BCR2000 niet goed

druid

Ouwe rot
Ik heb net een Behringer BCR2000 opgehaalt, jammer genoeg is de 'learn' knop niet helemaal goed. De knop klikt niet zoals de andere knoppen maar doet het wel, het is net alsof hij de hele tijd een beetje ingedrukt is.

Ik zal morgen maar weer contact opnemen met de muziekboer voor een ander exemplaar. Ik vind het wel begrijpelijk dat het ding mankementen vertoond aangezien hij voor zo weinig geld de deur uit gaat (129 euro's voor 24 endless rotary's en knoppen)

Een ander punt van kritiek is dat het ding wel rubberen pootjes had mogen hebben hij schuift nogal zo zonder goede pootjes, misschien dat ze in de doos zitten en ik ze over het hoofd heb gezien ofzo?

We weer heel mooi vind ik de merge functie die de input uitstuurt naar de output, zo kan ik m'n midimerger voor andere dingen blijven gebruiken.

Druid

Re: BCR2000 niet goed

Origineel geplaatst door druid
Ik vind het wel begrijpelijk dat het ding mankementen vertoond aangezien hij voor zo weinig geld de deur uit gaat (129 euro's voor 24 endless rotary's en knoppen)

Ik vind het onbegrijpelijk dat een nieuw apparaat mankementen vertoont, ook al is de prijs niet zo hoog.

Een ander punt van kritiek is dat het ding wel rubberen pootjes had mogen hebben hij schuift nogal zo zonder goede pootjes, misschien dat ze in de doos zitten en ik ze over het hoofd heb gezien ofzo?

Rubber "pootjes" zitten idd in de doos erbij. Ze zijn heel klein, maar werken prima. :okdan:

Gewoon naar de winkel gaan en omruilen. Is hun probleem dat het product niet goed in de doos zit.

(ja zo is het in Nederland, de winkel moet ten alle tijd een werkend product leveren, als ze zeggen dat ze het willen laten repareren meteen nee zeggen. Je betaalde voor een nieuw product, niet voor een gerepareerd defect product)

Waarom denk je dat ze gloeilampen testers in de supermarkt hangen? Ze kunnen niet garanderen dat de lamp in de doos het doet, dus kun je hem eerst proberen. Heeft dus niks met de prijs te maken.

Ik heb net een Behringer BCR2000 opgehaalt, jammer genoeg is de 'learn' knop niet helemaal goed. De knop klikt niet zoals de andere knoppen maar doet het wel, het is net alsof hij de hele tijd een beetje ingedrukt is.

Ik zal morgen maar weer contact opnemen met de muziekboer voor een ander exemplaar. Ik vind het wel begrijpelijk dat het ding mankementen vertoond aangezien hij voor zo weinig geld de deur uit gaat (129 euro's voor 24 endless rotary's en knoppen)

We weer heel mooi vind ik de merge functie die de input uitstuurt naar de output, zo kan ik m'n midimerger voor andere dingen blijven gebruiken.

Druid

midi & audio

midi & audio

ok, behringer dus. ik heb nu twee weken een bcf2000 in huis en... hij vertoont verschillende kuren:
Na een uurtje of zo valt ie gewoon weg, geen signaal, niks meer. Soms doet ie niks en dan staat er bijvoorbeeld een 7 aangegeven (waarschijnlijk een bepaalde foutmelding helaas is in de handleiding niet te zien wat dit kan betekenen)
ik heb spijt van de aanschaf van een behringer produkt en ja.. ik was gewaarschuwd, dikke bult, 239 euro betaald.

heeft hier iemand een idee wat een vergelijkbare midi-controller van een betrouwbaar merk ongeveer zal kosten?

Gewoon een kwestie van garantie?
Breng dat ding terug en zorg dat je een goed werkende krijgt. Lijkt me niet meer dan normaal eerlijk gezegd.

Re: Re: BCR2000 niet goed

Re: Re: BCR2000 niet goed

Ik vind het onbegrijpelijk dat een nieuw apparaat mankementen vertoont, ook al is de prijs niet zo hoog.

Tja, defecte apparaten... Zo is het leven. Ik heb het al gehad met een Senseo koffiezetter, een Sony Trinitron (en geen goedkope...), een setje DECT telefoons, een Zalman voeding, diverse Maxtor harddisks, ... Dingen gaan nu eenmaal stuk. Iets kan ook 100% OK de fabriek verlaten en vervolgens in de opslag van een winkel mishandeld worden, bijvoorbeeld. Apparaten in massaproductie worden ook niet altijd individueel getest.

Daarvoor hebben ze garantie uitgevonden.

Gek genoeg vinden mensen het heel normaal dat nieuwe, en dure, software mankementen vertoond... en dat je voor het repareren daarvan gewoon betaalt.

Re: midi & audio

Origineel geplaatst door vipal
ok, behringer dus. ik heb nu twee weken een bcf2000 in huis en... hij vertoont verschillende kuren:
Na een uurtje of zo valt ie gewoon weg, geen signaal, niks meer. Soms doet ie niks en dan staat er bijvoorbeeld een 7 aangegeven (waarschijnlijk een bepaalde foutmelding helaas is in de handleiding niet te zien wat dit kan betekenen)
ik heb spijt van de aanschaf van een behringer produkt en ja.. ik was gewaarschuwd, dikke bult, 239 euro betaald.

heeft hier iemand een idee wat een vergelijkbare midi-controller van een betrouwbaar merk ongeveer zal kosten?

Mackie control? Kost maar iets van 1200 euro. ;)

Ik heb nu ook 2 weken de BCF en ben er blij mee! 0 mankementen of kuren gehad met dat ding. Zelfs Traktor DJ is nu leuke software!

Gewoon omruilen voor een werkend exemplaar dus. ;)

Ik snap hier ook echt helemaal niks van. Je suggereert dat je je erbij neerlegt en 239 euro verlies pakt, voor een product van twee weken oud? OMRUILEN!

over mijn bcf200 opmerking: natuurlijk ga ik terug naar de winkel maar ik ben bang met een nieuwe hetzelfde tegen te komen. maar misschien is dat te pessimistisch gedacht da's waar. goed om te weten van ' flesje' dat het ook goed kan gaan. ik was trouwens ook net begonnen met traktorren met de bcf

Ik zou m`n geld terugvragen en voor 129 eentje halen bij Feedback ofzo :)

edit: dom dom dom, dat is een bcr die ik bedoel :stupid

Laatst gewijzigd:

Wat een kullverhaal. Ik heb spijt van een Behringer produkt. Zoek je vrienden op dit forum ofzo ;) (populair gelul). BCR en BCF zijn perfecte produkten. En mocht het niet werken. Ga je idd terug naar je leverancier.

Re: Re: midi & audio

Re: Re: midi & audio

Origineel geplaatst door Phony
Ik zou m`n geld terugvragen en voor 129 eentje halen bij Feedback ofzo :)

grapje?
;)

...

Niet dat ik een computer expert ben hoor. Maar dit lijkt mij toch aan een slecht werkende/gëinstalleerde driver van de BCF te liggen. Daar al eens naar gekeken?

Vanmiddag ben ik terug geweest naar de muziek winkel, heb een andere BCR2000 mee gekregen deze is wel helemaal oke.

Heb ff Windows op m'n pc gezet... Cubase SE er op... maar werdt er niet heel blij van, ik denk dat ik hem gewoon maar standalone ga gebruiken bij m'n 'live' setupje. Het is op zich wel veel waar voor je geld dat je het ding ook als midi interface kan gebruiken maar ik zit al zo veel achter de pc dat ik het leuker vind om met alleen hardware muziek te maken (tot ik daar weer flauw van ben *D )

Druid

Re: Re: Re: Re: midi & audio

Re: Re: Re: Re: midi & audio

Origineel geplaatst door etaoin
Volgens mij haalt iemand de BCR en de BCF door elkaar :D

ECHT NIET!!! :kont:

jah, eigenlijk wel :dubbel:
laatste tijd zoveel gehad over die bcr (heb er zelf eentje) dat t routine is geworden om bcr te typen ipv bcf :P

JAAA een hele nieuwe vraaag over de bcr 2000 (die met ronde knoppen, niet faders)

ik kom thuis installeeer de drivers de bios geflashed naar een nieuwere versie enzo.

maar onder cubase sx krijg ik alleen de onderste 8 knoppen aan de praat met preset 2

kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt!:stupid =(

kan iemand mij helpen ?

Stap1 : Lees het manual van de BCR2000 (en je Cubase SX)

Stap2 : Stel de BCR in zoals je wil...

Je zal de BCR moeten configureren, dit kan via de learn functie of helemaal met de hand.

De presets op de BCR zijn alleen handig als je precies die plugin gebruikt waar ze voor gemaakt zijn.

Druid

Ik heb een BCF gekocht, werkt prima, geen kuren, geen geld. En het allermooiste van dit apparaat is dat er geen geluid doorheen gaat !!!!

...:okdan:

Back