CV/MIDI sequencer

paol

Stamgast
Vraag aan gebruikers van MAQ16/3 en Regelwerk, wat zijn in hoofdlijnen de verschillen tussen deze twee?

En zou ik niet met een midi/cv converter aangesloten op de computer met een software sequencer hetzelfde resultaat behalen? Welke software sequencers zijn er die analoge hardware sequencers nabootsen?

De regelwerk kan alleen triggers van een vaste lengte uitsturen.
Dus zijn alle noten even lang.
Je kunt wel rusten programmeren, maar dus niet de ene toon 1 tel vasthouden en een andere toon een 1/4 tel laten klinken.
Er zijn veel meer verschillen, maar dit is denk ik de belangrijkste.
De regelwerk is een midi controller met als aardigheidje een sequencer.
Als het puur om sequencen gaat zou ik hem dus niet kopen.
Als controller of aansturing voor drumsounds is ie daarentegen weer prima.

ok, bedankt, wat je zegt is wel van belang voor mij, het zal dan wel de maq worden.

Iemand nog een 2e handse ergens liggen?

Re: CV/MIDI sequencer

Origineel geplaatst door paol

En zou ik niet met een midi/cv converter aangesloten op de computer met een software sequencer hetzelfde resultaat behalen? Welke software sequencers zijn er die analoge hardware sequencers nabootsen?

Dat zou ik ook wel willen weten,fruity loops?Wie weet een goede stepsequencer voor de pc die ook b.v cc's uitstuurd en sequenced,zoals de maq16/3.Ik heb die maq ook gehad maar hij werkte voor mij erg lastig met dat kleine display met cryptogrammen..wel erg leuk dat je de richtingen kunt veranderen en zo..
Als je hem neemt zorg dat je de laatste versie hebt die ook cv/gate uitstuurd dan is ie dubbel leuk.
Ik ben benieuwd of iemand wat weet..

Inderdaad Seq-303 van Techno Toys. Is al een wat ouder pakketje en is niet meer leverbaar via de maker,
maar als je zoekt vindt je het pakket nog op diverse sites, zoals:
http://www.sonicspot.com/seq303/seq303.html

De funkties die je op de tabbladen ziet kan je vervangen door een CC of iets anders.
Ook de Filter Resonance slider is door een CC te vervangen.

Het is een erg creatieve sequencer. In het menu pattern zitten ook leuke funkties als random, etc.

Ze hebben ook nog een pakket ARP-X. Een sequencer programma.

Kijk uit voor de MAQ...die heeft een aantal grote gebreken als je alleen met CV wilt gaan werken, niet genoeg trigger outs enzo...als je 1 CV synth hebt en de rest MIDI of alleen MIDI wil sequencen is het een prima ding...maar toen ik hem had moest ik potverdorrie MIDI to CV converters gaan gebruiken om meerdere synths aan te sturen...en dat is niet de bedoeling van een CV sequencer...vind ik.

Een Korg SQ10 is echt vele malen beter voor dat soort zaken.

Back