Welke tracks beinvloeden je gemoedstoestand.

trash

Ouwe rot
Welke tracks beinvloeden je gemoedstoestand.

Herken je dat,dat je iets meemaakt,iets kuts bv,en je hoort net een track op de radio of whatever.
Die track als je die later terug hoort zal je weer herrinneren aan toen.
Veel van dat soort tracks,mag ik dan ook niet meer:D
BV:

Pat banatar-love is a battlefield.
Cindy lauper-girls just wanna have fun.:r

Hoe zit dat met jullie?

"Exit music for a film" van Radiohead. Kouwe rillingen...maar ook weer warm zeg maar.

Oh ja...."Me so horny" van de 2 Life Crew maakt ook wel wat in me los....

en en en ... "Perfect Day" van Lou Reed. De tekst en de melodie zijn echt 100% zomer..."Drink Sangria in the park..." etc..

Van 99 Luftballons word ik altijd agressief. En ook van Paradise by Dashboardlight, muziek van Grease etc.

Boy George - Karma Chameleon :( Stoom uit m'n oren als ik die galbak dat hoor zingen.

Ennio Morricone - Poverty

Vooral met de film once upon a time in america erbij in gedachten, op de een of andere manier verwoordt dat nummer het gevoel "melancholie" voor mij muzikaal, niet omdat het nummer zelf mij doet denken aan vervlogen tijden maar omdat het nummer me aan het gevoel zelf doet denken....kippevel, iedere keer weer, een gemengd gevoel van gelukzaligheid en diepe treurnis...heel heftig en mooi

Bij de muziek van Grease heb ik ook altijd nare asociaties. Doet me denken aan schoolfeestjes op de lagere school. Daar moest je altijd op dansen en dat kon en wilde ik niet. Verschrikkelijk!

Ja da's mooie muziek uit die film... en natuurlijk ook de theme van Once Upon A Time In The West :)
en over treurnis gesproken.. Howard Shore - Gollums song =(

Van 'Kick Muck' van Ozric Tentacles krijg ik altijd een enorme stoot energie, supergaaf nummer!

het requiem van mozart..
hoef ik niet zo veel moeite te doen om dan een beetje treurig te worden
wel waanzinnig mooi overigens, en dan niet die nare phillips uitvoering, maar gewoon simpelweg van naxos

het hele album fresh outta 'P' university van Bootsy
drankjes en pasjes buiten vrij zomer geil mooi

it's raining men doet me altijd denken aan te veel verkeerde feestjes waar ik plaatjes gedraaid heb en dat een paar van die oilily-horken dat steeds komen aanvragen(wat ik natuurlijk niet draai)

LFO-freak doet me altijd denken aan de te gekke feestjes waar ik gedraaid heb waar ik hem helemaal kon draaien :)

do you like my tight sweater van moloko.. melangolisch wor ik daarvan

en nog 20000 andere nummers waar ik alllemaal een apart gevoel van krijg.. da's muziek he?

Ik heb ooit eens een LP van UB40 geluisterd toen hartstikke ziek was (enorme buikgriep). Ik heb die LP daarna nooit meer beluisterd omdat het me herinnerde aan hoe ziek ik toen was. Het is nu ruim 20 jaar geleden, maar ik hoef die LP/CD niet meer te horen.

Rudo

Guns 'n roses - paradise city...duizende malen heb ik samen met mijn broer en neefjes dit nummer ge playbackt op diverse familiefeesten...Een behoorlijk melancholische plaat voor mij:biertje:

Abba - Dancing Queen is voor mij :r. Teveel gehoord. Net zoals Krezip - I would stay. Ik word er niet echt pissig van maar ik doe er wel liever iets aan, afzetten die zooi of oren dichtpluggen.

Tetsu Inoue's ambient spul hypnotiseert me. Moet ik ook niet draaien als ik nog veel werk moet doen, ik val bijna gewoon in slaap.

Origineel geplaatst door Yoozer
Tetsu Inoue's ambient spul hypnotiseert me. Moet ik ook niet draaien als ik nog veel werk moet doen, ik val bijna gewoon in slaap.

Dat is wel een eerste vereiste van mij altijd waar ambient aan moet voldoen. Als ik van een ambient plaat in slaap val is ie voor mij geslaagd :D

Trouwens, van dat :kont:nummer van Jeffiner Lopez met die kut saxofoon wordt ik ook razend:(

Origineel geplaatst door Riekoes
Trouwens, van dat :kont:nummer van Jeffiner Lopez met die kut saxofoon wordt ik ook razend:(

idd.. volgens mij is dat een maceo-smapletje.. elke keer dezelfde.. triest word je er van.
vind je het gek dat er mensen zijn die met guns pleinen op rennen en om zich heen gaan schieten. dat komt oa door dat viswijf

Van Acda & De Munnik krijg ik ook altijd de &$!*@#!!
altijd dat vreselijk irritante, zeurderige gezang met 2e stem, en dan zogenaamd interessante teksten... ik kots ervan

Back