Geluid probleem

Dj Tony-E

House Dj/producer
ik had een vraag
ik heb pas een nieuwe geluidskaart : soundblaster live 24 bit (ja ik weet het een shitkaart)
maar toch moet ik er even mee doen maar als ik iets wil opnemen of afspelen slaat ie helemaal op hol (haken cpu overload enz ) ik heb wel ergens gelezen dat de kaart bekende problemen geeft met VIA Chipsets wat ik dus heb=(

maar kan iemand mij mischien helpen ?!?!

alvast bedankt!:okdan:

is dat een asio kaart? Misschien moet je je buffer dan eens vergroten. Heb je de goede, meest recente drivers geïnstalleerd?

kaart van 25 euro , die geen lage latency ondersteunt, tsa voor 20 euro meer heb je een audigo 2
en als je een 808 hebt kun je die twee tientjes toch wel flappen:)

ja het is wel asio en gek genoeg haal ik er 11 ms mee zonder problemen maar het maakt niet uit hoe hoog ik de buffer zet het geluid blijft verziekt:stupid (maarjah voor 20 euro mag ik niet zeiken denk ik:Dhet is ook een tijdelijke kaart)

maar is er niet een soort van patch ofzo die dat fixed?

Kijk even in je Windows mixer na of je niet loop creeert, bijv. moet je er op letten dat de Line-In niet afgespeeld en opgenomen wordt, want op het moment dat je audiosoftware iets gaat opnemen en dat gelijk wil afspelen, krijg je de effecten die je noemt.

Bij mij staat de Line-IN ge-mute' voor playback: monitoring van de geluidsbron doe ik wel via het mengpaneel, dan heb je ook geen last van latency van de kaart.

bij mij is line in ook gemute maar ik had dus ergens gelezen dat het ook komt door het moederbord (ik heb dus een via chipset) en de pci snelheid daarvan blijkt te laag te zijn waardoor het conflicten oplevert met de geluidskaart.

maar op die site stond ook een patch om dit te verhelpen maar ik ben dus het adres van die site kwijt;{

maar wat kan ik beter doen een nieuwe soundcard halen of een nieuwe mobo?

Back