[Wat is dat nou weer?] Sarasota loop analyzer

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Kwam deze Sarasota loop analyzer tegen op het inet. Nog nooit van of over gehoord. Kan iemand mij vertelen of dit wat is. Of een hoax?

Attachments

• sarasota.jpg
    sarasota.jpg
    48 KB · Bekeken: 81
Ik kan me in de telecommunicatie (telefonie, ADSL) wel iets bedenken bij een Loop Analyzer.
We spreken daar vaak bijv. van de 'local loop', dus de verbinding van klant naar centrale en van centrale naar klant.
Als je beide einden van deze touwtjes (upstream en downstream, zeg maar) aan klantzijde zou verbinden aan zo'n apparaat heb je een 'loop'. Wat je erin schiet, zou dan weer terug moeten komen.
Ik kan me voorstellen dat een 'loop analyzer' dan bepaalde kengetallen zou meten, om evt. lijnproblemen boven water te halen. Op deze manier zou je met zo'n apparaat kunnen controleren of de klant wel een goeie verbinding heeft gekregen.

Hier heb je zo'n ding: http://www.boddingtons-ltd.com/pages/catalog/259.html
Wellicht is dit iets soortgelijks, maar dan ouder en primitiever.

Heb wat zitten goooglen, en kom idd alleen maar industriele producten tegen van Sarasota...

(Als we ervanuitgaan dat dat een merknaam is)

Gasdichtheid meters, vloeistofdruk/dichtheid meters etc...

Ook idd telecommunicatie komt naar voren in het geval van loop analyzers...

Op het plaatje ziet het er iig electrisch uit... geen andere dan electrische inputs zeg maar.

Het enige dat ik me kan voorstellen (op grond van het balance lampje en de schaalverdeling op de meter) is dat het iets meet van golfvormen... en of die dan met elkaar in balans zijn (fase-tegenfase ofzoiets)

heb eens op een oscciloscoop gezien hoe je met 2 microfoons en 2 gelijke geluidsbronnen (bv een sinusgolf) een soort loop (visueel) kan krijgen in de 2 sinusgolven je krijgt dan een soort cirkeltje/hoepel, die als het ware rondbalanceert op de buitenste lijn met het middelbunt vast op 0

Geinig apparaatje.. ben benieuwd...

Origineel geplaatst door Hanz
Ik kan me in de telecommunicatie (telefonie, ADSL) wel iets bedenken bij een Loop Analyzer.
We spreken daar vaak bijv. van de 'local loop', dus de verbinding van klant naar centrale en van centrale naar klant.
Als je beide einden van deze touwtjes (upstream en downstream, zeg maar) aan klantzijde zou verbinden aan zo'n apparaat heb je een 'loop'. Wat je erin schiet, zou dan weer terug moeten komen.
Ik kan me voorstellen dat een 'loop analyzer' dan bepaalde kengetallen zou meten, om evt. lijnproblemen boven water te halen. Op deze manier zou je met zo'n apparaat kunnen controleren of de klant wel een goeie verbinding heeft gekregen.

Hier heb je zo'n ding: http://www.boddingtons-ltd.com/pages/catalog/259.html
Wellicht is dit iets soortgelijks, maar dan ouder en primitiever.

waarom weet jij zo veel ?

Origineel geplaatst door DJ Fuse
waarom weet jij zo veel ?

... omdat ik in de telecom werk, in dit geval ;)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Vaag, kwam hem in een studio foto tegen:stupid :stupid :confused:

Misschien werd-ie gebruikt als kabeltester, of iets dergelijks.
Of men vond 'm er gewoon stoer uitzien! :D

Back