Copyright?!?!

Dj Tony-E

House Dj/producer
HEEELPP!!

ik heb nu 2 songs bijna af die ik ga opsturen naar een platenlabel waar ik hopelijk een contract krijg
:halleluja

maar ik wil copyright op die 2 songs zetten voordat ik ze verstuur maar ik weet niet waar ik zijn moet en wat dat kost enzo
dus kan iemand mij mischien helpen a.ub

alvast bedankt!:okdan:

op het moment dat jij de tracks hebt gemaakt, klaar bam, dan zijn de rechten van jou. Alleen zou je dit eventueel willen kunnen bewijzen. Dit kan bijvoorbeeld door de opname te laten registreren bij de belastingsdienst.

hmmm belastingdienst wat gaat dat kosten weet je dat toevallig ? en moet ik daar dan langs gaan of moet ik alles opsturen?

thnx

Of...

Of...

...brand ze op een CD-tje, stop dit CD-tje in een dikke envelop dik omwinden met papiertape, schrijf handtekeningen over de overlappende stukken tape. Ze er wat mij betreft een lakzegel op, etc., etc....

Vervolgens aangetekend aan jezelf versturen, bij aankomst niet openmaken (maar dat snapte je wel, hè).
Onder in een kast leggen, of onder je matras, of in de kluis die je hebt. Indien het nodig mocht zijn, laten openen door een notaris.
Dit laatste kost geld, maar ik neem aan dat tegen die tijd de zakelijke belangen voor jou groot genoeg zijn om die kosten voor lief te nemen.

Succes.

ja maar ik vertrouw het echt niet weetje zijn ook mijn eerste demos die ik ga opsturen en ze zijn gewoon perfect!

als het je eerste demo is die je opstuurt zou ik niet zo moeilijk doen, gewoon opsturen naar maatschappijen.

hmmm ok en wat raden jullie me aan ?
demo naar een label tegelijk sturen of zoveel mogelijk demos opsturen naar verschillende labels?

sorry trouwens dak zoveel vragen stel :P

Let er bij de envelop-verstuur-methode op dat TPG iets op die envelop stempelt o.i.d.

Aangetekend gaat tegenwoordig niet meer met postzegels en stempels, maar met een voorgedrukt etiket met een barcode. Erger nog, veel post-agentschappen laten je zelf dat etiket invullen, waaronder ook de datum, dus als ze niet echt opletten is het vrij makkelijk zo'n zending te ante-dateren.

Ook is het zo dat je zo'n aangetekend-etiket vrij makkelijk van de ene envelop afhaalt en op een andere kunt plakken en dus dat het niet heel veel bewijst over de envelop waar hij op zit.

oo ok dan ga ik denk iklangs de belastingdienst

maar wat kan ik heb beste doen dan gewoon een demo disc naar een label sturen of oneindig veel cds naar zoveel labels als ik maar kan vinden ?:D

en sorry dat ik zoveel vragen stel :P

gezien de kans dat een label je track wil uitbrengen, zou ik meerdere labels die in je genre actief zijn aansturen.

Mijn 2 centen:

Als je een audio cd opstuurt: boeie. Als ze je rippen heb jij altijd nog je project files, samples, instruments, patches en de gehele compositie, zodat je kunt aantonen dat jij de "geestelijke vader" bent van het nummer.

Of wat ook wel goed werkt: een audio cd maken op basis van 128kpbs mp3 versies van je trackjes. Dan voorkom je sowieso een blatant 1-op-1 rip van je track, want de kwaliteit is dan simpel weg niet goed genoeg. Tuurlijk, ik snap dat je een zo hoog mogelijke kwaliteit van je sound wil overbrengen bij zo'n label, maar als je tracks echt goed genoeg zijn reageren ze toch wel. Het gaat meer over je track dan over de soundkwaliteit. Aan dat laatste kan altijd wat gedaan worden als ze je signen. Ik ken voorbeelden waarbij iemand zelfs op basis van een luizig TDK bandje werd gesigned en daarna is alles in protools gegooid en alles opgeschoond.

En wat anderen ook al gezegd hebben: have some guts. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand "genaaid" wordt the first time around, maar ik ken genoeg voorbeelden van artiesten die met hun eerste productie keihard zijn genaaid en het daarna toch gemaakt hebben.

Aldus mijn opinie ;)

Joost.

Juist kijk dat wou ik even horen :mega:

bedankt voor jullie reacties ik weet nu genoeg denk ik:okdan:

Back