Welke tracks beinvloeden je gemoedstoestand.

Ik word ook altijd vrolijk van marvin gaye (?) met zijn 808 beatje van "sexual healing".

Origineel geplaatst door Drs. P.
Ik vind de cd Koyaanisqatsi van Philip Glass echt super. Ik wordt erg treurig (op een positieve manier dan) van die herhalende hypnotiserende stukjes. Het is mn favoriete cd maar ik luisteren hem bijna nooit omdat ik dan dus meteen in een depressie terecht kom.

Ken je ook de 2 andere uit de dezelfde serie (Powaqqatsi & Naqoyqatsi)?

Vooral Naqoyqatsi is ook erg mooi.......

Origineel geplaatst door trigg
Ken je ook de 2 andere uit de dezelfde serie (Powaqqatsi & Naqoyqatsi)?

Vooral Naqoyqatsi is ook erg mooi.......

Powaqqatsi en Koyaanisqatsi heb ik op dvd, Naqoyaqatsi heb ik nog niet gezien. Maar ik denk eigenlijk niet dat deel 1 te overtreffen is, die vond ik echt perfect.

Origineel geplaatst door kris renton
Ik word ook altijd vrolijk van marvin gaye (?) met zijn 808 beatje van "sexual healing".
doe mij maar mercy mercy me of martin, john & abraham

en heard it through the grapevine blijft ook errug fijn natuurlijk

Caravan Sary

Caravan Sary

Elke keer als ik "Caravan Sary" van Kitaro hoor, denk ik aan het moment dat ik in 1993 in de binnenstad van Antwerpen loop en overal dit nummer in de straten hoor klinken....struinend op zoek naar een CD-winkel die nog een "Synthétiseur 8 Les Plus Grands Thèmes" heeft liggen, zodat ik weer terug naar Groningen kon gaan om dit album aan mijn collectie toe te voegen. Mooi moment !

www.synthesizer-greatest.info

Vandaag ff in de oude doos gegrabbelt.
En dan kom je Drexciya - Surface Terrestrial Col tegen.
Hemelschhhh :halleluja

Wat zal het een feest zijn en lekker knallen daar in de bunker van god, James stinson galore.

kzag veel japanse of dan wel japans klinkende namen voorbij komen en dat deed me denken aan een nummer dat waarop ik elk moment kan wegdromen;
Ken Ishii - Endless Season. werkelijk prachtig....

Voor mij is dat :

Rachel's Song (BladeRunner Album )Vangelis...........Voor als ik lekker rustig in slaap wil vallen!
I DIE YOU DIE -Gary Numan................................Voor als ik opgefokt ben!
Fade to Grey-Visage............................................Voor als ik in een lekkere 80's mood wil zijn!
Oxygene part6 - JMJ...........................................Voor als ik lekker een drive mood heb om te karrren met me auto!
Je A taime - Serge Gainsbourough........................Voor als ik me vrouw een lekkere veeg over de keukentafel wil geven!
Gooi je schoonmoeder uit het raam-Sjonnie...........Voor als ik die @#*@ van een schoonmoeder dood wens!
Zwart/Wit -Frank Boeijen....................................Voor als ik weer aan zinloos geweld denk!

:okdan: :mega:

"Moeders, houdt uw dochters thuis" van Gangstadam vs. Ruffadam.

Instant Energiehal flashbacks. Gabberhouse zoals het ooit bedoeld was :D

Alles van DOE MAAR doet mij denken LAAT MAAR.

Wat een boutmuziek, die zanikende stem over keurige vernederlandste reggea / ska achtige muziek. Alle stijlregeltjes keurig toegepast, want zo zijn deze mannetjes. Als ik doe maar hoor krijg ik zin om dingen te slopen en mensen pijn te doen. Ik weet dat ik hiermee een flink aantal doe maar fans voor de kop stoot maar ik flip dr gewoon op.

Zo dat lucht op!

-C-

P.S.
Dee lite - groove is in the heart kan mijn stemming zeer positief beinvloeden, you've got the love van The Sourve ft. Candi Staton maakt me week, brok in de keel gevoel snap je? Leonard Cohen - waiting for the miracle is ook een fijn nummer. Even lekker op wegspacen. Perry Como - magic moments word ik melig van.

Alles van Herp Albert maakt me vrolijk. Zéér vrolijk!
Muziek voor debielen zeggen sommigen tegen mij.. maar ik vind het te gek!!

pissed off music: Radiohead(Hail to the Thief, Amnesiac, IMBW)
Ultieme wegdroom-emo-chill-muziek: Xela - for frosty mornings and midsummer nights
chillout: Aphex Twin - SAW II, Will Oldham - Seafarers Music, Biosphere - Autour de la Lune
en zo kan ik nog wel ff doorgaan..:)

Boos op systeem: System of a Down
Krachtig aan de slag: Kraftwerk
30 graden en teveel bacardi in m`n watermeloen gedaan: Buena Vista Social Club
Hoe spreek ik Nederlands: Brainpower (nou ga ik waarsch. een hoop boe`s krijgen)
Ik word nu echt een dagje ouder: Quasar, Speedy J (oil spot), Oudere Superstition
Hoe spreek ik engels als autochtone niet geintegreerde medelander Nederlander: Postmen (shit...wat maken die dope muziek...)
Kiekevleis: Björk
M`n Schizofrene tweelingbroer: Aphex Twin
Pimperdepimpielalalapimpiepimplalapimp: Busta Rhymez
Ik ben best jong: Matthew Johnson, Nathan Fake
Ik ben een halve fries en een halve zool: Klinkhamer
Ik heb jeuk dus ik krab: RHCP
....................................................................................................................................

pure agressie: LIVE (aaaaargh...snij Ed z`n tong uit......):kont: muziek

Kwam deze toevallig tegen en is wel grappgi weer eens een schop te geven:

Positief:

Meeste van Surgeon, zaken van Bad Company en ED Rush & Optical en natuurlijk Cari lekebusch.

Negatief:

Alle clichemuziek. (mijn mening).

om ff mee te schoppen:

andré hazes - hoogste tijd
apresskihut -stemming

ennio morricone - the good, the bad and the ugly
'k moet een sigaret roken -stemming

the knife - pass this on (vrij nieuw)
melancholische bui -stemming

the streets - it's too late
idem

the bravery - honest mistake
ik wil een rockband....nu! -stemming

jan hammer - crocket's theme
ik ben weer kind, en kijk miami vice -stemming

...etc

Vind een heleboel muziek wel goed, kan niet echt me keuze beperken tot 1 track ofzo,

Als ik wil scheuren en rocken - Oude <1975 Deep Purple, Jimi Hendriks, Pearl Jam, U2, Queen.
Lekker down en relexed - Portis Head, Bjork, Supertramp, Dire Straights, Bob Marley, laatste werk van Moby.
Happy en paaartyyy - Marco Carola, Chemical Brothers, Dave Clark, Manu Le Malin, Junkie XL, Underworld, enz. en oude Disco natuurlijk.
Keihard raggen en uit je bol - The Prodigy, Neophyte, Catscan enz.
Lekker trippen - The Doors, Iron Butterfly,
Altijd goed(past eigelijk bij meerdere stemmingen) - Depeche Mode, Kraftwerk, Blof, Pink Floyd, Doe Maar.
Te veel bier en in de kroeg - Andre Hazes, Marco Borsato.

Muziek waar ik echt niet naar kan luisteren en die ik dan ook direct wegzap - vrijwel alle soorten Rap en Hiphop, behalve de Beasty Boys enzo, zeg maar alle soorten Rap waar hoo's en drive-by's in voor komen, echt walgelijk:r :r :r
En die RMB muziek waarin de zangeres moet laten horen dat ze 12 octaven in 1 regel kan douwen, echt erg:kont:

Ik zal wel 99% vergeten zijn, er is gelukkig zoveel muziek8)

Op het nieuwe album van BoC (the campfire headphase) staat een geniepige track om het zo maar even te zeggen.
Het album is over het algemeen vrij lichtvoetig, maar toen ik voor de 1e x aanbelandde bij 'Constants are changing' moest ik me in houden niet te huilen.
Er sprak iemand hier eerder al over muziek die je heel erg mooi vind, maar niet te vaak kan luisteren. Daar behoort hij onder...
Nog een paar die ik echt zelden luister, omdat ik ze zelden aankan : 'Lichen' van Aphex op SAW vol. II cd2 en 'Ess Gee' op Underworld's Hundred Days Off.
Zijn er meer die daar "last" van hebben?

Back