[Böhm] Soundlab Modular

De verkoper heeft gemaild en vanavond gaan we een concrete afspraak maken. Jiehoe..... Dan eindelijk bananenstekkers!

boehm_soundlab_pix.gif

Zo'n kapsel wil ik ook! Vet!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Zo'n kapsel wil ik ook! Vet!

Dan moet je het gewoon niet wassen. ;)

Maar het duurt wel een beetje lang, niet? Ach vakantietijd.

Laatst gewijzigd:
>>Manchmal geht sie und manchmal funktioniert sie<<

Dit betekent zoiets als dattie het meestal wel doet. Niet altijd dus ...

Paul.

Jip.... Modulars zijn brak. :)
Maar met een beetje tin en een soldeerbout kom je een eind.

BOEHM, BOEHM, BOEHM, BOEHM!!!

Vet, vet, vet... Hij is binnen en klinkt lekker. De drie modules in het apart bakje zijn een VCO (Hierbij moet je aan Natuurkunde lokaal VCO denken) met alleen sinus en twee zijkanten waarbij je dat sinus signaal kunt vervormen.

Verder ziet ie er erg puik uit. Een toets is kapot, maar dat is een A en die gebruik ik toch niet. De kabel is niet brak. Hij ziet hetzelfde uit het plaatje hierboven alleen een filter minder. (iemand nog een filter te koop?)
Het filter klinkt lekker. Ik ben blij, blij, blij!

Die gast was ook relax, met een EML sequencer, EML modular, EMS modules enhij ging nu een ARP2600 kopen. Als hij iets ging verkopen zou ie ons verwittigen zoals nick nova dat zou zeggen...

Nogmaals ik ben blij en ga NU drinken!

Cheeers en gefeleciteerd Johnny.......

gr. Mario

Gaaf man! Ben benieuwd wat je 'eruit gaat peuteren' ;)
Misschien kun je hem heel mooi compineren met je A100-spul.

Ola...

Gisteren heb ik een VCO uit mijn modular gedraaid en er zitten CEM3340 VCOs in. :)

VCO.JPG

Met een beetje geluk heb ik er volgende maand een bohm VCO en ADSR bij, als hij ze tenminste niet te duur verkoopt.

Inmiddels zijn we al weer een hele tijd verder en momenteel heb ik dus het volgende.
3 VCOs CEM3340
2 ADSRs CEM3310
4 VCAs CEM3330 (twee VCAs per CEM)
1 VCF CEM3320
1 Combinatie module met Noise, Random, LFO (triangle, pulse), S&H, RM en mixer (met inverter)
2 PSUs (eentje met hoofdtelefoon versterker)
1 keyboard / case, met joystick en glide.

Dankzij bambamstudio heb ik eindelijk foto's.

bohmtotal.jpg

http://www.tonyblack.org/middle.php?content=machinery/machineryXML.php&machine=bohm

Daar staan ook foto's van elke module apart. Bijvoorbeeld:
PCBBohmVCO2.jpg

Origineel geplaatst door synthiaks
Ziet er gaaf uit Johnny:okdan: heb je die cems er zelf ingezet en bevallen ze een beetje??
Nope, alle CEMs zaten er al in. Door die CEMs kan de Böhm af en toe een beetje op een 101 lijken, natuurlijk als je maar 1 VCO gebruikt.. ;)
Ik ben erg tevreden met mijn Böhm alleen moet ik de VCO nog een keertje tune, want eentje is wat vals en dat is naar..

Ola...

Gisteren heb ik een VCO uit mijn modular gedraaid en er zitten CEM3340 VCOs in. :)

VCO.JPG

Met een beetje geluk heb ik er volgende maand een bohm VCO en ADSR bij, als hij ze tenminste niet te duur verkoopt.
p.s. Die extra VCAs, ADSR, PSU en VCO heb ik van bluebay gekocht..

Ik zat eventjes wat rond te kijken op internet....

Kom ik op de volgende site: http://www.musik.uni-osnabrueck.de/fachstruktur/geraete/
Weer zo'n fijne universiteit waar ze vijf (!) Bohms hebben. Er zijn er iets van 100 gemaakt of zo..

soundlab.gif

Ze hebben daar trouwens ook een Synthi 100 (al noemen ze die Synthi 200 ??? ) met digitale sequencer... :(

Er schijnt ook een sequencer te zijn.... Die heb ik nog nooit gezien!

abb74.gif

En een mixer:

:(

Attachments

• mixerbohm.jpg
    mixerbohm.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 134
aaaaaaaaaaaaaargh

En nog veel meer...

Attachments

• bohmmods.jpg
    bohmmods.jpg
    43,5 KB · Bekeken: 143
Ik zat eventjes wat rond te kijken op internet....

Kom ik op de volgende site: http://www.musik.uni-osnabrueck.de/fachstruktur/geraete/
Weer zo'n fijne universiteit waar ze vijf (!) Bohms hebben. Er zijn er iets van 100 gemaakt of zo..

soundlab.gif

Ze hebben daar trouwens ook een Synthi 100 (al noemen ze die Synthi 200 ??? ) met digitale sequencer... :(
Tja... NU weet ik dat Dr. Bernd Enders daar werkt vanaf 1981 en dat ie dus met die soundlabs les gegeven heeft. Wist ik veel! Ik heb nu ook een audio fragment dat hij de Synthi 200 (waarschijnlijk 200 vanwege die vocoder die erin zit) uit legt.. Zo van: "En dan een pinnetje erbij en je hebt twee VCOs.. Dan een pinnetje en je kunt met de joysticks de pitch veranderen...... pompiedom.... " Zalig!

Maar goed nu weer on topic. Jullie zullen wel begrijpen dat ik voortaan contact heb met Bernd Enders en ik ga een website dedicated aan de soundlab maken en hij gaat mij helpen. Momenteel heb ik het een en ander verzameld, maar dat zal nog veel meer worden, zodra ik tijd heb en zodra ik het verhaal van dr. Enders terug gekregen heb.

Voorlopig is er dit te zien: http://www.tonyblack.org/bohm/

met oa
th_bp_mod1.jpg

Dit is een deel van een hele groot plaatje met modulars! :)

Back