10 werkdagen bij geen vooraad kan de levertijd 6 tot 8 weken duren.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij

met vriendelijke groet,

Marianne Dahmen
Music Service Center
Maaszicht 16
6099 BT BEEGDEN (NL)
Tel.: 0031 (0) 475 572033
Fax : 0031 (0) 475 578281
Email: info@music-service.nl

Graag jullie reactie. Die chip van ± € 30,- is nog te doen, maar om € 90,- voor eigen rekening te nemen, vind ik te veel. Dan weet ik wel wat anders voor die centen.

Ik heb vaker gehoord dat Yamaha echt heel moeilijk doet met die OS upgrades. Beetje jammer wel.

Weet verder ook dat er echt maar een heel klein verschil zit tussen 1.12 en 1.13. En zelfs in 1.13 is de bug die in 1.12 zat nog niet eens 100% opgelost.

De vraag is dus: "Is het de moeite waard?"

Daarvoor benodigen wij het model en serienummer van uw apparaat, de dealernaam en de aankoopdatum.

Dus hoe kom je in aanmerking als je hem 2e hands hebt aangeschaft ???

Mijn rm1x is versie 1.12 als ik me niet vergis en hij doet 't prima naar mijn mening...

Ik zou je geld sparen voor een rs7000 als vervanger tegen de tijd dat de rm1x dood gaat.

Bij mij was de muziekboer ook niet echt bereid schappelijk te zijn omdat ik het apparaat 2e hands had gekocht van een particulier.

Druid

Ik heb onlangs een upgrade naar 1.13 laten uitvoeren. Dit heb ik wel tegelijkertijd gedaan met met het laten vervangen van een aantal schakelaars van de toetsen. De upgrade was gratis, maar voor de totale reparatie was ik 58 EUR kwijt bij Eeka Service centrum in Goes. Ik weet niet of ze ook alleen de upgrade doen.

Back